2012-07-13, 13:34
Medlem
thewille93s avatar
hej, om man vill göra lite barstämning hemma när man ska ha en fest vad kan vara bra att köpa, som inte är allt för dyrt?

jag undrar också vad en den silver grejen som sitter längst upp på flaskan på krogar kallas? en sådan som gör att det är lättare att hälla upp och de blir en smalare stråle. var kan man köpa en bra sådan?
Citera
2012-07-13, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thewille93
hej, om man vill göra lite barstämning hemma när man ska ha en fest vad kan vara bra att köpa, som inte är allt för dyrt?

jag undrar också vad en den silver grejen som sitter längst upp på flaskan på krogar kallas? en sådan som gör att det är lättare att hälla upp och de blir en smalare stråle. var kan man köpa en bra sådan?
Du tänker på tillbehör dvs inte hemmabar ?
Kolla typ på barutrsustning.com där har dom en del, inte jätte mycket. Fråga inte mig om hur bra dom är, ingen erfarenhet därifrån
Droppkork heter en sådan.
Citera
2012-07-13, 13:57
Medlem
Porryhatters avatar
Droppkork.
http://www.prisjakt.nu/search.php?query=droppkork
Citera
2012-07-14, 23:23
Moderator
rotadents avatar
Nej, här diskuterar vi nattklubbar och uteställen. Det får bli en flytt.

Barer --► Sista utvägen

//Mod
Citera
2012-07-15, 03:16
Medlem
trattfans avatar
X antal droppkorkar (jobbigt att bara ha 1)
En shaker
En shakersil
En "italienskdrinksked"
Sockerlag (socker+vatten) som används till en del drinkar, kan stå länge vad jag vet så kan vara bra att alltid ha det!
Se till att ha massa is i frysen
Glas

Det är väl det jag skulle säga
Sedan såklart spriten då, men där är det lite svårt att säga vad som är viktigast då det är du som vet vad du anser är viktigast.

Själv så har jag dryga 20-25 spritflaskor hemma med allt från rom, vodka, likörer till shottar!
Citera
2012-07-21, 07:14
Medlem
morkfromorks avatar
Lite bär och frukter kanske, som citron, jordgubbar, tomatjuice mm. Kanske selleri till bloody mary också.
Citera
2012-07-21, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
X antal droppkorkar (jobbigt att bara ha 1)
En shaker
En shakersil
En "italienskdrinksked"
Sockerlag (socker+vatten) som används till en del drinkar, kan stå länge vad jag vet så kan vara bra att alltid ha det!
Se till att ha massa is i frysen
Glas

Det är väl det jag skulle säga
Sedan såklart spriten då, men där är det lite svårt att säga vad som är viktigast då det är du som vet vad du anser är viktigast.

Själv så har jag dryga 20-25 spritflaskor hemma med allt från rom, vodka, likörer till shottar!

Som näste person nämnde måste ju frukt tilläggas på detta. Framförallt citron/lime i stora mängder är viktigt då det ingår i de flesta drinkar. Sedan om du vill vara extremt ambitiös kan du ju alltid skaffa sån där sourmix som dom har på krogarna och blandar i drinkar. Det finna att köpa i pulverform på pgw.se

Lycka till med ditt bar'ande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in