2012-09-01, 05:52
Medlem
När det här Linda Chen fallet kom upp hade åklagaren två spår att välja.
Det ena var MA spåret som han valde, där han påstod det fanns massor med närapå 100% säkra bevis.
Nu visade sig senare det fanns absolut inga bevis.
Sedan väckte åklagaren åtal mot MA att han vållat Lindas död, utan att han hade några bevis.
En åklagare skall inte väcka åtal om han inte bedömer han kommer att vinna målet.
I det här fallet fanns det absolut ingen möjlighet att vinna åtalet om vållande til Lindas död, när det inte fanns bevis, som måste finnas, för att kunna fällas.
Det medförde också MA blev frikänd, från det han var misstänkt för.
Sedan åtalades MA för griftefridbrott, där det inte fanns några bevis att han gjort något sådant brott.
Han är fälld för griftefridbrott utan att det fanns några bevis om att han gjort något sådant.

Det andra spåret hade varit att gå på motivet att Linda var skyldig pengar 100.000 kr där hon misskött de här skulderna och därför troligen blivit likviderat.
Jag gör min egen spekulation här, att det här spåret var ointressant, därför det hade sannolikt kommit upp obehagligheter, som skulle blivit obekvämt.
Det finns ingenting i förundersökningen om det och jag tänker inte spekulera om det.
Citera
2012-09-01, 06:26
Medlem
Grandiosos avatar
Lagro: Man hade förkastat Mats Alms berättelse om kidnappningen som lögn
och förbannad dikt. Den var fullständigt slagen i spillror.
Han var överbevisad om att ha befunnit sig på en buss under den tid han påstod sig ha
legat nerstuvad i en baklucka på en bil.
Man hade uteslutit att någon annan än Mats Alm kunde ha placerat kroppen i skogen.
Det ansågs helt orimligt att han skulle ha kunnat påträffa densamma av en slump.

Möjligheten att han blivit ditforslad av några kidnappare, asiater eller vilka de än må vara,
var likaså utesluten.

Så ligger det alltså till. Och det har väl påpekats några tusen gånger redan.
Hur många tusen gånger till behöver du höra det innan du hajar läget och tar din "Mats"
ur skolan?
Citera
2012-09-01, 06:31
Medlem
Lordshins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Jag har läst domen, men eftersom du tycks ha svårigheter förstå domen och påstår det finns bevis för griftefridåtalet, anser jag du uppger sidan i förundersökningen där de här bevisen finns.
Finns det bevis, finns de i förundersökningen, därför domen är baserad på den.
Om du inte hittar bevisen i förundersökningen, anser jag du slutar yra om några bevis som inte finns.

Förklara hur Mats Alm kunde hitta kroppen, har du ingen förklaring till detta så var Åtalet och domen om griftefridsbrott korrekt.
Citera
2012-09-01, 06:50
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Det andra spåret hade varit att gå på motivet att Linda var skyldig pengar 100.000 kr där hon misskött de här skulderna och därför troligen blivit likviderat.
Jag gör min egen spekulation här, att det här spåret var ointressant, därför det hade sannolikt kommit upp obehagligheter, som skulle blivit obekvämt.
Det finns ingenting i förundersökningen om det och jag tänker inte spekulera om det.

Ser man på...nu erkänner du äntligen att det inte står någonting om det här i
förundersökningen! Du är alltså en jävla lögnhals. Allt är bara påhitt från din sida
för att försöka kasta skulden på oskyldiga människor.
Skäms på dig!

Citat:
Sedan åtalades MA för griftefridbrott, där det inte fanns några bevis att han gjort något sådant brott.
Han är fälld för griftefridbrott utan att det fanns några bevis om att han gjort något sådant.

Haha...
Ja, bara fortsätt du och trolla vidare. "Dina upplysta bekanta" kanske läser och imponeras
över din starka sanningslidelse och dina eminenta slutsatser.
Citera
2012-09-01, 06:58
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Du vet inte vad de som läser inläggen anser. Jag har många bekanta när de läst inläggen sagt, man behöver inte vara speciellt intelligent för att inse MA var helt oskyldig.

Dream on, man!

Dessa bekanta har jag en viss känsla av bara existerar i din fantasivärld.
Citera
2012-09-01, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ser man på...nu erkänner du äntligen att det inte står någonting om det här i
förundersökningen! Du är alltså en jävla lögnhals. Allt är bara påhitt från din sida
för att försöka kasta skulden på oskyldiga människor.
Skäms på dig!

Haha...
Ja, bara fortsätt du och trolla vidare. "Dina upplysta bekanta" kanske läser och imponeras
över din starka sanningslidelse och dina eminenta slutsatser.
Det gäller det andra spåret som inte åklagaren gick på, som gällde Lindas skuld på 100.000kr.
Citera
2012-09-01, 09:59
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Det gäller det andra spåret som inte åklagaren gick på, som gällde Lindas skuld på 100.000kr.

LAGRO:
Jag tillhör den stora skara som mest är passiva läsare i denna spännande tråd.
Nu kan jag inte hålla fingrarna borta från tangenterna, utan behöver lufta mina tankar lite.

Jag är först o främst fascinerad hur du orkar fortsätta att envist använda samma tunna argument och med en dåres envishet vägra ta till dig alternativa synsätt i frågan.

