2012-09-19, 13:50
Medlem
robomans avatar
Nu blir det en trippelpost här, men jag lyssnade klart på intervjun med Kakan Hermansson i natt och förstår nu helt och fullt er som klagade. Som sagt, hennes historia med de sjuka/döda släktingarna berörde, men sedan handlade allt bara om hur bra hon var som var en lesbisk feminist och som alltid är mycket smartare än andra. För att inte tala om hur dåliga män är. Oj oj oj, vad dåliga män är.
Nej intervjun började bra tyckte jag, men blev sedan fullständigt ointressant.

---

Jag lyssnade också klart på intervjun med Henrik Rydström idag. Den var klart intressantare. Trevligt att komma bort från mediapersonligheter ett tag och få höra en annan historia om hur någon hamnade där han är idag. Han verkade vara en skön kille med en avslappnad inställning till det mesta som togs upp.
Jag antar att det inte alls var meningen, men "stilgreppet" att låta Rydströms nuvarande karaktär växa fram genom frågorna gillade jag verkligen. Med det menar jag att jag inte visste speciellt mycket om honom innan, ingenting alls om jag ska vara ärlig. En fotbollsspelare i Kalmar, inte så där jätteintressant låter det. Men så kom det fram att han spelat i samma klubb i 20 år, att han är lagkapten, att han tackat nej till utlandserbjudanden, att han flera gånger utsetts till allsvenskans mest överskattade spelare, att hans tidigare fru nu lever tillsammans med hans lagkamrat osv. Han verkade ganska ointressant innan intervjun satte igång, men lämnade den som en väldigt intressant person. Det var bra jobbat.
Citera
2012-09-21, 13:43
Vad är grejen med att journalister, "samhällsdebattörer" och andra bloggare?
Efter ha lyssnat på ett antal podcast så verkar dessa röra sig i sin egna lilla värld, inte mer konstigt är det när man få se vilka personer som denna Triumf har intervjuat.
Citera
2012-09-22, 23:33
Medlem
Corwoods avatar
Bra podcast, men det vore roligt om han kunde intervjua äldre komiker, de som var med när det begav sig på 80-talet och satte stand up comedy på kartan i Sverige.

Lennie Norman, Ronny Eriksson, Babben Larsson, Claes Malmberg, Anna-Lena Brundin, Jan Bylund, Ulla Skoog, Thomas Petersson, Adde Malmberg, Pontus Enhörning m. fl.
Senast redigerad av Corwood 2012-09-22 kl. 23:49.
Citera
2012-09-22, 23:47
Medlem
Är det bara jag, eller borde inte intervjuerna handla mer om intervjupersonernas jobb? Intervjun med Pontus Gårdinger handlade till 98% om hans uppväxt, hans krokiga karriärsval och om hur snygg han var.

Inte en enda fråga om vad han gjorde på jobbet som tv-producent eller programledare, vad han anser om branschen, och hur han vill utveckla sin verksamhet. Synd att det bara blir glada kändisporträtt, när det skulle kunna bli så mycket mer.

Henrik Rydström fick heller knappt en enda fråga om sitt skrivande för DN eller Expressen. Kass.
Senast redigerad av maltesefalcon 2012-09-22 kl. 23:48. Anledning: felstavning
Citera
2012-09-23, 02:31
Medlem
Mythe-de-Sisyphes avatar
Håller med många om att man saknar visa vinklar som Triumf mycket väl kunde ha tagit med. Intervjun med Jessika Gedin var rätt skön dock, hon verkar vara en rätt skön människa så kanske därav det naturliga samtalet. Och störande nog följer han eller snarare trillar in i samma banala frågor som får alldeles för essentiell del i samtalet - t.ex. som "vad tjänar du?" och "hur ser du på bekräftelse." Vilket givetvis drar ner kvaliteten på podcasten...

Citat:
Ursprungligen postat av FBdasen
Vad är grejen med att journalister, "samhällsdebattörer" och andra bloggare?
Efter ha lyssnat på ett antal podcast så verkar dessa röra sig i sin egna lilla värld, inte mer konstigt är det när man få se vilka personer som denna Triumf har intervjuat.
När man får höra menar du väl?

Branschfolk tenderar väl att röra sig i samma värld oavsett om det är media och kultur eller om det är juridik eller krog eller sjukvård? Mediemänniskor vill oftast synas och höras och nå ut, alltså inte mer än logiskt att de besöker varandras podcaster och låter sig intervjuas. Värvet är nischat på medie- och underhållningsfolk.

