2012-08-13, 19:29
Medlem
argtants avatar
Jag minns hur jag hatade "Solstollarna". De gjorde ett "barnprogram" med deras egna gubbsjuka fantasier. Lättklädda, unga kvinnliga artister uppträdde medans dessa medelålders idioter stod och flåsade. Osmakligt.
Senast redigerad av argtant 2012-08-13 kl. 19:50.
Citera
2012-08-25, 17:08
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argtant
Jag minns hur jag hatade "Solstollarna". De gjorde ett "barnprogram" med deras egna gubbsjuka fantasier. Lättklädda, unga kvinnliga artister uppträdde medans dessa medelålders idioter stod och flåsade. Osmakligt.

Suck. De artister som var med i programmen var dåtidens populära artister, som var klädda enligt dåvarande modestandard (80-tal). För övrigt var Ola ström / Per Dunsö 36-37 år då, och knappast medelålders "gubbar". Trött jag blir på sånt här trams.

Hur som helst siktades Ola Ström idag på ett café i Malmö tillsammans med bundsförvanten Bo "Skumberg" Mårtensson. De satt med en laptop och ett pappershäfte och det såg ut som att de jobbade. På nya manus kan man ju hoppas! ;-)
Senast redigerad av populopidus 2012-08-25 kl. 17:16.
Citera
2012-08-25, 18:41
Medlem
argtants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Suck. De artister som var med i programmen var dåtidens populära artister, som var klädda enligt dåvarande modestandard (80-tal). För övrigt var Ola ström / Per Dunsö 36-37 år då, och knappast medelålders "gubbar". Trött jag blir på sånt här trams.

Hur som helst siktades Ola Ström idag på ett café i Malmö tillsammans med bundsförvanten Bo "Skumberg" Mårtensson. De satt med en laptop och ett pappershäfte och det såg ut som att de jobbade. På nya manus kan man ju hoppas! ;-)
Det stämmer, men det var alltid unga tjejer som var utmanande klädda. Hur många manliga artister var med? Dessutom gjordes det gubbsjuka sketcher med halvnakna tjejer. Ett program gjort av män för män. Jag hoppas slippa se deras produktioner i TV-rutan något mer.
Senast redigerad av argtant 2012-08-25 kl. 18:54.
Citera
2012-08-25, 20:05
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Det stämmer, men det var alltid unga tjejer som var utmanande klädda. Hur många manliga artister var med? Dessutom gjordes det gubbsjuka sketcher med halvnakna tjejer. Ett program gjort av män för män. Jag hoppas slippa se deras produktioner i TV-rutan något mer.

Visst, majoriteten var nog kvinnor av de artister som var med (även om det absolut fanns män med också, Fredrik Willstrand t ex). Det i sig är knappast något unikt med Solstollarna, och kan mycket väl ha andra orsaker än att det var män som gjorde Solstollarna. Jag vill dock inte säga att sketcherna i Solstollarna till största del var scener med halvnakna tjejer, även om det förekom det med (återigen - 80-talet!). Skumberg, Tullaren, Gösta och Gördis, Ulla-Bella... listan kan göras hur lång som helst och detta är alltså en lista över karaktärer som trots allt dominerade tv-programmet, och som knappast var halvnakna tjejer.

Det roliga är att om det bara hade varit manliga artister hade det blivit klagomål på detta istället (vilket hände med "Det här är ditt liv" som exempel).
Senast redigerad av populopidus 2012-08-25 kl. 20:12.
Citera
2012-08-25, 21:39
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Vad är det för fel på gubbsjuka och unga snygga tjejer. Det är fullkomligt naturligt och normalt och stör inga normala människor förutom Pissgudrun med vänner. Jag minns att jag tyckte Solstollarna var väldigt roligt, ett barnprogram som hela familjen kunde titta på.
Citera
2012-08-26, 11:05
Medlem
argtants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Vad är det för fel på gubbsjuka och unga snygga tjejer. Det är fullkomligt naturligt och normalt och stör inga normala människor förutom Pissgudrun med vänner. Jag minns att jag tyckte Solstollarna var väldigt roligt, ett barnprogram som hela familjen kunde titta på.
Vilket annat barn- eller familjeprogram skulle bara kunna ha med enbart kvinnliga artister för att tillfredställa mannens behov? Låt oss säga att "Allsång på Skansen" bara skulle ha med unga, snygga brudar. Hur skulle folk reagera på det?
Senast redigerad av argtant 2012-08-26 kl. 11:12.
Citera
2012-08-26, 12:48
Medlem
Citat:
Vilket annat barn- eller familjeprogram skulle bara kunna ha med enbart kvinnliga artister för att tillfredställa mannens behov? Låt oss säga att "Allsång på Skansen" bara skulle ha med unga, snygga brudar. Hur skulle folk reagera på det?

Kolla på Berlusconis italienska kanaler, där har man kommit längre.
Citera
2012-08-26, 16:29
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Du och pissgudrun med vänner skulle bli rabiata medans övriga normala människor inte skulle bry sig nämnvärt. Men nu var ju iofs jämförelsen rätt dålig men normala människor blir inte upprörda om en kvinna är snygg. Jag tycker synd om människor som dig. Hur klarar du av att leva med dig själv?
Citera
2012-08-27, 22:28
Medlem
Citat:

Enbart kvinnliga artister...?

