2012-09-15, 14:21
Medlem
Tänkte köpa en ny mobil på nätet, och vet att det går att behålla sitt nummer när man beställer nya telefonen. Men hur blir det om numret står i min pappas namn och jag vill byta så det står i mitt namn istället? Eller om jag nu bara behåller numret (och låter det stå kvar i pappas namn), så jag beställer telefonen i mitt namn men vill behålla ett nummer i min pappas namn, kan det bli problematiskt?
Citera
2012-09-15, 14:30
Medlem
micaeles avatar
Ditt telefonnummer är kopplat till ett SIM-kort, inte en telefon. Om du köper en telefon på nätet utan abonnemang är det bara att flytta kortet från gamla till nya så fungerar det kalas. Vem som står på eventuellt abonnemang eller kontantkort då spelar ingen roll.

Vill du teckna nytt abonnemang och nyttja ditt existerande nummer måste din far göra det, eller skriva över det existerande abonnemanget på dig innan du kan göra förändringar.
Citera
2012-09-15, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Vill du teckna nytt abonnemang och nyttja ditt existerande nummer måste din far göra det, eller skriva över det existerande abonnemanget på dig innan du kan göra förändringar.

Det var det jag misstänkte. Måste vi gå till en telenor (det "jag" har nu) och skriva över abonnemanget först eller kan vi gå till en annan operatörs butik och be dom flytta över numret till dem och samtidigt skriva över abonnemanget till mig?
Citera
2012-09-15, 19:00
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackielackiesaki
Det var det jag misstänkte. Måste vi gå till en telenor (det "jag" har nu) och skriva över abonnemanget först eller kan vi gå till en annan operatörs butik och be dom flytta över numret till dem och samtidigt skriva över abonnemanget till mig?

Du måste först se till att det verkligen är ditt abonnemang, sen kan du flytta mellan operatörer och ha dig precis som du själv vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in