Jag är också fascinerad över att du tillåts fortsätta med ditt skrivande, då du rimligtvis har nära kopplingar till familjen Alm. Att medlemmar ur denna familj följer tråden kan vi ju räkna med. Att de skulle se ngn som helst fördel med ditt korståg har jag svårt att tro.
Den stora konsekvensen av ditt skrivande har ju blivit att sökarljuset återigen har riktats in mot Mats, Lars och även övriga familjemedlemmar. Människor som med all säkerhet hade velat få gömma sig i dunklet och hoppas på att tiden suddar ut de allra värsta minnena hos omgivningen.

Nu ska ju Mats vara nöjd över att han har någon överhuvudtaget som reser en lans för hans skull, men risken är överhängande att Mats själv är den som till sist får dödsstöten av denna lans.

För min del får du gärna fortsätta att skriva som du gör. Alla som kämpar för ett rättvist slut på denna historia borde vara tacksamma över ditt skrivande här.
Dina ord driver nämligen Almarna allt närmare den slutliga avverkning som redan borde varit avslutad.

Tack för ordet...
Jubbero
Citera
2012-09-01, 10:22
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Du vet inte vad de som läser inläggen anser. Jag har många bekanta när de läst inläggen sagt, man behöver inte vara speciellt intelligent för att inse MA var helt oskyldig.
Nej, det har du rätt i det underlättar att man är sinnesslö.
Citat:
Du får inte glömma tidigare var det bara en sida av myntet som kom fram, där personer med samma indoktrinerade åsikter hetsade upp varann, med den ena tokigheten värre än den andre.
Att de skulle överge sin tro det kan man glömma, de kommer att mala på med samma meningslösa flosker tills domedagen.
Att du skulle överge din tro det kan man glömma, du kommer att mala på med samma meningslösa flosker tills domedagen.
Var du närvarande vid rättegången? Du vet kanske inte att det kan komma upp saker som inte alltid står i FUP vid vittnesmålen där.
Citera
2012-09-01, 10:25
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
När det här Linda Chen fallet kom upp hade åklagaren två spår att välja.
Det ena var MA spåret som han valde, där han påstod det fanns massor med närapå 100% säkra bevis.
Nu visade sig senare det fanns absolut inga bevis.
Sedan väckte åklagaren åtal mot MA att han vållat Lindas död, utan att han hade några bevis.
En åklagare skall inte väcka åtal om han inte bedömer han kommer att vinna målet.
I det här fallet fanns det absolut ingen möjlighet att vinna åtalet om vållande til Lindas död, när det inte fanns bevis, som måste finnas, för att kunna fällas.
Det medförde också MA blev frikänd, från det han var misstänkt för.
Det där resonemanget kan ju inte tolkas på något annat sätt än att det var rätt av åklagaren att åtala MA för att ha dödat Linda. Det visar också att man kan lämna dina påståenden om förekomsten eller frånvaron av bevis helt utan avseende.
Citera
2012-09-01, 11:09
Medlem
Citat:
Du får inte glömma tidigare var det bara en sida av myntet som kom fram, där personer med samma indoktrinerade åsikter hetsade upp varann, med den ena tokigheten värre än den andre.
Att de skulle överge sin tro det kan man glömma, de kommer att mala på med samma meningslösa flosker tills domedagen.

Jag tillhör också en av dem som följer trådem utan att skriva. Mina åsikter och min övertygelse finns rätt väl representerade i tråden utan att jag behöver komma med upprepningar. Med det sagt hade det verkligen varit intressant med en poll.
Citera
2012-09-01, 11:28
Medlem
Utredningen om Linda Chens försvinnanade var inriktad på helt fel spår.
Motivet för hennes likvidering, var skulden på 100.000 kr som hon hade till privata långivare och grovt misskötte.

Med det här spåret passar combibilen in, biljettköpet till Peking och mycket annat.

Det hade varit relativt lätt att nysta upp en hel del, men med stor sannolikhet hade obehagligt material kommit fram.

Att det skulle varit det rätta spåret bevisas genom att åklagarens spår, att MA var gärningsmannen, slutate med ett totalt misslyckande.

Det fanns inga bevis ingenting mot den misstänkte gärningsmannen, därför blev förundersökningen också på 4000 sidor.

Sedan kan man säga att alla som skrivit på forum och även media, de har stått och stampat på samma ställe i flera år med sina sötsursåser, bagageluckor, avbeställda tårtor och annat strunt och där kommer de att förbli, genom den indoktrinering som de genomgått, kommer ingen förändring att ske.
Citera
2012-09-01, 11:33
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Utredningen om Linda Chens försvinnanade var inriktad på helt fel spår.
Motivet för hennes likvidering, var skulden på 100.000 kr som hon hade till privata långivare och grovt misskötte.

Med det här spåret passar combibilen in, biljettköpet till Peking och mycket annat.

Det hade varit relativt lätt att nysta upp en hel del, men med stor sannolikhet hade obehagligt material kommit fram.

Att det skulle varit det rätta spåret bevisas genom att åklagarens spår, att MA var gärningsmannen, slutate med ett totalt misslyckande.

Det fanns inga bevis ingenting mot den misstänkte gärningsmannen, därför blev förundersökningen också på 4000 sidor.
Är du Hans Holmér reinkarnerad? Han var ju också inne på att fokusera på motiv istf dådet.
Citat:
Sedan kan man säga att alla som skrivit på forum och även media, de har stått och stampat på samma ställe i flera år med sina sötsursåser, bagageluckor, avbeställda tårtor och annat strunt och där kommer de att förbli, genom den indoktrinering som de genomgått, kommer ingen förändring att ske.
Ja, för det var ju inte Mats Alm som förde alla dessa spännande saker på tal...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in