2012-09-19, 10:11
Medlem
Saruman87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarsyn
Ibland minns Mats mycket detaljer.
Nu ska jag försöka mig på att länka en video, som polisen tagit då Mats berättar om hur han kidnappades och sedan kom till Linda.

Får se om det funkar.

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/inrikes/article6835191.ab

Haha det vore stor komik om det inte var hemskt att Linda blivit mördad. Hur nån kan tro på MA är helt jävla otroligt.

När han pratar om att han blir kissnödig så verkar det i ett par sekunder som om han ska säga att han fick kissa i flaskan innan han bestämmer sig för att han fick gå ur bilen.
Citera
2012-09-19, 10:41
Medlem
Farkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman87
Haha det vore stor komik om det inte var hemskt att Linda blivit mördad. Hur nån kan tro på MA är helt jävla otroligt.

När han pratar om att han blir kissnödig så verkar det i ett par sekunder som om han ska säga att han fick kissa i flaskan innan han bestämmer sig för att han fick gå ur bilen.

Ja, nu är det bara tragiskt att Mats försöker komma undan sitt ansvar genom att framföra en så sjukt dålig historia. Förstår inte heller hur någon kan tro på detta. Tingsrätten gjorde ju fullt klart att de inte heller trodde på honom.

Du menar inte kissnödig här va?
Citera
2012-09-19, 10:47
Medlem
Citat:

Intressant att han minns så många detaljer från bakluckan. Vad dom matade honom med, vilket håll dom kom ifrån och vad dom frågade och hur dom stod placerade. Men från tiden i Stockholm minns han absolut ingenting. Trots att han bevisligen var vaken då också.

En dålig historia berättad av en dålig lögnare.

Bara en sån sak att kidnapparna servar honom med papper efter att Mats gjort nr 2 bakom stocken.
Citera
2012-09-19, 10:48
Medlem
Farkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarsyn
Ibland minns Mats mycket detaljer.
Nu ska jag försöka mig på att länka en video, som polisen tagit då Mats berättar om hur han kidnappades och sedan kom till Linda.

Får se om det funkar.

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/inrikes/article6835191.ab

Ja, ibland så minns han väldigt bra, och ibland minns han ingenting... Märkligt minsann.

Jag var själv för 11 år sedan med om en omvälvande händelse (dock inte alls på samma sätt som att fästmön försvinner) med ett nära dödsfall, och jag minns fortfarande den dagen, kan inte säga några klockslag förutom när jag fick beskedet, men jag kommer ihåg klart och tydligt vad jag gjorde hela den dagen.

Detta är helt sjukt, man blir beklämd över hans beteende. Vet inte om det framgick i filmen (jag har inget ljud på min dator) men i utskriften av rekonstruktionen så är Mats på väg att dra fram "drulen" och kissa i flaskan...

Jag undrar också hur det kommer sig att det här med "toalettbesöken" är så viktigt för Mats i denna historia. Funderar på om det verkligen skulle vara så viktigt om han nu på riktigt låg i bakluckan där...
Citera
2012-09-19, 10:55
Medlem
Saruman87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farkas
Ja, nu är det bara tragiskt att Mats försöker komma undan sitt ansvar genom att framföra en så sjukt dålig historia. Förstår inte heller hur någon kan tro på detta. Tingsrätten gjorde ju fullt klart att de inte heller trodde på honom.

Du menar inte kissnödig här va?

Han säger efter han "druckit ur nästan hela flaskan" att han "måste gå på toaletten.." och tittar på flaskan en stund, innan han bestämmer sig för att kidnapparna lät honom gå ur bagageutrymmet. Han verkar improvisera ganska friskt. Sen blir han ju bajsnödig då.
Citera
2012-09-19, 11:07
Medlem
Farkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Intressant att han minns så många detaljer från bakluckan. Vad dom matade honom med, vilket håll dom kom ifrån och vad dom frågade och hur dom stod placerade. Men från tiden i Stockholm minns han absolut ingenting. Trots att han bevisligen var vaken då också.

En dålig historia berättad av en dålig lögnare.

Bara en sån sak att kidnapparna servar honom med papper efter att Mats gjort nr 2 bakom stocken.

Bakluckehistorien är ju inlärd så det blir kanske lättare att komma ihåg... även om jag tycker att man bättre borde komma ihåg det man upplevt på riktigt... Den här historien är löjlig tycker jag, att ens tro att folk skulle gå på den

Jag menar, två asiatiska kidnappare som ger Mats sömntabletter så han blir medvetslös, bara där blir man ju fundersam, sömntabletter brukar inte göra en medvetslös, det låter mer som narkos, och då är det allvar, då kan man inte andas och måste intuberas. Visserligen går det att ge lätt narkos så patienten kan andas, men då behöver man medicinsk utrustning för att kontrollera detta.