Fredrik, Style och Dodo and the Dodo’s för att nämna något manligt.

Dodo and the Dodo’s satt i bubbelpool där männen satt i bar överkropp och gjorde reklam (fejkad) för Knegoffs chocklad. Aj aj aj vad hemskt!

Håkan, som spelar bas var ju den snygge som jag tror var populär bland vissa kvinnor och män.

Hade det nu varit bara män i serien så hade det varit minst lika hemskt eller?

Har du sett alla avsnitten??? Det har jag gjort ett antal gånger!
Det som jag vill komma fram till är att det handlar om HUMOR och inget sexigt eftersom det är ett barnprogram för barn i alla åldrar.

Precis som att vissa tänder på tex Madicken och Ronja Rövardotter, så ligger det i betraktarens ögon. Man ser det man vill se. Jag tycker kanske att Ulla-Bella är het, men det är min fantasi...
Citera
2012-08-27, 23:07
Medlem
argtants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denver1997
Enbart kvinnliga artister...?

Fredrik, Style och Dodo and the Dodo’s för att nämna något manligt.

Dodo and the Dodo’s satt i bubbelpool där männen satt i bar överkropp och gjorde reklam (fejkad) för Knegoffs chocklad. Aj aj aj vad hemskt!

Håkan, som spelar bas var ju den snygge som jag tror var populär bland vissa kvinnor och män.

Hade det nu varit bara män i serien så hade det varit minst lika hemskt eller?

Har du sett alla avsnitten??? Det har jag gjort ett antal gånger!
Det som jag vill komma fram till är att det handlar om HUMOR och inget sexigt eftersom det är ett barnprogram för barn i alla åldrar.

Precis som att vissa tänder på tex Madicken och Ronja Rövardotter, så ligger det i betraktarens ögon. Man ser det man vill se. Jag tycker kanske att Ulla-Bella är het, men det är min fantasi...
Hela programmet har en underton av det som medelålders män fantaserar om: unga, lättklädda flickor. Valet av artister, språket, sketcherna och sättet att filma tjejerna på ( sakta nerifrån och upp). Dessa idioter har också producerat reklamfilm på ett liknande sätt. Sedan lägger dom till några fåniga figurer och kallar det för barnprogram. Varför inte kalla det för vad det handlar om istället: "spruta på din TV-ruta".
Senast redigerad av argtant 2012-08-27 kl. 23:22.
Citera
2012-08-27, 23:40
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Hela programmet har en underton av det som medelålders män fantaserar om: unga, lättklädda flickor. Valet av artister, språket, sketcherna och sättet att filma tjejerna på ( sakta nerifrån och upp). Dessa idioter har också producerat reklamfilm på ett liknande sätt. Sedan lägger dom till några fåniga figurer och kallar det för barnprogram. Varför inte kalla det för vad det handlar om istället: "spruta på din TV-ruta".

Ursäkta, men fan vilken totalt humorlös och bitter person du verkar vara. Som personen ovan sa, man ser det man själv vill se. Vill man hitta sexism hittar man det i vilken tv-produktion som helst, "Bonde söker fru", "Robinson", "Fångarna på fortet", ja till och med i en dokumentär om en syjunta från Ormträsk på Kunskapskanalen om man så vill.

Jag finner Solstollarna och det mesta övrigt tv-material som Ola Ström & Per Dunsö gjort otroligt humoristiskt (även om kanske inte allt åldrats med värdighet), och kan säga att det knappast fanns någon dold agenda eller var någon täckmantel för att medelålders män skulle få utlopp för sina fantasier.

I mina öron låter det bara som en klassisk rödstrumpe-feministisk konspirationsteori bland många andra.
Senast redigerad av populopidus 2012-08-27 kl. 23:43.
Citera
2012-08-27, 23:50
Medlem
argtants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Ursäkta, men fan vilken totalt humorlös och bitter person du verkar vara. Som personen ovan sa, man ser det man själv vill se. Vill man hitta sexism hittar man det i vilken tv-produktion som helst, "Bonde söker fru", "Robinson", "Fångarna på fortet", ja till och med i en dokumentär om en syjunta från Ormträsk på Kunskapskanalen om man så vill.

Jag finner Solstollarna och det mesta övrigt tv-material som Ola Ström & Per Dunsö gjort otroligt humoristiskt (även om kanske inte allt åldrats med värdighet), och kan säga att det knappast fanns någon dold agenda eller var någon täckmantel för att medelålders män skulle få utlopp för sina fantasier.

I mina öron låter det bara som en klassisk rödstrumpe-feministisk konspirationsteori bland många andra.
De flesta som tittade på detta program gjorde det av en enda anledning och det vet du också. Om man har höga krav på underhållning och humor så skrattar man inte åt detta, det här är ett lågvattenmärke.
Senast redigerad av argtant 2012-08-27 kl. 23:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in