2012-08-04, 19:53
Medlem
Jay-Cs avatar
Dagens bajs: tre små korvar, ganska flytande (inga problem att spola men de flöt helt klart). Fin brun färg.
Gårdagens middag var hemmagjord hamburgare och frukost två mackor med ost och skinka. Cola och mjölk har druckits till det.
Normal otränad kropp. Inte mycket fisar idag.
Varsågoda att analysera!

/C
Citera
2012-08-05, 00:34
Medlem
KjellSorterings avatar
Mitt bajs flyter inte, men jag vore tacksam om det inte blir stopp på toaletten. Minst 1 gång i veckan råkar jag ut för detta. Det är kompakt, riktiga superkorvar. Försöker äta mycket vegetariskt.
Citera
2012-08-05, 03:44
Medlem
Jag är vansinnigt gasig, men flytande korvar är ändå ovanligt. De gånger det händer är det oftast nån liten klutt som flyter och vägrar spolas ner.
Citera
2012-08-05, 03:48
Medlem
För övrigt, är det någon mer som lagt en 'kabel' som var bredare än avloppet? Det hände mig när jag var på Cypern där de har smala avlopp. Korven ställde sig som en kaktus i toan

Jag fick gå till köket och hämta knivar för att strimla kaktusen, inte en chans att spola ner den.
Citera
2012-08-05, 11:41
Medlem
1. Mer ofta än att dom sjunker. Och bajset som flyter brukar skvätta vatten mot röven (det låter så jävla fel lol), om det intresserar er Vet inte säkert men skulle gissa på att 90% flyter.

2. Skräpmat och vanlig mat.

3. Bruce Lee kropp;D

4. Nej.
Citera
2012-08-05, 11:54
Medlem
Trodde aldrig att jag skulle delta i en tråd som handlar om bajs. Men here we go!

1. Hur ofta flyter ditt bajs?
Nästan alltid.

2. Diet (vegeterian, lchf, skräpmat, husmanskost, etc.)?
Väldigt ensidigt, nästan enbart mackor.

3. Kroppsbyggnad (vältränad, smal, tjock, normal)?
Normal skulle jag säga. Är en 160 cm och väger 55

4. Har du problem med gaser i magen/fiser du mycket?
Nej det tycker jag inte
Citera
2012-08-05, 12:12
Medlem
1. nästintill aldrig.
2. Främst husmanskost men händer att de blir en kebabtallrik efter en blöt helg
3. Inte tjock men jag förfryser inte under vintern.
4. Snarare min omgivning som lider av dom problemen.
Citera
2012-08-14, 10:50
Medlem
Tack för trådstart.

Nästan varje dag.
Husmanskost.
Normal.
Nej.

Har haft detta fenomen i två omgångar.
första gången för ca 3 år sedan. Hade under en längre tid lidit av magkatarr och fick remiss till gastroskopi som visade att jag hade en infektion i slemhinnan i magsäcken av bakterien helicopacter pylori. Fick då en kur Nexium HP utskriven. Och efter 10 dagar så försvann magkatarrsymtomen samt att avföringen sjönk igen.
Sedan var allt frid och fröjd igen tills förra sommaren, då började avföringen flyta igen.
Kontaktade åter mag och tarmkliniken för att få en ny kur Nexium HP, men icke...
För att få det krävdes en ny gastroskopi som utfördes i november förra året.
Tydligen fanns bakterien kvar men i så små mängder att det inte kunde göras någon odling på de prover som tagits. Men jag fick lämna avföringsprov som visade att jag hade bakterien kvar. Jag fick då en ny tid för en ny gastroskopi då man skulle ta fler prover för odling för att se vilken antibiotika som skulle användas. Väntetiden gjorde att undersökningen gjordes i februari.
Fick då en specialkur eftersom Nexium HP inte lyckats döda alla bakterier.
Esomeprazol 20 mg under 10 dygn.
Imacillin 1gram x 2 under de första 5 dygnen.
Sedan över till Klacid 500 mg x 2 och Flagyl 400 mg x 2 under de 5 sista dygnen.
(Denna kur fuckade upp magen ordentligt).

