2010-03-12, 23:02
Medlem
Daven90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vill3h
Studentconsulting
De brukar ringa upp angående passande tjänster samt maila
Minsta lönen man får är 81:-(+sem.ers)för en 19 åring sedan ökar lönen beroende på uppdraget.(har just nu 120.49:-/h på en underleverantör till volvo)
Man får intervju för bemanningsföretaget, så man slipper man bli intervjuad flera gånger om för varje jobb
Enkel tidsrapportering på internet
Får jobb stort sätt direkt om du ville dela ut metro, efter ett tag på metro är det hur lätt som helst att få Lager,montör och försäljningsjobb..
Gott om lagerjobb (även i Norge) en del IT, försälning/marknadsföring.. samt massa mindre jobb.
Mycket trevlig och öppen personal, har man det väl hos en arbetsgivare så sprids ryktet snabbt

har bara varit anställd av detta bemanningsföretag men ja blev positivt överraskad..väldigt lätt att få jobb när man väl ställt in sig hos de konsultansvariga som är riktigt schyssta.

DUMP!
Fyfan i helvete, du måste jobbat för Studentconsulting i Sverige, jag tyckte också att de verkade as schyssta når jag var på intervju hos de i Sverige om ett jobb i Norge, men väl i Norge så...
Citera
2011-09-19, 12:34
Medlem
Någon som har erfarenhet av PerformIQ? Hur är deras löner osv.?
Citera
2011-10-26, 13:22
Medlem
frigolitpannas avatar
Adecco IT & Engineering har jag arbetat på.
Seriösa rekryterare samt bra på att matcha konsultens profil mot kundens behov.
Bra konsultchefer( hade två olika under en period av tre år)

Elan IT.
Har jag också varit anställd av, inte lika seriösa, en konsultchef som var omöjlig att få tag i på telefon och som inte svarade på mail. Sa upp mig efter ett halvår då jobbbeskrivningen inte stämde överenns
med verkligheten.
Har varit på intervjuer hos dom några år efter det, dom personerna jag träffat under dom olika intervjuerna har alla kommit för sent, mellan 10-20 minuter. Man har snäll fått sitta och vänta i receptionen...

Ringer sönder en och mailbombar om dom vill att man ska komma på intervju, väldigt dåliga på att ge feedback efter intervjun, om hur processen går, om man är aktuell för jobbet. Det blir tyst.
Citera
2012-08-26, 00:49
Bannlyst
Alltså det här med bemanningsföretag, är det ett big NO-NO? Jag söker jobb nu deltid, och ska studera. Det enda man ser på AMS hemsida är annonser av bemanningsföretag, jag läser lite här på FB och andra sidor och de verkar som att man inte ska ha något att göra med de, eller hur ligger det till egentligen?
Citera
2012-08-26, 13:17
Medlem
nynaeves avatar
Jag jobbar för ManPower som student och jag har inget att klaga på egentligen. Har bara jobbat för dem sen början av sommaren ungefär, men hittills har allt flutit på bra. Mina kontaktpersoner har vart väldigt trevliga, lätta att få tag på och har de inte kunnat svara på frågor jag haft har de tagit reda på det och besvarat via mail eller SMS vid ett senare tillfälle.
Citera
2012-08-27, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nynaeve
Jag jobbar för ManPower som student och jag har inget att klaga på egentligen. Har bara jobbat för dem sen början av sommaren ungefär, men hittills har allt flutit på bra. Mina kontaktpersoner har vart väldigt trevliga, lätta att få tag på och har de inte kunnat svara på frågor jag haft har de tagit reda på det och besvarat via mail eller SMS vid ett senare tillfälle.

OK tack för svaret, någon som har erfarenhet från Arena personal AB?
Citera
2012-08-28, 20:38
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamela
OK tack för svaret, någon som har erfarenhet från Arena personal AB?

Arena: Falska och ljuger en rätt upp i ansiktet. Återkopplar ej. Dåliga löner.

ManPower: Trevliga, aktiva.

Proffice: Sämsta alla kategorier.

Academic Resource: Seriösa.

Academic Work: Omogna bortskämda unga rekryterare som leker professionella. Opålitliga.
Citera
2013-10-17, 12:01
Medlem
Joangels avatar
Någon som varit med i processen när två bemanningsföretag annonserar om samma tjänst? Där båda presenterar kandidater för slutkund? Låter knepigt att man skulle göra så.
Citera
2013-10-17, 13:12
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joangel
Någon som varit med i processen när två bemanningsföretag annonserar om samma tjänst? Där båda presenterar kandidater för slutkund? Låter knepigt att man skulle göra så.
Det kan du inte lasta bemanningsföretaget för. Det är kunden som anlitat fler företag. Antagligen för att få tillgång till fler personer ur bemanningsföretagens personalbanker.
Citera
2014-02-18, 23:01
Medlem
Gamleredings avatar
Arbetade för Proffice förra året som konsult, mestadels hos en underleverantör till Volvo. Fyra månader gick det, sen bestämde de sig för att jag inte skulle vara kvar, trots att min anställning inte gick ut förrän tre månader senare. Det fanns helt enkelt inga tjänster sade de.

När jag till slut fick mitt arbetsgivarintyg såg jag att jag hade en sjukt stor frånvaro varav den största var under industrisemestern. Jag förstod rätt snabbt att min platschef hade fittat till det och fått alla mina timmar som jag varit "Tillgänglig" till att bli frånvarotimmar. Kul att visa det för framtida arbetsgivare.

Har försökt att få tag på både den sista jag talade med (Han som gav mig beskedet om uppsägningen) och platschefen utan resultat. Så jävla irriterad att det inte finns.

Någon som förresten har något erfarenhet av Doer's Bemanning? Nyetablerade i Göteborg och verkar rikta in sig på ungdomar, så man kan ju tänka att lönen suger.
Citera
2014-02-18, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gamlereding
Arbetade för Proffice förra året som konsult, mestadels hos en underleverantör till Volvo. Fyra månader gick det, sen bestämde de sig för att jag inte skulle vara kvar, trots att min anställning inte gick ut förrän tre månader senare. Det fanns helt enkelt inga tjänster sade de.

När jag till slut fick mitt arbetsgivarintyg såg jag att jag hade en sjukt stor frånvaro varav den största var under industrisemestern. Jag förstod rätt snabbt att min platschef hade fittat till det och fått alla mina timmar som jag varit "Tillgänglig" till att bli frånvarotimmar. Kul att visa det för framtida arbetsgivare.

Har försökt att få tag på både den sista jag talade med (Han som gav mig beskedet om uppsägningen) och platschefen utan resultat. Så jävla irriterad att det inte finns.

Någon som förresten har något erfarenhet av Doer's Bemanning? Nyetablerade i Göteborg och verkar rikta in sig på ungdomar, så man kan ju tänka att lönen suger.

Arbetsgivarintyg är för att A-kassan skall kunna räkna ut vilken ersättning man skall få och inget man skall ge till en annan arbetsgivare.
Citera
2014-02-24, 22:57
Medlem
Exempel:

Ett bemanningsföretag hyr ut sin anställde A. Andersson till en kund. Sedan efter sex månader
är det planerat att A. Andersson blir anställd av kunden istället. Det är väl så
det kan se ut?

Frågan är då, går det att skriva ett avtal vilken lön A. Andersson ska få, efter sex månader
när anställningen går över från bemanningsföretaget till kunden?

Eller hur brukar det fungerar i branschen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in