Sonnenwende
Citat:
Första gången var han ung(18 år? men begick ett grovt sexbrott,några år senare knivhögg han en man, efter ytterligare några år skrevs han ut.
'
Vda kallar Du för grovt??? Enligt uppgift handlar det om ofredande och det skedde dessutom frivilligt vad jag läst mej till,vilket är en mindre förseelse.Vad jag har förstått var de alla (han också) tonåringar Det försvarar inte vad han gjorde men sätter in det i ett sammanhang.
Sonnenwende
Citat:
När har dryga 15-16 år senare begick ett väldigt fult bankrån så upplevde man honom som inte helt frisk och han togs in för tvångsvård igen.
Väldigt fult,ja han stack på en cykel och blev tämligen omgående fast.Töntigt har det kallats.Han fick ett år på Säter för det...............Brottet försvaras inte men jag tycker att Sonnenwende överdriver
Citat:
Lägg märke till det Moment22-aktiga här. Han tar ingen medicin och deltar inte i "vården". Det skulle lika gärna kunna ses som ett tecken på att han är harmlös, för hade han varit aggressiv, så hade han tvångsmedicinerats
Då undrar jag om prövningan av SB gjordes som förra gången,med gammalt material och ingen som varit i kontakt med honom som var med.Isåfall är det ingen prövning utan ett slentrianbeslut