2009-12-16, 07:32
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Var inte också Mieto den först som gratulerade Wassberg i detta klassiska löp ?
Han berättar själv hur han sedan går ut i skogen för att lugna ner sig en stund (läs: gråta en skvätt)
Citera
2009-12-16, 08:13
Medlem
Mieto och Thomas Magnusson hade en ganska blöt afton innan 50 km:s loppet i Lahti-VM 1978. Resultaten blev därefter. Vill minnas att någon av de två bröt, jag tror att det var Magnusson, och Mieto kom i mål som 36:a eller något ditåt. Skrevs en del om detta i finska tidningar dock ingenting i svenska.
Citera
2009-12-16, 10:47
Medlem
Han är straight till tusen. Änkling sedan många år. Tror inte han är frikyrklig, dock nog nog konservativ till sina åsikter.
I ett lopp kom han sist, stannade inte efter målgången, utan stakade iväg direkt till servicebyggnaden och in i bastun- med skidorna fortfarande på!
Han stora tragedi som skidåkare var väl snarast att han som tung åkare oftare hade problem med vallningen än lättviktarna.
Citera
2009-12-16, 14:30
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Jag vill minnas att Juha Mieto är djupt religiös och har tillhört något frikyrkligt.

Brukar alla finska kändisar hamna i riksdan? Eller är det bara för att de faktiskt pratar? Rosing är helt enkelt född i fel land. I Finland hade hon varit minister minst.
Citera
2009-12-16, 15:34
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
I Finland hade hon varit minister minst.

För att inte tala om i Italien.
Citera
2009-12-17, 02:44
Medlem
JerryCottons avatar
Mieto är en riktigt skön lirare, har träffat honom två ggr. Han är är riktigt rolig och jordnära och har ett väloljat munläder. Stor som ett hus!
Citera
2009-12-17, 06:05
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
För att inte tala om i Italien.

I Italien är hon ju premiärminister.
Citera
2009-12-17, 15:36
Medlem
Fitzenstrahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Mieto är en riktigt skön lirare, har träffat honom två ggr. Han är är riktigt rolig och jordnära och har ett väloljat munläder. Stor som ett hus!

Stor som ett hus kan jag skriva under på, frontalkrockade med karln under en orienteringstävling för många år sen, och det var liksom ingen direkt diskussion om vem av oss två som fick vika undan. Jätte-Jussi grymtade till, späd svensk klev åt sidan.
Citera
2012-09-24, 15:14
Medlem
Anklagas för doping i ny dokumentär.
http://www.expressen.se/sport/langds...-ut-som-dopad/
Citera
2012-09-24, 16:54
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speedygonza
Anklagas för doping i ny dokumentär.
http://www.expressen.se/sport/langds...-ut-som-dopad/

En tunn historia som baseras på vad som kanske sagts i en bastu 1975.

Jag vill gärna fortsätta leva i tron att Juha är en sjujäkla karlakarl.
Citera
2012-09-24, 18:59
Medlem
Wajis avatar
Aldrig att han varit dopad. Han och Wassberg var gentlemen av rang ute i skidspåren och även vid sidan om.
Citera
2012-09-25, 00:14
Medlem
Jag kan inte heller tro att han var dopad men vad vet man. Lasse Virén som tog OS-guld i friidrott under samma tid bevisades väl vara dopad redan straxt efter sina triumfer. En annan finsk långlöpare jag inte minns namnet på (Maaninka?) tog medalj på VM eller om det var OS och gick ett par år senare ut och erkände att han var dopad.
I sammanhanget ska man komma ihåg att all idrott under den här perioden flödade av doping, då kontrollerna i princip var obefintliga.

Vad säger du Gärderud?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in