2006-03-23, 23:08
Medlem
BesserWissers avatar
Hej!

Har en Dodge RAM van -88. Med den ska jag och min sambo och ett par till åka till Amsterdam i sommar. Det är en lång resa. Går att skaffa nåt tillägg till hel/halvförsäkring som gäller vid motorhaveri? Typ om motorn havererar i Amsterdam så ersätter försäkringsbolaget kostnaden för att laga motorn mot självrisk på 1500 eller lite mer??

Eller det går inte att göra så?
Citera
2006-03-23, 23:16
Medlem
micaeles avatar
Skiljer sig troligen från bolag till bolag vilka regler dom har för årsmodeller vid motorhaverier. Varför inte ringa runt och fråga?
Du får troligen mer korrekta svar från bolagen än våra gissningar här...
Citera
2006-03-23, 23:17
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Skiljer sig troligen från bolag till bolag vilka regler dom har för årsmodeller vid motorhaverier. Varför inte ringa runt och fråga?
Du får troligen mer korrekta svar från bolagen än våra gissningar här...
Jo det stämmer men jag var nyfiken just nu och ingen har öppet just nu =)
Citera
2006-03-24, 14:38
Medlem
manganmanges avatar
jag tvivlar på att nåt bolag skulle kunna gå i vinst på att försäkra gamla vanar mot att få motorhaveri, ja menar ska man på semester i en -88:ans dodge van så är det väl inte frågan OM det händer nåt utan NÄR den gamla 318 lägger av första gången
Citera
2006-03-24, 14:51
Medlem
Mihailovics avatar
Glöm det. Skulle ändå inte lösa sig för dig att teckna någon sådan försäkring
på en sån gammal bil.

Hmm..en lösning skulle väl vara ett hyrbilstilägg om du inte vill sabba semestern.
Citera
2006-03-24, 14:53
Medlem
shadow1s avatar
Tror alla ligger på 10000mil eller mindre, sist jag kolla bilförsäkring.
Citera
2006-03-24, 15:44
Moderator
Tystnads avatar
Glöm det ,finns inget försäkringsbolag som skulle motor försäkra en sådan gammal bil ,och OM någon skulle göra det så är det feta premier och hög självrisk.
Ett tips ,att ligga i timmarvis i hög fart på autobahn frestar hårt på en gammal bil ,undervik sådant.
Citera
2006-03-24, 17:15
Medlem
contrerass avatar
Jag tror inte du behöver vara så orolig,du ska ju inte åka jorden runt direkt.Det blir mycket motorväg på resan,så ger du fan i att pressa gasen i botten så är det mycket skonsammare för bilen än att köra korta sträckor.
Citera
2006-03-25, 01:26
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av contreras
Jag tror inte du behöver vara så orolig,du ska ju inte åka jorden runt direkt.Det blir mycket motorväg på resan,så ger du fan i att pressa gasen i botten så är det mycket skonsammare för bilen än att köra korta sträckor.
Har inte tänkt köra fortare än 100km/h.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in