• 1
  • 2
2012-05-04, 22:38
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcerxcez
Frågan är vilket hus på Segelledsvägen som kroppen hittades på. I torsdags var det inga avspärrningar där. Bara en massa byggnadsarbetare som varit där i 2 månader o sprängt bort berg o lagt nya rör längs hela vårbackavägen och, på bilden visad, Segelledsvägen.

Det nämns att han hittades i en bod på cirka 14 kvadratmeter, vet inte om det var en arbetsbod eller finns det någon bod uppställd på tomten?
Citera
2012-05-04, 22:48
Medlem
I måndags var det 2 ambulanser nere vid backen man ser på bilden. Adressen till husen som ligger där ambulanserna stod är segelledsvägen 2 och 4. Om det var där liket hittades borde ju adressen varit segelledsvägen 4, 14346 vårby eftersom jag inte tror det finns nån färdig bod på 2an. Bor det någon svensk man där?
Citera
2012-05-04, 22:54
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
I måndags var det 2 ambulanser nere vid backen man ser på bilden. Adressen till husen som ligger där ambulanserna stod är segelledsvägen 2 och 4. Om det var där liket hittades borde ju adressen varit segelledsvägen 4, 14346 vårby eftersom jag inte tror det finns nån färdig bod på 2an. Bor det någon svensk man där?

På segelledsvägen 4 finns ingen person skriven.

Men vad märkligt, det var ambulanser där i måndags, folk arbetade där i går och idag hittar man ett lik som man tror har legat minst en vecka.
Citera
2012-05-04, 23:11
Medlem
Ambulanserna var där den 27 april och inte i måndags som jag skrev, tog fel på datunet. Skumt då att liket hittades 2 maj enligt artikeln
Citera
2012-05-05, 04:13
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det nämns att han hittades i en bod på cirka 14 kvadratmeter, vet inte om det var en arbetsbod eller finns det någon bod uppställd på tomten?

Enligt AB är det en mer permanent historia
Citat:
Där i ett litet boninghus på fastigheten hittade polisen i onsdags en avliden man, tack vare ett anonymt tips.

De skriver också att det är ett mystiskt mord, undrar vad det innebär?

Det ringdes in ett anonymt tips, låter som GM i fyllan gett ett förtroende till en kompis
Citera
2012-05-05, 08:09
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ambulanserna var där den 27 april och inte i måndags som jag skrev, tog fel på datunet. Skumt då att liket hittades 2 maj enligt artikeln

Du har rätt, han hittades i onsdags den 2 maj och inte igår.
Citera
2012-05-05, 08:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja, huset man ser nere i backen brann ner för ca ett år sen. Grannarna misstänkte försäkringsbedrägeri. Sen dess har en del arbete påbörjats med att bygga upp ett nytt hus men det går långsamt. Adressen där är Segelledsvägen 2. De som bor på den adressen är av utländsk härkomst och verkar lite bohemiska.
Mannen som är skriven på adressen, eller en namne till denne, ändrade hemort på Facebook till Eišiškės, Litauen, 1 februari. Bor paret kvar?
Citera
2012-05-05, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Mannen som är skriven på adressen, eller en namne till denne, ändrade hemort på Facebook till Eišiškės, Litauen, 1 februari. Bor paret kvar?
Det är inga som bor på brottsplatsen (segelledsvägen 2), huset där saknar alltjämt tak och golv.
Citera
2012-05-05, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Du har rätt, han hittades i onsdags den 2 maj och inte igår.
Förstår inte va 2 ambulanser gjorde där 4 dagar innan man hittade liket?
Citera
2012-05-05, 23:24
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Förstår inte va 2 ambulanser gjorde där 4 dagar innan man hittade liket?

Det är mycket märkligt, kan det ha varit något bråk eller hänt någon olycka som denna person sen fick skulden för?

Skumt.

Vänta lite, nu läste jag för fort. Du säger 4 dagar före man fann liket och polisen tror kroppen har legat i en vecka. Låg liket där då ambulanserna var på plats och han upptäcktes aldrig då.

Riktigt skumt.
Senast redigerad av Lalajlaj 2012-05-05 kl. 23:26.
Citera
2012-07-24, 21:20
Medlem
Quarrels avatar
Mitt i Huddinge: Misstänkt mord var självmord
Citat:
Han hittades död efter tips veckan före, men det dröjde två dagar innan man upptäckte skador som man då ansåg att han inte kunnat ha gjort själv.
Citera
2012-07-24, 21:36
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Rubrik ändrad //Mod
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto