Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
1. Jag håller inte med, vilket rätten inte gjorde heller. Visst fanns det goda grunder för de gissningar som gjordes. Inget snack om saken att det mest sannolika var att Marina var död och mördad i sin säng, det har jag vidhållit hela tiden. Men att därifrån bevisa att det var enda förklaringen, utan kropp, är inte helt enkelt.
Men nu var det inte endast detta som det föll på, utan rätten ansåg även att det inte fanns något som styrkte att FS var GM. Det fanns betydande utrymme för alternativa händelser och därmed alternativa GM.
2. Nu låter du som acustic, tänk lite själv och låt det inte ta två månader som det gjorde innan du insåg att bevisen inte räckte i domstolen.
Att återinsätta Kvarnström i detta fall skulle leda till ett stort misstroende mot åklagarna, han har redan gått ut i media och talat om att chefen anser honom jävig. Media, försvaret och allmänheten skulle begrava Kvarnström och framförallt hans chef för gott.
3. Nej, enligt polisen finns idag ingen misstänkt. Den tidigare misstänkte är friad i två instanser och hittills har inget nytt framkommit som gör att dessa friande domar inte fortfarande gäller.
Det finns utrymme för alternativa händelser, scenarier, dagar och tidpunkter. Och med tanke på att man inte ens vet vilken dag hon dog även alternativa GM.
Oavsett vilka fantasier man har, svartsjukedrama, ekonomiska motiv, raseriutbrott, BDSM, strypsex eller vad det än må vara så dör det folk på grund av dessa orsaker hela tiden. Så din fantasi är andras verklighet.
Hur det står till i detta fall är långt i från klarlagt, men ingenting är uteslutet och det kan vi tacka Kvarnström och hans gedigna krimgrupp för.
Kallar du SKL för gissningar och blodpölen på 2 liter gissningar har
vi inget mer att diskutera om saken, och nej du behöver inte hålla med. Huvudsaken är att jag vet vilket mord det handlar om och inte tillåter mig att tro att det är vem som helst som mördat Marina. Det existerar inte och jag förstår att du inte begriper vilket slags mord det här är. Du är inte ensam heller utan har gott sällskap.
Men en sak är säker att mordmisstänkte är fortfarande misstänkt något annat finns inte och senaste är resan till RÅ.
Kvarnström va inte första man i det här fallet utan Sannerholm, och jag undrar varför Sannerholm släppte honom först, men nu förstår jag varför givetvis. Man satte han under bevakning för att se om det ledde till Marina. Nåväl Kvarnström är fortfarande mer meriterad och seriösare än just clownen i Tingsrätten. Han kan se sig om efter ett nytt arbete helt klart.
Du babblar om ett domslut som inte är relevant då det sakandes en kropp och en orsak till dödsfallet och inbillar dig att man skulle döma så i dag. Lägg ner sånt det fattar vem som helst.
DU kan inte leva på domsluten med dessa nya tillkomna uppgifterna och påstå att domstolen skulle se på det med samma ögon. Jag säger så här inte en enda jävla chans. Han hade rykt så det visslar om det.
Man ville inte ta till sig bevisningen om att Marina sköts i sin säng. Så därför är det inget som existerar i deras bedömning vad som framkommit i dag. Separera för helvete.
Jo enligt polisen och åklagarkammaren så finns det en person man vill begära resning emot.