Sedan transporterar honom runt halva Sverige liggandes i bakluckan på deras bil, samtidigt som de kommer och öppnar bakluckan inom 30 sek när han bankar. Mats upplever aldrig att bilen rör sig under de 65 timmar han ligger i bakluckan, ändå har de ju uppenbarligen kört honom till Stockholm och sedan tillbaka till Norr Bertilsbo, det är ju några mil... Det är också konstigt att Mats inte var helt "blåslagen" på kroppens vänstra sida. Han hade ju legat på samma sida i 65 timmar, i skuffen där underlaget inte direkt är vadderat. Vägarna är inte helt jämna, det är både hål och "gupp", aj aj aj vad det borde ha gjort ont...

De ger honom en avskuren petflaska så han kan ligga i bakluckan och kissa, känns som att det skulle kunna "drälla" lite där i bakluckan, det var nog inte kidnapparnas bil, för vem vill riskera att få urinfläckar i bilen... och om bilen var stulen, hur vågade de köra runt med en medvetslös människa i skuffen...?

De frågar efter Lindas pengar, men är inte intresserade av vad Mats svarar. Om de nu var ute efter pengar verkar det ju dumt att inte kolla lägenheten noga efter pengar när de ändå var där. De var ju där i några timmar den kvällen. Fast de kanske var upptagna med att spela Kingsage på Mats dator, och söka efter bussresor, vandrarhem och vänner till Mats. För det kan ju inte Mats själv ha gjort eftersom han var medvetslös på soffan...

Måste säga att kidnapparna ändå verkar rätt sympatiska, de har inte använt något våld, de har gett honom vatten och mat, låtit honom uträtta sina behov, och som du skriver, den ene är t.o.m. förberedd med toapapper trots att han inte kunde veta att Mats skulle bli nödig just då...
Citera
2012-09-19, 11:16
Medlem
Farkass avatar
Citat:
Han säger efter han "druckit ur nästan hela flaskan" att han "måste gå på toaletten.." och tittar på flaskan en stund, innan han bestämmer sig för att kidnapparna lät honom gå ur bagageutrymmet. Han verkar improvisera ganska friskt. Sen blir han ju bajsnödig då.

Det här med "toabesöken" tycker jag är helsjukt. Varför lägger han så mycket energi på det? Är det jätteviktigt i det stora hela? Och tabletterna... Jag skulle vara lika livrädd för främmande tabletter som för kniven, men Mats han sväljer glatt tabletterna och ligger sedan tyst och lugn och väntar på att han ska somna.

Jag tror att historien är inlärd och regisserad men att Mats glömde bort en del och därför började improvisera. Det är intressant i början av rekonstruktionen, han får välja mellan två bilar och deras bakluckor, en Audi 80 och en VW Passat. Han väljer, efter att ha lagt sig i båda "skuffarna", Passaten för att den stämmer bäst med hans minnesbild. Jag tror att han har legat i en baklucka på en röd Passat, men inte "kidnapparnas" och inte i 65 timmar...
Citera
2012-09-19, 11:24
Medlem
Lalajlajs avatar
Hahahahahahahaha

Jag sa en gång i tiden i tråden att man inte ska döma någon efter dennes beteende, det är inte kriminellt att vara en tokskalle, men när jag ser filmen igen så ångrar jag mig.

Vilket arbete det har lagts ned av Mats för att iscensätta denna historia och bevisa den och vilket enormt arbete som polisen har lagt ned för att motbevisa den.

Det som retar mig mest är att han är helt oberörd när han återvänder till platsen där hennes kropp hittades, en normalt funtad person hade brytit ihop men han maler på med sin påhittade historia precis som det vore som vilken sak som helst.

Med tanke på att Mats inte kunde ligga lågt och ta sitt pisstraff som han fick utan var tvungen genom sin far och nu Lagro att hävda sin oskuld vill jag att han ska straffas hårt, antingen i domstol eller av samhället.

Hans skuld borde prövas igen men denna gång i ett civilmål.
Citera
2012-09-19, 11:36
Medlem
Folketstempels avatar
Efter att vara drogad på överdoser av sömntabletter, bränd och chockad så minns han väldigt bra exakt var Lindas lik låg i skogen under rekonstruktionen.
Citera
2012-09-19, 11:45
Medlem
Om det brann på Mats och i hans kläder, så borde ju kidnapparna vara precis intill. Och det brann på olika ställen på kroppen, samtidigt? Konstigt att han inte såg eller hörde dom...
Citera
2012-09-19, 11:52
Medlem
ynz nielsens avatar
fin bild på "järngänget"

http://www.dt.se/image_processor/1.3008081.1303852088!/image/3769552030.jpg_gen/derivatives/full/3769552030.jpg?maxWidth=650

I samma artikel frågar sig Lars Alm journalisterna:
- Hur ni kan sova på nätterna förstår jag inte, sa han till den samlade pressen.

Frågan är hur fan Fam. Alm kan sova om nätterna ??
Citera
2012-09-19, 13:08
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Efter att vara drogad på överdoser av sömntabletter, bränd och chockad så minns han väldigt bra exakt var Lindas lik låg i skogen under rekonstruktionen.

Det beror säkert på att han inte var drogad då han gömde kroppen där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in