Citat:
Ursprungligen postat av Corwood
Lennie Norman, Ronny Eriksson, Babben Larsson, Claes Malmberg, Anna-Lena Brundin, Jan Bylund, Ulla Skoog, Thomas Petersson, Adde Malmberg, Pontus Enhörning m. fl.
Att Enhörning skulle delta i ett avsnitt känns väl, i nuläget, tämligen osannolikt
Citera
2012-09-23, 08:00
Medlem
Corwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mythe-de-Sisyphe
Att Enhörning skulle delta i ett avsnitt känns väl, i nuläget, tämligen osannolikt

Men det skulle vara intressant.
Citera
2012-09-23, 15:53
Medlem
Mythe-de-Sisyphes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corwood
Men det skulle vara intressant.

Jo, det hade det varit. Absolut! Och med tanke på hur mycket uppmärksamhet och bekräftelse Triumf vill ha så vore väl Enhörning ett säkert kort att satsa på, risken ligger väl i den mörka, kalla, skuggan som kommer med honom
Citera
2012-09-23, 16:40
Medlem
EugeneHutzs avatar
Orkade inte lyssna längre än det pajiga introt som bara kändes så wannabe-filiochfredrik att jag stängde av direkt. Kanske provar igen en annan dag...
Citera
2012-09-23, 20:05
Medlem
Falcãos avatar
Mycket Flashback-bashing i dagens avsnitt men i själva verket så tror jag nog att Triumf ska vara glad att den här tråden existerar för det finns säkert en del som hittat hans program via den här tråden och särskilt mycket skit får han ju inte heller ta.

Det som kallas näthat när det uttrycks här är väl ofta egentligen bara att man skriver saker här som man skulle kunnat säga till sina kompisar men kanske inte offentligt under sitt riktiga namn, särskilt inte om man jobbar i mediabranschen, då det skulle kunna att få negativa konsekvenser. Till exempels så tror jag att det är många inom media som egentligen precis som jag tycker att Nours begåvning inte på något sätt står i paritet med hennes framgångar men att hon fått mycket gratis bara p.g.a. att hon är en ung feministisk invandrartjej vilket många tycker är fint att stödja. Jag har i alla fall aldrig sett henne göra något roligt.
Citera
2012-09-23, 23:38
Medlem
Rymdpojkens avatar
Tråkigt att Kristoffer tar illa upp av det som skrivs även om inget har varit speciellt hårt.
Tycker han kan lyssna på den konstruktiva kritiken han får. Kanske tänka mer på vilka frågor han ställer, hitta andra infallsvinklar etc. På så sätt kan Värvet bli ännu bättre. För det är bra och intressant!

Kul att höra Nour, har alltid gillat henne. Tycker till skillnad från dig Falcão att hon är begåvad, bra och duktig. Henne skulle man vilja ha som kompis!

Citat:
Ursprungligen postat av Rymdpojken
Vill gärna höra:
Ann Heberlein
Jessika Gedin
Kajsa Grytt
Dennis Lyxzén
Mats Jonsson
Fredrik Strage

Fint att kunna kryssa av Gedin. Bjud gärna in resten på min lista, Kristoffer
Citera
2012-09-24, 15:41
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Till exempels så tror jag att det är många inom media som egentligen precis som jag tycker att Nours begåvning inte på något sätt står i paritet med hennes framgångar men att hon fått mycket gratis bara p.g.a. att hon är en ung feministisk invandrartjej vilket många tycker är fint att stödja.

+ att hon är snygg. En snygg ung snygg tjej med invandrarbakgrund.
Håller med för övrigt, inte heller jag har sett henne göra nåt roligt.

Håller även med om att Triumf överlag fått ett rätt snällt mottagande här på FB.

Visst är vi några som haft en del synpunkter t ex på brist på följdfrågor eller andra teknikaliteter, men överlag så är ju folk intresserade och lyssnar uppenbarligen vecka efter vecka.
Citera
2012-09-24, 18:04
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
+ att hon är snygg. En snygg ung snygg tjej med invandrarbakgrund.
Håller med för övrigt, inte heller jag har sett henne göra nåt roligt.

Håller även med om att Triumf överlag fått ett rätt snällt mottagande här på FB.

Visst är vi några som haft en del synpunkter t ex på brist på följdfrågor eller andra teknikaliteter, men överlag så är ju folk intresserade och lyssnar uppenbarligen vecka efter vecka.

Jo, snygghet är naturligtvis också en faktor.

Det som kan störa mig lite med personer som Nour är att de ofta tror att de tagit sig fram trots att de är kvinnor, invandrare, homosexuella eller vad det nu kan vara när det i själva verket har varit till nytta för dem. Jag har absolut inget emot att man jobbar för en större mångfald, och delar definitivt inte den gemene FB:arens åsikter om minoriteter, men det är naturligtvis helt verklighetsfrånvänt att tro att det är svårare för t.ex. en invandrarkvinna än en svensk man att slå igenom inom t.ex. stand up idag när klubbarna skriker efter invandrare och kvinnor för att jämna ut skillnaderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in