Detta hjälpte i några dagar sedan flöt skiten igen
Efter lite efterforskningar på nätet så verkar nedsatt bukspottkörtelfunktion kunna göra att avföringen flyter. Så jag mer eller mindre tvingade mig till att få lämna nya avföringsprover för att kontrollera detta, men allt ser ut att vara normalt.

Så nu vet jag inte vad nästa steg är?
Acceptera att avföringen flyter eller försöka hitta orsaken.
Mag och tarmkliniken förklarade i sista brevet vänligt men bestämt att utredningen var avslutad
och att det inte fanns någon bakomliggande sjukdom.

Men av nån anledning så hjälpte antibiotika helt första gången och lite grann andra gången.

Min teori är att jag har någon funktionsstörning i tarmen som orsakar detta fenomen.
Intressant att höra om att crohns kan ge samma symtom.
Hur länge sträcker sig dessa skov och hur behandlas crohns?
Citera
2013-04-12, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolibompa666
Tack för trådstart.

Nästan varje dag.
Husmanskost.
Normal.
Nej.

Har haft detta fenomen i två omgångar.
första gången för ca 3 år sedan. Hade under en längre tid lidit av magkatarr och fick remiss till gastroskopi som visade att jag hade en infektion i slemhinnan i magsäcken av bakterien helicopacter pylori. Fick då en kur Nexium HP utskriven. Och efter 10 dagar så försvann magkatarrsymtomen samt att avföringen sjönk igen.
Sedan var allt frid och fröjd igen tills förra sommaren, då började avföringen flyta igen.
Kontaktade åter mag och tarmkliniken för att få en ny kur Nexium HP, men icke...
För att få det krävdes en ny gastroskopi som utfördes i november förra året.
Tydligen fanns bakterien kvar men i så små mängder att det inte kunde göras någon odling på de prover som tagits. Men jag fick lämna avföringsprov som visade att jag hade bakterien kvar. Jag fick då en ny tid för en ny gastroskopi då man skulle ta fler prover för odling för att se vilken antibiotika som skulle användas. Väntetiden gjorde att undersökningen gjordes i februari.
Fick då en specialkur eftersom Nexium HP inte lyckats döda alla bakterier.
Esomeprazol 20 mg under 10 dygn.
Imacillin 1gram x 2 under de första 5 dygnen.
Sedan över till Klacid 500 mg x 2 och Flagyl 400 mg x 2 under de 5 sista dygnen.
(Denna kur fuckade upp magen ordentligt).

Detta hjälpte i några dagar sedan flöt skiten igen
Efter lite efterforskningar på nätet så verkar nedsatt bukspottkörtelfunktion kunna göra att avföringen flyter. Så jag mer eller mindre tvingade mig till att få lämna nya avföringsprover för att kontrollera detta, men allt ser ut att vara normalt.

Så nu vet jag inte vad nästa steg är?
Acceptera att avföringen flyter eller försöka hitta orsaken.
Mag och tarmkliniken förklarade i sista brevet vänligt men bestämt att utredningen var avslutad
och att det inte fanns någon bakomliggande sjukdom.

Men av nån anledning så hjälpte antibiotika helt första gången och lite grann andra gången.

Min teori är att jag har någon funktionsstörning i tarmen som orsakar detta fenomen.
Intressant att höra om att crohns kan ge samma symtom.
Hur länge sträcker sig dessa skov och hur behandlas crohns?

Tack för din story, hur man löser problemet (om det nu är ett problem?) vet jag dock inte.
Jag har haft konstant flytande bajs sen denna trådstart, har inte sett en enda korv ligga och vila på botten av toaletten. Inte ätit någon medicin under tiden heller. Ej varit hos läkare än, funderar fortfarande på att gå, men känns inte som att de kommer kunna göra ett skit för det (höhö?).

Nu har det i alla fall gått ett tag sedan ditt inlägg, vore kul med en update!
Citera
2013-04-15, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ke
Tack för din story, hur man löser problemet (om det nu är ett problem?) vet jag dock inte.
Jag har haft konstant flytande bajs sen denna trådstart, har inte sett en enda korv ligga och vila på botten av toaletten. Inte ätit någon medicin under tiden heller. Ej varit hos läkare än, funderar fortfarande på att gå, men känns inte som att de kommer kunna göra ett skit för det (höhö?).

Nu har det i alla fall gått ett tag sedan ditt inlägg, vore kul med en update!

Hej

Inget nytt att rapportera... Jag har fortfarande bajs som flyter 9 gånger av 10. Har försökt klura ut orsaken genom att skriva ner exakt vad jag äter och dricker för att se vad som påverkat avföringen till att flyta eller sjunka. Men jag hittade ingen gemensam nämnare.

En intressant sak är dock att efter en vecka utomlands på semester med massor av god mat och måttligt alkoholintag varje dag, så slutade bajset att flyta i några veckor?? Mina tankar var precis tvärtom, att om jag höll mig från alkohol och skräpmat så skulle det bli bättre. Det enda jag kan tänka mig är att jag under tiden utomlands fick i mig en annan bakterieflora som på nåt vis påverkade tarmen.

Ärligt talat så vet jag inte vad jag ska göra. Strunta i problemet och acceptera läget, eller beställa en lägre kur av samma antibiotika som hjälpte mig första gången.

Jag tar dock gärna emot tips från andra med liknande problem.
Citera
2013-04-15, 21:52
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolibompa666
Hej

Inget nytt att rapportera... Jag har fortfarande bajs som flyter 9 gånger av 10. Har försökt klura ut orsaken genom att skriva ner exakt vad jag äter och dricker för att se vad som påverkat avföringen till att flyta eller sjunka. Men jag hittade ingen gemensam nämnare.

En intressant sak är dock att efter en vecka utomlands på semester med massor av god mat och måttligt alkoholintag varje dag, så slutade bajset att flyta i några veckor?? Mina tankar var precis tvärtom, att om jag höll mig från alkohol och skräpmat så skulle det bli bättre. Det enda jag kan tänka mig är att jag under tiden utomlands fick i mig en annan bakterieflora som på nåt vis påverkade tarmen.

Ärligt talat så vet jag inte vad jag ska göra. Strunta i problemet och acceptera läget, eller beställa en lägre kur av samma antibiotika som hjälpte mig första gången.

Jag tar dock gärna emot tips från andra med liknande problem.

Mitt bajs flyter alltid med, trodde faktiskt att det var helt normalt tidigare, har gjort lite utredningar på vc tidigare där dom kolla det mesta som gick att kolla med blodprover, leverstatus, urinprov etc, hörde aldrig något efter det så antar att alla värden var bra.

Är det alltså inte normalt att ha flytande bajs? Mitt har ganska dålig konsistens med, luftigt och ganska löst, men inget jag lider mycket av.

Grejen är att de gånger jag är utomlands så blir det precis samma som för dig, mitt bajs sjunker och korvarna är kompakta och fina. Håller även i sig någon vecka efter man kommit hem.
Diet utomlands, resturang varje kväll, överlag ganska onyttigt, 2-3 öl starköl dagligen i snitt.

Får du reda på bakomliggande orsak så kontaka gärna mig, möjligt att vi har samma.
Citera
2013-04-17, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Mitt bajs flyter alltid med, trodde faktiskt att det var helt normalt tidigare, har gjort lite utredningar på vc tidigare där dom kolla det mesta som gick att kolla med blodprover, leverstatus, urinprov etc, hörde aldrig något efter det så antar att alla värden var bra.

Är det alltså inte normalt att ha flytande bajs? Mitt har ganska dålig konsistens med, luftigt och ganska löst, men inget jag lider mycket av.

Grejen är att de gånger jag är utomlands så blir det precis samma som för dig, mitt bajs sjunker och korvarna är kompakta och fina. Håller även i sig någon vecka efter man kommit hem.
Diet utomlands, resturang varje kväll, överlag ganska onyttigt, 2-3 öl starköl dagligen i snitt.

Får du reda på bakomliggande orsak så kontaka gärna mig, möjligt att vi har samma.

Efter att ha levt i närmare 40 år utan att bajset flyter så blir man ju fundersam .
Men jag uppdaterar tråden om något händer....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in