Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Det gäller det andra spåret som inte åklagaren gick på, som gällde Lindas skuld på 100.000kr.
LAGRO:
Jag tillhör den stora skara som mest är passiva läsare i denna spännande tråd.
Nu kan jag inte hålla fingrarna borta från tangenterna, utan behöver lufta mina tankar lite.
Jag är först o främst fascinerad hur du orkar fortsätta att envist använda samma tunna argument och med en dåres envishet vägra ta till dig alternativa synsätt i frågan.
Jag är också fascinerad över att du tillåts fortsätta med ditt skrivande, då du rimligtvis har nära kopplingar till familjen Alm. Att medlemmar ur denna familj följer tråden kan vi ju räkna med. Att de skulle se ngn som helst fördel med ditt korståg har jag svårt att tro.
Den stora konsekvensen av ditt skrivande har ju blivit att sökarljuset återigen har riktats in mot Mats, Lars och även övriga familjemedlemmar. Människor som med all säkerhet hade velat få gömma sig i dunklet och hoppas på att tiden suddar ut de allra värsta minnena hos omgivningen.
Nu ska ju Mats vara nöjd över att han har någon överhuvudtaget som reser en lans för hans skull, men risken är överhängande att Mats själv är den som till sist får dödsstöten av denna lans.
För min del får du gärna fortsätta att skriva som du gör. Alla som kämpar för ett rättvist slut på denna historia borde vara tacksamma över ditt skrivande här.
Dina ord driver nämligen Almarna allt närmare den slutliga avverkning som redan borde varit avslutad.
Tack för ordet...
Jubbero