Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-03-30, 13:28
Medlem
Knullkungens avatar
Är den det eller kan den anses vara stötande?
2006-03-30, 13:43
Medlem
Raazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen

Borde vara helt ok enligt hur jag personligen tolkar reglerna.
2006-03-30, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen

Men det är väl bara att testa och se om den försvinner?
2006-03-30, 15:57
Medlem
Om det nu är han. Han är som möjligen bekant inte dömd ännu.
2006-03-30, 15:57
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tooth
Men det är väl bara att testa och se om den försvinner?
Spontant så borde din avatar väl vara ok enligt reglerna. Men du kan väl åtminstonde visa hans familj lite mer respekt och svartmarkera större del av deras ansikten. Hans barn är, precis som tjejerna han gav sig på, offer i den här soppan.
2006-03-30, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scramble
Spontant så borde din avatar väl vara ok enligt reglerna. Men du kan väl åtminstonde visa hans familj lite mer respekt och svartmarkera större del av deras ansikten. Hans barn är, precis som tjejerna han gav sig på, offer i den här soppan.

Varför då? Även utan maskering så skulle det vara svårt att känna igen dem, bildkvalitén är ju inte den bästa.

Jag är inte ute efter att ge mig på hans familj. Men jag gottar mig gärna åt att en "duktig" familjefar som den här personen visar sitt rätta ansikte. Det kryllar av galningar bland dem som vanligtvis kallas för "svenssons".
2006-03-30, 17:04
Medlem
På Flashback är man ju tuff om man är lite äcklig, osmaklig och kvasirevolutionär. Alltså, ju mer du genom argument mot din avartar får en känsla av att du just ÄR osmaklig, desto nöjdare blir du ju. Det är alltså ett sisyfosarbete att genom argument få dig att ta bort den.
2006-03-30, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pissgilihari
På Flashback är man ju tuff om man är lite äcklig, osmaklig och kvasirevolutionär. Alltså, ju mer du genom argument mot din avartar får en känsla av att du just ÄR osmaklig, desto nöjdare blir du ju. Det är alltså ett sisyfosarbete att genom argument få dig att ta bort den.

Men enda egentliga anledningen till att du bryr dig är att du känner din egen lilla trygga medelklasstillvaro hotad av att Hagamannen visade sig vara en av de dina, en av de Goda och skötsamma. När du ser på min avatar så får du en känsla av att din tillvaro bara är en illusion som kan braka samman i vilken sekund som helst.
2006-03-30, 17:38
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Razor
Det är väl ganska onödigt att hänga ut hans familj, våldtäktsman eller ej? Jag tror faktiskt en normalbegåvad person begripit det. Hans barn och fru har mig veterligen inget med hans eventuella våldtäkter att göra och borde rimligen slippa exponeras. Oavsett om du maskat deras ögon eller ej. Mycket osmakligt gjort av dig. Din troligtvis låga ålder (under 18 rimligen) och bristande intelligens/empati gör nog att du inte inser vad du håller på med.
Det är trots allt Flashback vi är på - provokationernas och frihetens (nåja) näste.
Men jag håller med om att det är onödigt att lägga ut hela familjen, skapa en bild med bara mannen som du morphar mellan normal och djävul istället.
2006-03-30, 17:39
Medlem
Kortisons avatar
Avatarer tycker jag ska få se ut hur som helst och ska få innehålla dito! Dock är jag starkt emot att "hänga ut" någon som inte är fälld för något brott och då framförallt när familjen är med! Tror inte du hade gillat om din egen farsa helt plötsligt dök upp på forum och folk skrattade och förlöjligade honom, eller?
2006-03-30, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Razor
Det är väl ganska onödigt att hänga ut hans familj, våldtäktsman eller ej? Jag tror faktiskt en normalbegåvad person begripit det. Hans barn och fru har mig veterligen inget med hans eventuella våldtäkter att göra och borde rimligen slippa exponeras. Oavsett om du maskat deras ögon eller ej. Mycket osmakligt gjort av dig. Din troligtvis låga ålder (under 18 rimligen) och bristande intelligens/empati gör nog att du inte inser vad du håller på med.

Men jag hänger inte ut familjen. De kan inte identifieras med hjälp av min avatar. Inte ens den nu misstänkte personen kan identifieras eftersom bilden är av så pass låg kvalité. Men däremot belyser min avatar att han har en familj som är, eller åtminstone var, en helt "normal" familj. Det är därför ni retar er på den.

När det sedan gäller FB:s regler så tror jag att jag tom. skulle kunna ha en helt omaskerad bild på familjen utan att bryta mot dem. Bilden har ju publicerats i en lokaltidning redan innan osv.
2006-03-30, 17:59
Medlem
BoISarens avatar
Oavsett vad man tycker så är egentligen reglerna ang. avatarer ganska enkla:

Citat:
Bilder på personer under 18 år är inte tillåtet att använda i sin avatar
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto