2012-07-15, 21:52
Medlem
jag har gått runt i 1-2 år och plågats av min trånga förhud. skaffade nyligen flickvän och hon har fått reda på det men hon säger att hon inte bryr sig om det. Men att jag måste ta tag i det, har bestämt mig för att ringa UM nu i veckan. Men jag är verkligen skit rädd!
inte nog med att sjukhus och operationer är bland det värsta jag vet ska dom hålla i en kniv samtidigt som dom håller i min kuk.
Jag har väldigt trång förhud. Kan knappt dra bak den vid slakt tillstånd, vågar inte för den har varit nära på att fastna förut. Brukar försöka töja när jag duschar men känns inte som att jag kommer nånstans. och när jag och flickvännen skulle ha sex för första gången åkte förhuden back hela vägen när jag skulle trycka in den utan att jag märkte det, men det gjorde ont och vi fick lov att avbryta. brukar inte ens vara i närheten av att få back den vid erektion annars.

och nu till min fråga, när jag har såpass trång förhud måste jag verkligen göra hel omskärelse eller räcker det med snitt? och hur säkert är det att göra snitt för det verkar som att många fått operera sig igen efter de snittat?
Citera
2012-07-15, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LehtoHD
jag har gått runt i 1-2 år och plågats av min trånga förhud. skaffade nyligen flickvän och hon har fått reda på det men hon säger att hon inte bryr sig om det. Men att jag måste ta tag i det, har bestämt mig för att ringa UM nu i veckan. Men jag är verkligen skit rädd!
inte nog med att sjukhus och operationer är bland det värsta jag vet ska dom hålla i en kniv samtidigt som dom håller i min kuk.
Jag har väldigt trång förhud. Kan knappt dra bak den vid slakt tillstånd, vågar inte för den har varit nära på att fastna förut. Brukar försöka töja när jag duschar men känns inte som att jag kommer nånstans. och när jag och flickvännen skulle ha sex för första gången åkte förhuden back hela vägen när jag skulle trycka in den utan att jag märkte det, men det gjorde ont och vi fick lov att avbryta. brukar inte ens vara i närheten av att få back den vid erektion annars.

och nu till min fråga, när jag har såpass trång förhud måste jag verkligen göra hel omskärelse eller räcker det med snitt? och hur säkert är det att göra snitt för det verkar som att många fått operera sig igen efter de snittat?
Jag kunde dra tillbaka vid slak, jag körde hel omskärelse efter vad min läkare rekommenderade mig.
Citera
2012-07-16, 00:11
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatsTheScenario
Ingen som har svar på vad den där konstiga smörjan bakom ens kuk e? Den börjar precis där strängen är och fortsätter neråt lite. Ser ut som en vit gul gegga bara typ

Var, sårvätska och ny hud som håller på bildas. Samma sak kom från min och det slutar efter ett tag. inget att oroa sig för så länge det inte blir mer rött, varmt och mer svullet.
Citera
2012-07-16, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LehtoHD

En operation ska alltid vara den absolut sista utvägen när inget annat fungerar. Försök med att töja förhuden istället. Oftast räcker det.

Kolla in den här länken om hur du kan töja i förhuden:
http://pages.suddenlink.net/manual_m.../phimosis.html
Citera
2012-07-16, 23:09
Medlem
Nhimhists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dnanucleotide
En operation ska alltid vara den absolut sista utvägen när inget annat fungerar. Försök med att töja förhuden istället. Oftast räcker det.

Kolla in den här länken om hur du kan töja i förhuden:
http://pages.suddenlink.net/manual_m.../phimosis.html

Den här tråden vänder sig dock till dem, enligt dig, få fallen där operation krävs. (Ser gärna källa på hur ovanligt det är). Min uppfattning av det är att de flesta som lider av ordentligt trång förhud har små möjligheter att töja ut, trots användande av diverse krämer och dyl.

Visst, du kanske ogillar omskärelse själv men jag stör mig väldigt mycket på dem som hela tiden ska dra ut på processen för andra och påvisa en metod som troligtvis inte hjälper.
Citera
2012-07-17, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nhimhist
Den här tråden vänder sig dock till dem, enligt dig, få fallen där operation krävs. (Ser gärna källa på hur ovanligt det är). Min uppfattning av det är att de flesta som lider av ordentligt trång förhud har små möjligheter att töja ut, trots användande av diverse krämer och dyl.

