2012-07-18, 00:25
Medlem
DanOstmannens avatar
Klottrat, snattat, busringt, fört ett jävla liv i trapphus med smällare allt sånt ni vet
Fast jag vill också ta upp några av de tillfällen jag kommer ihåg som mest.

1: Jag och några kompisar hänger på en parkering när vi får iden att kasta äpplen på förbipasserande bussar. Jag träffar hursomhelst en buss.. Och busschaffören får damp och försöker klättra upp för backen till där vi står utan lycka! Hahaha åå den svettige jäveln

2: När jag och en kompis går förbi vår gamla skola ser vi att någon fått upp dörren till vårt gamla klassrum. Så vi går in dit och härjar och förstör. Tills alarmet går längst in i kafferummet. Då fan får vi panik och när vi kommer ut har vakter anlänt så vi kubbar till en trappuppgång där vi gömmer oss i 20 min.

3: När jag och några klasskamrater la in en smällare i en kran som tydligen ledde in till vårt klassrum. Slutade med att halva klassrummet nästa brann ner
Citera
2012-07-18, 00:26
Medlem
- Blockade buss/bil vägar
- Kastade äpplen/ispärlor på bussen
- Äggade
- Snodde ventil-hattar
Citera
2012-07-18, 00:28
Medlem
Fris avatar
Skickade ett gemensamt fyndigt författat meddelande som poppade upp på skärmen på alla datorer i det lokala nätverket, inklusive lärarens skärm, formulerat så här:
#ERR5603:
General Failure!
Kernel Error! (uttalas ju ungefär som "colonel")
Major Malfunction!
Restart the computer immediately!

Och den stackars mattelärarn som visste föga mer om datorer än grafritarprogrammet han skulle demonstrera, tystnade och bleknade något, medan han bootade om systemet.

Vid ett annat tillfälle när skrivaren bara matade ut tiotals meter av papper utan anledning (han behövde inget busstreck för att åstadkomma det) medan han meckade med printern för att försöka avbryta det hela, sen bara vände sig om och gormade: VARFÖR GÖR INGEN NÅNTING!? Varvid vi alla elever drog fördel av att... fortsätta med att inte göra nånting...
Citera
2012-07-18, 00:34
Medlem
Marionettes avatar
Den gamla ljuva tiden.
Vi var ofta ett stort gäng som härjade omkring på kvällarna.
Pallade vad än som fanns, äpplen, jordgubbar, morötter osv.
Spelade kvartsfiol. ( säkert okänt för dagens ungdom)
Plingade på dörrar och sprang. Ibland lade man ett ägg på dörrhandtaget
så det trillade ner i kras när dom öppnade dörren.
Kastade in kräftskal i folks brevlådor.
Hoppade ut framför bilar, drog ner byxorna och visade röven sen sprang man.
Buskspringa= ta ett villaområde där tomterna delas av buskar. Ta sedan ett
gäng snorisar i åldrarna 10 och uppåt som springer igenom alla buskar. Tillslut
var buskar inte så fina och ägarna inte så glada.
Busringningar på telefon. Gärna till nån med ett speciellt efternamn. T ex Hård

Ja, det var goda tider då och mycket roligt.
Citera
2012-07-18, 00:42
Medlem
Harikkerks avatar
Av all skit man hittade på har haft en jävla tur när det kommer till att aldrig blivit haffad av farbror blå...
Grova dumma saker som hade tömt båda päronens bankkonton. Skäms som fan över det och vill inte ens nämna det.

Var riktigt riktigt nära en gång...Var omringade av 3 poliser som gick runt vårt "gömställe" samt 2 polisbilar som cirkulerade runt 2 vägar som också gick runt vårt gömställe...Närmst kom väl en polisman när han var kanske 4 meter från busken. Jag var helt säker på att han skulle se oss (pulsen kan ni bara tänka er hur den var!) så då fanns det ju bara plan B kvar som hade varit en 50/50% chans att komma undan....springa fort som faeeen!

Att man var så jävla korkad när man var ung
Citera
2012-07-18, 00:44
Medlem
irrelevantinfos avatar
Haha rolig tråd
I området där jag bodde när jag var yngre bodde det en gammal kärring och hennes gubbe. Hon var känd för att vara en riktigt surkärring så någon gång i veckan gick jag och några klasskompisar förbi ICA affären som låg 5 minuter ifrån, där hade dom ett soprum där dom slängde varor som passerat bäst före datum. Vi brukade ta en kundvagn och fylla med hårda gamla limpor och diverse ruttna grönsaker. På detta köpte vi några paket med ägg också som komplement, sen drog vi förbi och matade alltihop på hennes balkong så det small som fan och bomba fönstren med ägg. Skäms fan lite nu när jag skriver om det, glömmer aldrig att det max tog någon minut innan hon stod och städade fönsterna från alla ägg, förmodligen på ren rutin
Citera
2012-07-18, 00:49
Medlem
FBMinchias avatar
Spelade hartsfiol som en riktig virtuos.
Roligt var det klassiska plånbok i tråd-tricket.
Citera
2012-07-18, 00:57
Medlem
coexs avatar
Inget som jag gjorde, utan min far.
Det fanns någon slags ljussensor som styrde gatlyktorna i kvarteret, lös man på dem så slocknade alla lampor i hela kvarteret

Själv har jag och några polare rånat en pizzeria med vattenpistoler, haha. Ett par snabba sprut på bagarn sen tar man pizzorna och springer till bilen, detta var dock inte som barn

Annars det vanliga, palla äpplen och sådant.
Citera
2012-07-18, 01:01
Medlem
Venators avatar
Hartsfiol har jag spelat! Publiken var sommargäster som inte vågade jaga oss i mörkret genom hagarna...

