2012-08-10, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, man kan inte beskylla polisen och Kvarndiesel för särskilt stor noggrannhet.

Polisen har ingen misstänkt. Sluta påstå det.

Nu får du lugna ner dig lite, du om någon sprider desinformation när du rakt ut påstår att polisen inte har någon misstänkt, har du glöm att ta din medicin idag?
Har du redan glömt att veckan efter att Marina hittades åkte Kvarnström med tre st företrädare från länskriminalen till Riksåklagaren?
Senast redigerad av acustic 2012-08-10 kl. 20:05.
Citera
2012-08-10, 20:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
Det är ju ett evigt tjat om att det finns alternativa gärningsmän och att många inte skulle vara utredda. att utredarna haft tunnelseende osv osv. Om det nu skulle vara så, varför har då inte fs advokat tagit tag i detta? Det skulle ju gynna hans klient, för det är ju advokatens jobb....

Bara det att fs advokat inte gjort detta tyder på att alternativa gärningsmän inte finns....
När blev advokater åklagare med uppgift att sätta dit gärningsmän?
Citera
2012-08-10, 20:02
Bannlyst
Citat:
FUP, sid 102:

Det var alltså misstanke om mord före förhöret. Sluta ljuga.
Återupptas kl. 19.15.
Svensson hörd inledningsvis som "annan".
Citera
2012-08-10, 20:03
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Så lite du vet om detta. Han får sluta klaga vet du på förundersökningen det är lätt gjort för advokaten.
Fredrik med advokat har inget att komma med att utredningen inte är skött.
I så fall hade vi blivit informerade om saken.
Citera
2012-08-10, 20:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acustic
Återupptas kl. 19.15.
Svensson hörd inledningsvis som "annan".
Jag tror du hoppade över en rad i mitt citat: "Anledning till undersökningen: Anmälan om Mord".
Citera
2012-08-10, 20:05
Medlem
Finlisas avatar
Citat:

Nu läste du inte riktigt ordentligt, igen. Om det skulle finnas (finns alltså inte) men OM det skulle finnas någon alternativ gärningsman så är det till fs fördel och det är fs advokat som försvarar han som ska hitta dessa och utreda dessa. Men nu finns det inga alternativa gärningsmän och dom som det skulle kunnat vara är inte aktuella utan avförda från utredningen pga. alibi och annat, det trodde jag du förstod....
Citera
2012-08-10, 20:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Så lite du vet om detta. Han får sluta klaga vet du på förundersökningen det är lätt gjort för advokaten.
Fredrik med advokat har inget att komma med att utredningen inte är skött.
I så fall hade vi blivit informerade om saken.
Nej, men rätten blev informerad om det. Jag lovar, det gjorde advokat Hansson mycket tydligt.
Citera
2012-08-10, 20:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
Nu läste du inte riktigt ordentligt, igen. Om det skulle finnas (finns alltså inte) men OM det skulle finnas någon alternativ gärningsman så är det till fs fördel och det är fs advokat som försvarar han som ska hitta dessa och utreda dessa. Men nu finns det inga alternativa gärningsmän och dom som det skulle kunnat vara är inte aktuella utan avförda från utredningen pga. alibi och annat, det trodde jag du förstod....
Det är inte advokatens uppgift att hitta alternativa gärningsmän och utreda dessa. Advokat Hansson är inte Perry Mason.
Citera
2012-08-10, 20:09
Bannlyst
Citat:
Det är inte advokatens uppgift att hitta alternativa gärningsmän och utreda dessa. Advokat Hansson är inte Perry Mason.

Nej, inte ens perry Mason skulle ha en chans mot Kvarnström i hovrätten med de bevis som nu finns.
Citera
2012-08-10, 20:09
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Nej, men rätten blev informerad om det. Jag lovar, det gjorde advokat Hansson mycket tydligt.

Du menar då han Hansson med sin klient hade alla fördelar att köra sitt race utan varken Marinas kropp eller hur hon dog. Men ditt argument är ju att ingen är utredd av andra misstänkta som Fredrik påstår. Varför agerar inte Fredrik med advokat på den här utredningen som de anser vara låst till en man.

Jag ska tala om det för dig så slipper du undra. Dom har inget att ta på alltså¨kommer dom inte åt utredningen för den är tät. Vattentät.
I dagsläget kan inte Hansson säga samma ord till rätten. Fredriks ord med advokat har ingen som helst bärighet i ämnet.

Det är undersökningen dom ska gå på inte raljera i rätten om det ska bli ändring på Fredriks förringande av sig själv och fokus på andra.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-08-10 kl. 20:11.
Citera
2012-08-10, 20:11
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Kan vara så eller så hade han fullt upp med att släpa henne och baxa in i bilen, gömma och packa.
Han är så skyldig någon kan vara. Hans anhängare har gått på allt han sagt och inget stämmer. Inte ett enda skit stämmer. Han är polisens enda misstänkte i fallet, och man kan bortse helt från vad han säger i ämnet . Han ljuger och ljuger det är uppenbart. Hans ord går igenom som ett satans eko i tråden.
En del har tydligen trott på vad han säger.

Han har glömt polisens utredning och befogenheter fast han kallar det arbetsmaterial, så det är ungefär det han tror sig veta om en förundersökning.
Han är så ding så ding så haschet har väl förmodligen satt sig för all evighet så han har stannat i utvecklingen.
Han har glömt att dom letar arslet av sig för att fälla honom. Varje dag så länge han lever kommer han aldrig att vara säker på att han inte åker in.
Och glöm inte, han kan få dagsböter för brott mot knivlagen. Nej förresten, det allvarliga brottet mot knivlagen har väl kort preskriptionstid.
Citera
2012-08-10, 20:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Du menar då han Hansson med sin klient hade alla fördelar att köra sitt race utan varken Marinas kropp eller hur hon dog. Men ditt argument är ju att ingen är utredd av andra misstänkta som Fredrik påstår. Varför agerar inte Fredrik med advokat på den här utredningen som de anser vara låst till en man.

Jag ska tala om det för dig så slipper du undra. Dom har inget att ta på alltså¨kommer dom inte åt utredningen för den är tät. Vattentät.
I dagsläget kan inte Hansson säga samma ord till rätten. Fredriks ord med advokat har ingen som helst bärighet i ämnet.
Jag undrar inte. Utredningen läcker fortfarande, såvitt känt, som ett såll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in