2012-08-07, 05:46
Medlem
FBMinchias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Mjau blötmat är ett billigt skitfoder - men det vet du säkert redan.

Min förra utekatt fick det som komplement till det den fångade själv. Min nya katt vägrar äta det.

Billigt som sagt - men bra som foderstat.
Mjau blötmat slår vilket torrfoder som helst, fast visst finns det bättre. Sämre blötmat också.
Torrfoder finns inget som är acceptabelt öht annat än som godis.

Katter får man lirka med ibland ungefär som ungar som föredrar donken framför riktig mat.

Nej, billigt skitfoder håller jag inte med om, snarare high end i matbutiken.
För övrigt håller jag på mer med BARF nu, som du kanske såg.

Det här är alltför ot, ska vi diskutera torrfoder pros och cons så är min gamla tråd bättre.
Till ts kan jag säga att lidl kan vara billigt. Torrfoder är samma skit oavsett, så använd det sparsamt som godis så går det nog på ett ut.
Citera
2012-08-07, 05:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBMinchia
Mjau blötmat slår vilket torrfoder som helst, fast visst finns det bättre. Sämre blötmat också.
Torrfoder finns inget som är acceptabelt öht annat än som godis.

Katter får man lirka med ibland ungefär som ungar som föredrar donken framför riktig mat.

Nej, billigt skitfoder håller jag inte med om, snarare high end i matbutiken.
För övrigt håller jag på mer med BARF nu, som du kanske såg.

Det här är alltför ot, ska vi diskutera torrfoder pros och cons så är min gamla tråd bättre.
Till ts kan jag säga att lidl kan vara billigt. Torrfoder är samma skit oavsett, så använd det sparsamt som godis så går det nog på ett ut.
Jag tog bort mitt inlägg.

Du är fanatiker - och det får du gärna vara.

Jag tycker du bör förstå att olika foder passar olika katter och olika ägare - och det är inte så petigt som du vill göra gällande.

En del katter lever långa liv på det du hävdar är skitfoder - min väninnas katt är i år 19 år gammal och still going strong. Uppenbarligen är inte fodret dödligt på något vis.
Citera
2012-08-07, 09:18
Medlem
Nu ville ts ha tips på billigt och bra torrfoder, inte om vilken mat som var bäst i allmänhet! Trådar om vilket foder allmänt som är bäst finns det redan massor på, så då kan ni fortsätta skriva där istället...

Till ts; gå till en djuraffär, de kan tipsa på ett foder som kan passa din katt och till ett skapligt pris. Där brukar också de olika märkena ge smakgaranti, så äter inte katten kan du få pengarna tillbaka. Fråga efter det Tänk på att priserna kan vara lite högre i en djuraffär än på vanlig mataffär, men då är fodret av bättre kvalitet också (självklart inte som mjukmat eller barf, men det hör inte hit just nu).
Citera
2012-08-07, 09:34
Medlem
elektronikfreaks avatar
Jag har flera katter, utomhuskatter på sommaren o mestadels innekatter vintertid, o jag köper kattmat på ÖoB. SPAR My Cat fullkost för katter i 2 kg påsar för ca 40 kronor o burkar... mina katters favorit är SPAR My Cat med kyckling 400 grams burkar... mestadels för 2 burkar för en tia.

Kattmat som ger friska o starka katter.
http://forumbilder.se/images/bc201293341AM03ef.jpg
Citera
2012-08-07, 09:41
Medlem
elektronikfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arran
Nu ville ts ha tips på billigt och bra torrfoder, inte om vilken mat som var bäst i allmänhet! Trådar om vilket foder allmänt som är bäst finns det redan massor på, så då kan ni fortsätta skriva där istället...

Till ts; gå till en djuraffär, de kan tipsa på ett foder som kan passa din katt och till ett skapligt pris. Där brukar också de olika märkena ge smakgaranti, så äter inte katten kan du få pengarna tillbaka. Fråga efter det Tänk på att priserna kan vara lite högre i en djuraffär än på vanlig mataffär, men då är fodret av bättre kvalitet också (självklart inte som mjukmat eller barf, men det hör inte hit just nu).
Snarare är priserna i djuraffärerna skyhögt mycket högre än vad det är i ex lågprisbutiker som ÖoB. Men bättre? Icke sa nicke... har under flera årtionden experimenterat med mina egna katter o fodret i djuraffärerna är INTE dåligt men det är kanske fyrdubbla priserna mot i lågprisutiker.
Citera
2012-08-07, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak
Snarare är priserna i djuraffärerna skyhögt mycket högre än vad det är i ex lågprisbutiker som ÖoB. Men bättre? Icke sa nicke... har under flera årtionden experimenterat med mina egna katter o fodret i djuraffärerna är INTE dåligt men det är kanske fyrdubbla priserna mot i lågprisutiker.

Jo det finns bra mycket bättre i djurbutiker än på Ö&B. Bra mycket bättre Men nu var det ju OT dock.
Citera
2012-08-07, 21:37
Medlem
Ang blötmat detta får hon dagligen, tidigare åt hon sheba därefter mjau nu är hon mest inne på att äta tonfisk samt räkor. Katten får även kattmjölk.

On topic: som sagt brit Care var det märket de rekommenderade i djuraffären, tjejen var där idag igen och snackade med dem och de vidhöll att det var att rekommendera Brit Care. Verkar möjligt att det är något kedjan (djurmagazinet) har fått direktiv att rekommendera från centralt håll vem vet de kanske har bra marginaler på produkten. Butiksbiträdet sa att hennes egna katt får brit Care.

Jag köpte iaf IAMS då katten tidigare fått smakprov därifrån som hon gillade, butiksbiträdet sade att det var bra foder hon menade på att allt från djuraffären är bra foder, något jag finner underhållande. Åsikter om IAMS?

Min katt gillar inte kyckling varken den vi äter eller blötmat/torrmat.
Citera
2012-08-08, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwistOfFate
Ang blötmat detta får hon dagligen, tidigare åt hon sheba därefter mjau nu är hon mest inne på att äta tonfisk samt räkor. Katten får även kattmjölk.

On topic: som sagt brit Care var det märket de rekommenderade i djuraffären, tjejen var där idag igen och snackade med dem och de vidhöll att det var att rekommendera Brit Care. Verkar möjligt att det är något kedjan (djurmagazinet) har fått direktiv att rekommendera från centralt håll vem vet de kanske har bra marginaler på produkten. Butiksbiträdet sa att hennes egna katt får brit Care.

Jag köpte iaf IAMS då katten tidigare fått smakprov därifrån som hon gillade, butiksbiträdet sade att det var bra foder hon menade på att allt från djuraffären är bra foder, något jag finner underhållande. Åsikter om IAMS?

OT: Tonfisk och räkor är väldigt salt, så ge det väldigt sällan i så fall. Urinsten på katt är inte kul
OnT: Biträdet kan ju inget annat säga än att allt är bra foder såklart. Jag har inte så mycket åsikter om IAMS jämfört med något av de andra märkena i samma klass, det är samma sak typ. Brit Care verkar ju vara något liknande.
Citera
2012-08-08, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwistOfFate

Det är svårt att egentligen ge förslag, för katter gillar olika mat. Mina t.ex. ratade Iams totalt Det enda man kan göra är att prova sig fram. Sedan varierar priserna även i en djuraffär, så det går att fråga efter det också om man vill.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in