2012-09-12, 11:02
Medlem
Zabines avatar
En man har polisanmälts för att ha försökt köra på ensamkommande flyktingar utanför ett boende i Älvdalen.

Verksamhetschefen Mathias Jones säger att trakasserierna måste sluta.

– Pojkarna har fått slänga sig åt sidan, säger han.

Två gånger den senaste månaden har en man i en vit bil försökt köra på ungdomarna utanför Solglimten, ett boende för ensamkommande flyktingbarn i Älvdalen i Dalarna.

Det säger Mathias Jones, verksamhetschef på boendet, som har polisanmält föraren.

– Det är en vit bil som kommer farandes i full fart mot pojkarna på parkeringen. De har fått slänga sig åt sidan, säger han.

Varför tror ni mannen gör så?

– Pojkarna känner att det är för att de kommer från ett annat land.

På Solglimten bor det tio ensamkommande flyktingbarn i åldrarna 16 till 18.

http://www.expressen.se/nyheter/forsoker-kora-pa-flyktingbarn/

Givetvis gör mannen fel och ska låsas in men undrar om skäggbarnen ställt till med nåt speciellt. Att de ljuger om åldern är ingen nyhet men vad beror dennna frustration på? Har de våldtagit hans dotter tex?

Nån som bor i närheten och vet mer?
2012-09-12, 11:19
Bannlyst
Om jag inte minns fel så var det i Älvdalen som de lade ner den lokala fritidsgården och gjorde om den till hem för ensamkommande asylbedragare. Måste vara lagom uppskattat att bli av med den och nu bor där fullvuxna män som låtsas vara barn. Varje "barn" kostar skattebetalarna 1900 kr/ dygn och är ju inte barn.

Härligt att betala skatt i Sverige eftersom man får valuta för pengarna. Andra länder tar inte emot bedragarna längre eftersom de gör ålderstester och då visade det sig att 90% egentligen var vuxna, bla i Norge kom det fram.
2012-09-12, 11:26
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Han verkar inte ha lyckats köra över några än.
2012-09-12, 11:30
Medlem
kakburks avatar
Det där måste anses vara en lika stor bluff som deras ålder. Om detta var sant så hade mannen redan åkt fast.
Det är inte precis någon högre vetenskap att ta bilnumret och sedermera identifiera bilisten men detta har inte gjorts. Istället väljer man att mystiskt tala om obevisade trakasserier givetvis kryddat med att de ensamkommande minsann har fått "blickar på sig".

Samma efterkonstruerade "problem" som i Forserum.
2012-09-12, 11:36
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Det där måste anses vara en lika stor bluff som deras ålder. Om detta var sant så hade mannen redan åkt fast.
Det är inte precis någon högre vetenskap att ta bilnumret och sedermera identifiera bilisten men detta har inte gjorts. Istället väljer man att mystiskt tala om obevisade trakasserier givetvis kryddat med att de ensamkommande minsann har fått "blickar på sig".

Samma efterkonstruerade "problem" som i Forserum.

Jones vill helt enkelt ha lite extra klirr i plånboken, vad är det för klåpare?
2012-09-12, 11:41
Medlem
Zabines avatar
Ni som fortfarande tror att det rör sig om "barn" kan googla ensamkommande flyktingbarn så får ni fram bilder på allt annat än riktiga barn.
Denna verksamhet är inget annat än bedrägeri. Andra länder har insett det och gör ålderskontroller mm. Sverige toppar listan över de länder som tar emot dem. Bara män, bara muslimer. Sverige sätter 25-åringar i högstadiet.

Anledningen till att de ljuger om åldern är enkel = gräddfil in i Sverige och kommer inte skickas tillbaka eftersom de är "barn". Hur länge ska detta få fortsätta?
2012-09-12, 13:10
Medlem
AnCa89s avatar
Synd att han inte körde ihjäl dessa "barn"... Stackarn skäggbebisar som fått arga blickar på sig och känner sig diskriminerade.
Tycker att det är helt vansinnigt att 30-40 åringar utger sig vara 15-16 åriga barn, men det värsta är nog att migrationsverket osv går med på det, fy satan.
Undrar om Sverige ska följa i Norge och Danmarks spår och också införa sådana tester som visar personens riktiga ålder?
2012-09-12, 13:15
Avslutad
Jag har funderat lite angående detta med att ljuga om sin ålder. Om dom nu mot all förmodan skulle skaffa sig ett arbete finns ju inte en chans i helvete att dom skulle kunna arbeta till pensionsåldern?

Istället för 65 kommer det ju knata runt 85åringar på diverse arbetsplatser?
2012-09-12, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgoroth
Jag har funderat lite angående detta med att ljuga om sin ålder. Om dom nu mot all förmodan skulle skaffa sig ett arbete finns ju inte en chans i helvete att dom skulle kunna arbeta till pensionsåldern?

Att arbeta är inte deras plan (finns kanske några undantag som startar eget), var inte så naiv och tro att detta inavel kommer börja torka rövar inom vården tex. Bidrag, svartarbete och koranen står högst på deras dagordning.
2012-09-12, 13:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Toccen
Att arbeta är inte deras plan (finns kanske några undantag som startar eget), var inte så naiv och tro att detta inavel kommer börja torka rövar inom vården tex. Bidrag, svartarbete och koranen står högst på deras dagordning.

Var just därför jag skrev om dom mot all förmodan
Självklart är jag inte så naiv att jag tror dessa "barn" aktivt letar efter ett arbete.
2012-09-12, 13:33
Medlem
BaalZeBubs avatar
Ser jag i syne, eller har tidning efter tidning plockat bort just det där med att mannen också 'skrattar' efter att ha försökt köra på dem?
2012-09-12, 14:05
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgoroth

Sa fort de fatt PUT andrar de givetvis uppgifterna, Hassan gar fran 17 till 27. Eftersom PUT inte kan aterkallas ar han saker och kan borja hamta tjocka slakten till Sverige
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in