2012-09-08, 11:38
Medlem
Storm.Hatts avatar
Mannen som kom i sällskap med tjejerna och klappade till kocken - var det en klappsvensk?
Citera
2012-09-08, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Antagligen hade kärringarna och toffeln själva lagt dit flugan i pizzan. Och sen skylla det på pizzabagaren. Hoppas dom får fängelse.

Min första tanke också..

1. Man går iväg med pizzorna, för att sen komma tillbaka och lämna tillbaka alla pizzorna p.g.a 1 fluga i en pizza.. Visst, känsligt folk kan reagera på detta vis.
Men, nr 2. Man tar med sig en kille tillbaka för att gnälla på pizzerian

Nr 2 i misstanke gör att ial. jag tror tjejerna ville bråka. Annars tar man inte med sig backup. Rent praktiskt så blir stämningen automatiskt mera hotfull.

WT-tjejer troligen!
Citera
2012-09-08, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskyPizza
Håller med till 100%

Samma här. Hade blivit skitnöjd med att få en pizza 40 kr billigare! Dessutom extra kött
Citera
2012-09-08, 12:08
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbe100
Min första tanke också..

1. Man går iväg med pizzorna, för att sen komma tillbaka och lämna tillbaka alla pizzorna p.g.a 1 fluga i en pizza.. Visst, känsligt folk kan reagera på detta vis.
Men, nr 2. Man tar med sig en kille tillbaka för att gnälla på pizzerian

Nr 2 i misstanke gör att ial. jag tror tjejerna ville bråka. Annars tar man inte med sig backup. Rent praktiskt så blir stämningen automatiskt mera hotfull.

WT-tjejer troligen!

Du tror inte att det handlade om att tjejerna förutsåg att pizzabagaren skulle behandla dem som skit, vilket han också gjorde, om nu historien beskrivits sanningsenligt?

Jag vet inte heller hur känslig man måste vara för att reagera på inbakade flugor i pizzaosten. Att neka att låta köpet gå åter i det läget är däremot så okänsligt att jag skulle ta upp provokation som förmildrandegrund i ett eventuellt åtal för ofredande.

Frågan är väl hur aktiv polisspaningen kommer att bli efter pizzakastaren.
Citera
2012-09-08, 12:09
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ginger-arab
de va på challes

Ja högst sannolikt.

Challes är helt enkelt där man äter om man varit ute en lördagkväll.

Ni som tror att det är Avesta är efterblivna. Hur många fylllekäkar där efter en utekväll? Har de ens öppet då?

Scenariot lär ha utspelat sig enligt följande: tjejerna har varit ute och festat på Malmös eller ÖG:s. De går till Challes och köper sina pizzor. Efter en stund upptäcker en av dem att det är en fluga i pizzan. En kille har hängt på dem och ska nu visa sig manlig. Mannen följer därför med kvinnorna till Challes. Mannen vill imponera på dem då han är intresserad av någon i gänget.

Pizzabagaren erbjuder 40kr tillbaka och fighten börjar.

Det är inte säkert att det var så som jag beskrev eller att det handlar om Challes. Däremot så är det högst troligt.

Alla lär vara svenska studenter. Inte några WT eller förortsbor.

Jag kommer fortsätta äta där då de ligger bra och har goda pizzor. En fluga skiter jag i.
Senast redigerad av Triremer 2012-09-08 kl. 12:12.
Citera
2012-09-08, 12:55
Medlem
DanteAlighieris avatar
Vad är självkostnadspriset på en pizza, 5 kr?
Citera
2012-09-08, 13:04
Medlem
dementeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaxmix
Förstår inte vad det fantastiska med att personerna krävde pengarna tillbaka för alla pizzorna, vem fan hade inte gjort det?

När du går och handlar på ICA, kommer hem och upptäcker att din onanigurka är möglig.
Brukar du glida dit och vilja ha tillbaka pengar för vaselinet och reservgurkan då?
Citera
2012-09-08, 14:58
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 81032041X6
Skulle förvåna mig mycket om det va Avesta men har inte Avesta gått ifrån att ha den
bästa kebaben i stan till att ha något annat kött som inte är lika gott?
Jo! Sen passar Avesta in på beskrivningen för att - a)ligger faktiskt i centrum. b)har aldrig varit så noggrann med hygienen. c)Det är Avesta

Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Ni som tror att det är Avesta är efterblivna. Hur många fylllekäkar där efter en utekväll? Har de ens öppet då?
Jag. Ja. Du är efterbliven.
Citera
2012-09-08, 16:24
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Jo! Sen passar Avesta in på beskrivningen för att - a)ligger faktiskt i centrum. b)har aldrig varit så noggrann med hygienen. c)Det är Avesta

Jag. Ja. Du är efterbliven.

Avesta är inte centralt.

Sen när blev väster centralt?

Varför går man dit för att käka?
Citera
2012-09-08, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av permobilpetter123
Det var Challes.

Först sa folk att det var Chao Chao, men det var fel.

Challes är vidrigt och ska alltid undvikas.

Skulle dock inte kalla det centralt.

Kryddan, Avesta och Marco Poolo har alla väldigt trevliga pizzor.

Tja Murre här på Challes ville bara påpeka att ingen av oss har fått en fläskläpp och att vi inte har fluga på menyn Med vänlig hälsning, ))
Citera
2012-09-08, 16:56
Medlem
Jag förstår inte att folk kan bli så djävla upprörda. Jag jobbade en gång på ett snabbkök som gjorde rullpizzor i Umeå. Vi var alltid noga med att tvätta sallad, tomat etc.

En dag så serverar jagen rulle och kunden blir helt förskräckt och skriker att det är en skalbagge i hennes pizza och att hon vill ha pengarna tillbaka.

Jag sa att hon kan få en ny om hon så önskar men då började hon gapa om att det var det äckligaste stället hon varit på. Jag förklarade då snällt att vill hon inte ha den kan hon kasta den. Hon fick varken en ny rulle eller pengarna tillbaka.

Två saker jag vill få fram.

1: Det är inte direkt så att man sätter skit i maten och ger det till folk. Jag vet inte var ni får era konstiga idéer ifrån men ni som på allvar tror att någon på fullt allvar vill förstöra sin restaurang genom att lägga i massa skit? Men ibland händer det att det smyger in någonting, det är inte hela världen.

2: Jag hade inte heller gett tillbaka pengar för alla 3 pizzor, jag hade erbjudit tjejen en ny pizza eller pengarna tillbaka. HON fick en fluga i sin mat, de andra 2 har ingenting att säga till om. Man bedriver en restaurang, inte ett kom och köp gratispizza ställe.
Senast redigerad av G.Sjoberg 2012-09-08 kl. 16:58.
Citera
2012-09-08, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
http://www.sydsvenskan.se/lund/fluga...edan-small-det

Någon som vet mera om den här händelsen? Vilken pizzeria handlar det om? Borde inte kunderna haft rätt till pengarna tillbaka?
Tja Murre här från Challes,ville ba säga att ingen här har fått en fläskläpp jag tror inte vi har nån fluga på menyn ,,,,,Med vänlig hälsning,Challes
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in