Har en Dodge RAM van -88. Med den ska jag och min sambo och ett par till åka till Amsterdam i sommar. Det är en lång resa. Går att skaffa nåt tillägg till hel/halvförsäkring som gäller vid motorhaveri? Typ om motorn havererar i Amsterdam så ersätter försäkringsbolaget kostnaden för att laga motorn mot självrisk på 1500 eller lite mer??
Skiljer sig troligen från bolag till bolag vilka regler dom har för årsmodeller vid motorhaverier. Varför inte ringa runt och fråga?
Du får troligen mer korrekta svar från bolagen än våra gissningar här...
Skiljer sig troligen från bolag till bolag vilka regler dom har för årsmodeller vid motorhaverier. Varför inte ringa runt och fråga?
Du får troligen mer korrekta svar från bolagen än våra gissningar här...
Jo det stämmer men jag var nyfiken just nu och ingen har öppet just nu =)
jag tvivlar på att nåt bolag skulle kunna gå i vinst på att försäkra gamla vanar mot att få motorhaveri, ja menar ska man på semester i en -88:ans dodge van så är det väl inte frågan OM det händer nåt utan NÄR den gamla 318 lägger av första gången
Glöm det ,finns inget försäkringsbolag som skulle motor försäkra en sådan gammal bil ,och OM någon skulle göra det så är det feta premier och hög självrisk.
Ett tips ,att ligga i timmarvis i hög fart på autobahn frestar hårt på en gammal bil ,undervik sådant.
Jag tror inte du behöver vara så orolig,du ska ju inte åka jorden runt direkt.Det blir mycket motorväg på resan,så ger du fan i att pressa gasen i botten så är det mycket skonsammare för bilen än att köra korta sträckor.
Jag tror inte du behöver vara så orolig,du ska ju inte åka jorden runt direkt.Det blir mycket motorväg på resan,så ger du fan i att pressa gasen i botten så är det mycket skonsammare för bilen än att köra korta sträckor.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!