2012-09-03, 22:08
Medlem
PeaceImmortals avatar
Hej!
Jag gick p en intervju p Call-Up som r ett fretag som ligger i Gvle.

Var typ 20 pers p dr och ville ja jobb.

Nu kom jag in fr min tur och prata lite och det tog inte mer n 1 minut och den som satt mittemot sa ntt i stil med "Men jag skriver ver dig p en gng fr du verkar ju vara jvligt bra"(jag blev lite frbluffad fr det brukar inte vara s ltt ven fr skitjobb som det hr).

S nu ska jag brja jobba dr som deltidsanstlld 2 dar i veckan med timln + provision etc.

frn 8 p morgonen till nnstans p eftermiddagen...

r det ngon som ver hur fretaget r i dagslget... Senaste trden jag hitta om det var ifrn 2005... Det borde ju ha hnt lite p s lng tid.

Nr jag var dr verkade atmosfren vldigt inbjudande och det var utpysslat och inrett p ett stilrent vis och alla verkade trevliga.

Finns det ngon som jobbar dr nu och r i samma sits och har lite erfarenhet av ln, jobbiga chefer och s vidare? Jag hade inte mage att frga om timlnen. xD Jag var bara glad att jag hade ftt ett jobb. Verkar som de tar in vem som helst och det swappas personal hejvilt. r det ett serist fretag? r det vrt att jobba dr fr att bli heltidsanstlld och stegra i deras karrirstege?
Citera
2012-09-03, 22:49
Medlem
Kan tnka mig att det r nt typ av frsljarjobb eller intervjujobb dr du anvnder telefonen. Allt handlar om din prestanda, r du kass byter dom ut dig illa kvickt, just drfr man aldrig ska vlja ett fretag som jmt och stndigt har annonser ute.
Citera
2012-09-03, 23:29
Medlem
PeaceImmortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Kan tnka mig att det r nt typ av frsljarjobb eller intervjujobb dr du anvnder telefonen. Allt handlar om din prestanda, r du kass byter dom ut dig illa kvickt, just drfr man aldrig ska vlja ett fretag som jmt och stndigt har annonser ute.

Dr fick du mig att fundera "aldrig ska vlja ett fretag som jmt och stndigt har annonser ute".
Om timlnen r typ 70 spnn timmen s blir det velan 3 500 kr i mnaden + provision(med 2 arbetsdagar per vecka) Jobb fr studenter verkar detta vara... Fr tjata till mig heltid och ligga i som en igel. Kr ltt 5 dar i veckan med lediga helger fast jag funderar p hur det blir om de pltsligt ringer och man blir bedd att arbeta lrda sndag... Ska man vga sga nej.
Citera
2012-09-04, 04:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeaceImmortal
Dr fick du mig att fundera "aldrig ska vlja ett fretag som jmt och stndigt har annonser ute".
Om timlnen r typ 70 spnn timmen s blir det velan 3 500 kr i mnaden + provision(med 2 arbetsdagar per vecka) Jobb fr studenter verkar detta vara... Fr tjata till mig heltid och ligga i som en igel. Kr ltt 5 dar i veckan med lediga helger fast jag funderar p hur det blir om de pltsligt ringer och man blir bedd att arbeta lrda sndag... Ska man vga sga nej.

Ja allts det r ju ett jobb, men pressen r jttestor p snna jobb och det r inte alla som klarar av den atmosfren. Men har du inget val s..
Citera
2012-09-04, 07:09
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeaceImmortal

r vl inte s mycket fundera p, bara att testa och se vad som hnder det. Trivs du s r det ju jttebra, trivs du inte s r det ju bara sluta. Testar du inte, s fick du aldrig veta. Dessutom, man kan ju jobba och ska jobb likvl som man kan vara arbetsls och ska jobb, dina mjligheter till ett annat jobb frsmras inte direkt av att du jobbar eller har ytterligare en erfarenhet i ditt CV.
Citera
2012-09-04, 09:23
Medlem
PeaceImmortals avatar
N... Jag har inget val fr jag har ingen inkomstklla och har 1 249 kr p kontot och har

4 632 kr i rkningar som ska betalas nsta mnad och jag har levt p kokade makaroner och ketchup i snart 7 veckor veckor.

Det r bara att ligga i. Det r tur att man verkligen vill jobba och inte r lat av sig. Men bara fr det s gr det vll inget att kolla upp saker och ting.
Citera
2012-09-05, 23:40
Medlem
PeaceImmortals avatar
As off 2012 Call-Up i Gvle
Halvtid
75 kr timmen + provision(100 kr per sld produkt)
du arbetar minst 2 dagar i veckan + sndagar(frivilligt), du bestmmer vilka veckodagar du ska arbeta, sjlv.

1 dag = 300 kr
1 vecka = 900 kr
1 mnad = 3 600 kr
+ provision

Man arbetar 4 timmar per dag, i snitt br du slja 1 produkt i halvtimmen vilket blir minst 8 produkter per dag som r 800 kr. 3 * 800 = 2 400 kr i veckan. S 9 600 kr i provision + 3 600 kr. S totalt tjnar man 13 200 kr i mnaden

Det r ju inte s jvla pjkigt fr 3 dagars jobb i veckan.
Senast redigerad av PeaceImmortal 2012-09-05 kl. 23:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in