2006-03-14, 08:15
Medlem
Liten_smurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eckman
Kan du hitta några exempel på handledstatueringar? typ mindre pentagram på handleden.

Men även tatueringar som täcker hela ryggen med en lieman och en kyrkogård som bakgrund?

vore väldigt bra om du kunde få fram några bilder.
Här är några pentagram. Ingen av dem verkade sitta på handleden men är väl designen som är viktigast.
http://www.flashback.org/showpost.p...&postcount=177
http://img460.imageshack.us/img460/7...ntagram3ql.jpg

Bilder på liemen postar jag senare idag när jag kommit hem så titta förbi i eftermiddag.
2006-03-14, 08:24
Medlem
Liten_smurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666Hate
Hade du några blixtrar?
Nej hade inga. Men jag kommer säkert hitta någon gång.
Sitter ju och plöjer tatueringssidor varje dag så när jag hittat
några blixtar så vet du var du kan hitta dem.
2006-03-14, 08:24
Medlem
Liten_smurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackSheep
Verkade vara dåligt med kinainfluerade bilder ?

Går själv i tankarna på att göra en fågelfenix (phoenix) bredvid mina nuvarnade symboler.

För dom som inte orkar backa en sida kan jag tilllägga att jag har tre st kinatecken på ena armen, som jag gärna vill göra något mer utav, men vet inte riktigt vad.

Nejdå. Har några jag ska posta senare när jag kommer hem.
Dina tecken, går de vågrätt eller lodrätt? Vad står det?
2006-03-14, 10:37
Medlem
Affelindos avatar
Dubbelpost, fy mig.
2006-03-14, 10:39
Medlem
Affelindos avatar
BlackSheep:Här kommer lite olika varianter på fågel fenix i blandad stil och kvalitet. Din lokala tatuerare kan ju alltid utgå från bilderna och fixa till ett motiv enligt dina riktlinjer.

Here it goes:
Ryggtavla
Skuldra
Med kanji("kinatecken")
Tribalstil
Min personliga favorit
Eldig variant
En bit ned på sidan
Som en eldsflammande vapensköld
Nä, den här bröstskölden är nog min favorit
Bra komponerad, dåligt utförd
Mer eld, mindre fågel
En sista för den här gången

Lycka till med din blivande fenix and remeber kids, Google is your friend. Alla dessa bilder är från en enkel bildsökning på sökorden phoenix tattoo.
2006-03-14, 11:14
Medlem
BrunteVIs avatar
Jag har funderat på en drake eller en koi fisk(kinesisk) som går ner på sidan under bröstet till magen.

Eller är det lite töntigt med koi fiskar och drakar?
2006-03-14, 11:20
Medlem
Affelindos avatar
Nej, Brunte. Det är inte töntigt om du tycker om motivet själv och kan stå för det. Detta resonemang gäller också för tribals även om jag inte tycker om sådana själv.

Själv kommer jag snart att påbörja en half-sleeve bestående av bl.a. en koi. Den 17:e april är det dags för första sittningen.
2006-03-14, 11:37
Medlem
BrunteVIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Affelindo
Nej, Brunte. Det är inte töntigt om du tycker om motivet själv och kan stå för det. Detta resonemang gäller också för tribals även om jag inte tycker om sådana själv.

Själv kommer jag snart att påbörja en half-sleeve bestående av bl.a. en koi. Den 17:e april är det dags för första sittningen.

Jo det var precis den liknelsen med tribal jag tänkte på.
Har du några schyssta länkar på koi fiskar?
Hade tänkt mig lite mer abstrakt och lite mer "lysande" färger.
Lite sånt där stormigt japanskt vatten osv..

Och gärna tips på bra studios i Gbg.
2006-03-14, 11:37
Medlem
BrunteVIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Affelindo

Jo det var precis den liknelsen med tribal jag tänkte på.
Har du några schyssta länkar på koi fiskar?
Hade tänkt mig lite mer abstrakt och lite mer "lysande" färger.
Lite sånt där stormigt japanskt vatten osv..

Och gärna tips på bra studios i Gbg.
2006-03-14, 11:49
Medlem
Affelindos avatar
Jag är inbiten stockholmare och har inte alls koll på vilka tatuerare som är bra på japanskt i göteborg tyvärr.

Testa att googla med sökorden koi tattoo. Väl bildsök och du ska se att du får motiv som räcker och blir över. Annars är BMEzine en outsinlig källa för inspiration. När du har hittat lite bilder som innehåller något som du fastnat för, skriv ut dem och gå till en tatuerare och diskutera lite med honom/henne. Ni ska nog kunna få ihop ett bra motiv tillsammans.

Vad menar du förresten med lysande färger?
Stormigt vatten är en klassisk komponent inom den japanska tatueringskonsten och utgör tillsammans med vindar, s.k. wind bars, ofta bakgrunden till tatueringar av karpar (koi) och drakar. Det finns väldigt mycket litteratur och information på nätet om japansk tatueringskonst och dess symbolik. Sök inspiration och du kommer finna.

Lycka till...
2006-03-14, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hersby
Undrar om du kan hitta motiv liknande detta, men kanske lite..vad ska man säga... "proffsigare" utfört. Vill inte heller att den ska täcka hela överarmen. Vore super om du kunde vaska fram en!

Just det, bilden också http://img452.imageshack.us/img452/504/mis436gk.jpg
bumpelibump
2006-03-14, 13:42
Medlem
BlackSheeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liten_smurf
Nejdå. Har några jag ska posta senare när jag kommer hem.
Dina tecken, går de vågrätt eller lodrätt? Vad står det?

Mina tecken går lodrätt, tre st som sagt.
De betyder bla, manlig vild...

Hittade en bild som Affelindo visade som jag gillar skarpt.
http://www.tattoo.co.za/data/tattoos/sim/Phoenix.jpg

Kruxet är bara att jag har två tecken till ovanför, hade jag haft ett tecken hade saken varit biff.. Tror ni att det fult om man drar upp vingarna så de täcker mer ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in