Gillrade upp musfällorna som låg i hyllan i affären. Alltså musfällorna som var till salu.

Pallade äpplen, givetvis. Anser fortfarande att både Transparante Blanche och gråpäron aldrig varit så goda som när de var pallade.

En kompis hade blivit hotad med stryk av en sur gubbe när vi pallade äpplen så vi preparerade kalsongerna på gubbens klädstreck med klipulver. Detsamma gjorde vi med en bh på torkställningen hemma hos en sur kärring som sagt att kompisens hund borde skjutas.

En och annan brevlåda sprängdes väl också...

Luftat bildäck och stoppat potatis i avgasrör.
Citera
2012-07-18, 01:07
Medlem
hedinos avatar
Allt från Demolera bilar med sten, äpplen , snöbollar , bajspåsar etc.. Ink bussar & tåg..

¤ Palla äpplen för att sedan lägga dom utanför dörren och mosa dom..

¤ Raketer och Airbombs i brevlådar var ofta en favorit när man var ung, blev minst ett 50tal genom åren,

¤ Trycka i frukt och annat i avgassystem på bilar .

¤ Allmänt störa samhället och dess invånare genom att plinga på varenda dörr och kasta saker på alla rutor

¤ Göra inbrott för att sedan urinera och skita på golven.

¤ Mona för bilister på E20 med mopederna ( Brukade även klä ut oss och åka igenom fartkamerorna i överdrivet hög hastiget )

¤ Jag o " gänget " hade även en favorit gubbe som vi brukade reta på nätterna, det var så svårt att sluta för han brukade gå ut med hagelgeväret och skjuta en salva mot skyn .. Var alltid fruktansvärt roligt , och vilket adrenalin man fick

¤ Ta sand från sandlådor och hälla i stuprör för att sedan se alla taken " svämma över " när det regnade..

¤ Kasta industri papper över hus ( stora rullar med tjockt papper ) .. Fick man rull på en så tog det ett tag för den att stanna

¤ Måla över Vägskyltar och sedan skriva den hastigthet vi tyckte passade för vägen.

¤ Kasta thinner på nymålade hus etc ..

¤ Skruva av hjulen på cyklar för att sedan sätta dit hjul av mindre storlek , ( fruktansvärt härligt att se tanterna försökta cykla med hjul från barncyklar )

¤ Driva upp gräsmatter med mopder och andra maskiner tex crossar ,

Har ca 500+ saker som jag ej vill skriva då minst 95% av dessa ej är laglig enligt svensk lag. Men fyfan vilket jävla problem barn man vart när man var liten
Citera
2012-07-18, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hedino
Allt från Demolera bilar med sten, äpplen , snöbollar , bajspåsar etc.. Ink bussar & tåg..

¤ Palla äpplen för att sedan lägga dom utanför dörren och mosa dom..

¤ Raketer och Airbombs i brevlådar var ofta en favorit när man var ung, blev minst ett 50tal genom åren,

¤ Trycka i frukt och annat i avgassystem på bilar .

¤ Allmänt störa samhället och dess invånare genom att plinga på varenda dörr och kasta saker på alla rutor

¤ Göra inbrott för att sedan urinera och skita på golven.

¤ Mona för bilister på E20 med mopederna ( Brukade även klä ut oss och åka igenom fartkamerorna i överdrivet hög hastiget )

¤ Jag o " gänget " hade även en favorit gubbe som vi brukade reta på nätterna, det var så svårt att sluta för han brukade gå ut med hagelgeväret och skjuta en salva mot skyn .. Var alltid fruktansvärt roligt , och vilket adrenalin man fick

¤ Ta sand från sandlådor och hälla i stuprör för att sedan se alla taken " svämma över " när det regnade..

¤ Kasta industri papper över hus ( stora rullar med tjockt papper ) .. Fick man rull på en så tog det ett tag för den att stanna

¤ Måla över Vägskyltar och sedan skriva den hastigthet vi tyckte passade för vägen.

¤ Kasta thinner på nymålade hus etc ..

¤ Skruva av hjulen på cyklar för att sedan sätta dit hjul av mindre storlek , ( fruktansvärt härligt att se tanterna försökta cykla med hjul från barncyklar )

¤ Driva upp gräsmatter med mopder och andra maskiner tex crossar ,

Har ca 500+ saker som jag ej vill skriva då minst 95% av dessa ej är laglig enligt svensk lag. Men fyfan vilket jävla problem barn man vart när man var liten
för att göra inbrott för uträtta sina behov på golvet är ju relativt lagligt eller?
Citera
2012-07-18, 01:14
Medlem
FBMinchias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Hartsfiol har jag spelat! Publiken var sommargäster som inte vågade jaga oss i mörkret genom hagarna...
Undrar hur många i tråden som vet vad det är.

Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Gillrade upp musfällorna som låg i hyllan i affären. Alltså musfällorna som var till salu.

Den var ny. Trodde annars jag gjort allt. Rätt kul måste det ha varit.

En annan grej jag gjorde var att "sula" efter bussen, dvs åka på sulorna vid vinterväglag. När chaffisen såg oss fick man slå på en rem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in