Visst, du kanske ogillar omskärelse själv men jag stör mig väldigt mycket på dem som hela tiden ska dra ut på processen för andra och påvisa en metod som troligtvis inte hjälper.

Jag håller med dig, tycker dessa spammers kan gå och skapa egna trådar om dom vill säga att omskärelse är dåligt.

Som du säger, majoriteten här inne blir omskurna då förhuden är så pass trång att man inte ens kan dra bak förhuden det minsta, och då går det inte töja den på något sätt.
Citera
2012-07-17, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
Var, sårvätska och ny hud som håller på bildas. Samma sak kom från min och det slutar efter ett tag. inget att oroa sig för så länge det inte blir mer rött, varmt och mer svullet.

Ah okey, bra. Ser bara sjukt weird ut när resten börjar shapea upp sig rätt så bra men så har man vätskan där bak. Men bra slipper jag oroa mig över den
Citera
2012-07-17, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nhimhist

Ja, här får du min källa på att det finns andra lösningar på trång förhud och att många omskärelser görs i onödan där andra metoder kunde tillämpats:
http://www.norm-uk.org/circumcision_alternative_treatments.html

Jag svarar i den här tråden för att jag vill hjälpa andra män till att bli fri från sin trånga förhud utan att behöva genomgå en omskärelse. Vill jag debattera omskärelsens för- och nackdelar finns det andra trådar för det, jag är enbart här för att upplysa om alternativa metoder.

Jag önskar själv att jag vetat om att det fanns andra möjliga behandlingar innan jag blev omskuren.
Citera
2012-07-17, 18:39
Medlem
Nhimhists avatar
Citat:
Ja, här får du min källa på att det finns andra lösningar på trång förhud och att många omskärelser görs i onödan där andra metoder kunde tillämpats:
http://www.norm-uk.org/circumcision_alternative_treatments.html

Jag svarar i den här tråden för att jag vill hjälpa andra män till att bli fri från sin trånga förhud utan att behöva genomgå en omskärelse. Vill jag debattera omskärelsens för- och nackdelar finns det andra trådar för det, jag är enbart här för att upplysa om alternativa metoder.

Jag önskar själv att jag vetat om att det fanns andra möjliga behandlingar innan jag blev omskuren.

Det behövs dock inte, om du tittat igenom tråden lite hade du sett att det har påpekats flera gånger, men som vi påpekat så är det hör i regel för dem fallen som INTE går att bli av med utan operation. Det skrivs även om operationer som inte innebär total omskärelse så din "omtanke" är inte nödvändig ö.h.t.
Citera
2012-07-17, 18:47
Medlem
Vadå behövs inte? Jag anser att allas åsikter är viktiga.

Om du vill rekommendera alla med trång förhud att omskära sig så gör det då.

Jag vill bara upplysa om att det finns andra lösningar än könstympning på trång förhud. Och det anser jag att jag har all rätt att göra.
Citera
2012-07-17, 19:06
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Vadå behövs inte? Jag anser att allas åsikter är viktiga.

Om du vill rekommendera alla med trång förhud att omskära sig så gör det då.

Jag vill bara upplysa om att det finns andra lösningar än könstympning på trång förhud. Och det anser jag att jag har all rätt att göra.

Absolut, allas åsikter är lika viktiga.. men du är fortfarande i fel tråd kompis. Det här är tråden för omskärelse. Du kan starta en tråd som heter "Töjning vid trång förhud (inte omskärelse)" eller nåt. Att du dessutom pratar med folk som om de var dumma i huvudet hjälper varken dig eller någon annan, utan resulterar bara i att folk blir irriterade på dig och lyssnar ännu mindre. Capishe?
Citera
2012-07-17, 22:14
Medlem
Cars avatar
Är så jävla rädd att läkaren slinter med kniven och det tar på ollonet, eller att doktorn gör annat fel, under omskärelsen medans man är sövd ..... det är min största oro
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in