2012-07-13, 14:32
Medlem
r4ll3s avatar
Hur gamla är ni som ratar ned på SR P3 här i tråden? Är ni över 25 år så är det väl inte så konstigt ifall ni inte tycker om kanalen; den riktar sig trots allt till ungdomar. En alternativ radiokanal till Er, skulle då vara SR P1 som istället ger er nyttig information (vetenskapsprogram och nyheter, dvs riktig Public service). Ifall man vill lyssna på musik gör man väl det ändå genom att välja egen så listan blir så optimal som möjligt.

Jag kommer dock fortsätta lyssna på P3 då jag faktiskt tycker om det (troligen för att jag är ung). Gillar dock också BBC World Service för att stimulera min engelska intagningsförmåga och hålla mig uppdaterad om vad som försiggår i världen.
Citera
2012-07-13, 14:47
Medlem
Eckepeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r4ll3
Hur gamla är ni som ratar ned på SR P3 här i tråden? Är ni över 25 år så är det väl inte så konstigt ifall ni inte tycker om kanalen; den riktar sig trots allt till ungdomar. En alternativ radiokanal till Er, skulle då vara SR P1 som istället ger er nyttig information (vetenskapsprogram och nyheter, dvs riktig Public service). Ifall man vill lyssna på musik gör man väl det ändå genom att välja egen så listan blir så optimal som möjligt.

Jag kommer dock fortsätta lyssna på P3 då jag faktiskt tycker om det (troligen för att jag är ung). Gillar dock också BBC World Service för att stimulera min engelska intagningsförmåga och hålla mig uppdaterad om vad som försiggår i världen.

Jag är 21 och håller fullständigt med trådstartaren.

Alla jävlar på P3 måste antingen vara bögar, flator, überfeminist, mörkhyad, vegan eller vegetarian. Och ändå håller dom på och tjatar hela tiden om public service hit och dit. Hur mycket publik service är det när alla som jobbar på P3 är från diverse minoriteter?

Morgonpasset gillar jag. Om man tar bort Hanna.
PP3 är grymt kul när Pär pratar. Däremot är de flesta av hans sidekicks retards som hör hemma i alla dessa minoriteter jag räknade upp.
Och Christer i P3 är väl skapligt.

Sen kör ju P3 samma jävla låtar på repeat dagarna i ända dom också. Precis som reklam kanalerna gör.
Jag spyr rakt ut varje gång jag hör Dansa Pausa eller Flytta på dig.
Citera
2012-07-13, 16:30
Medlem
r4ll3s avatar
Jag tycker heller inte om Dansa pausa, det är en mycket dåligt låt. Däremot så fann jag Urban Cone genom att lyssna på P3 och deras låt "Black Ocean" är riktigt bra! Men om man tänker musikmässigt så är P3 till för den stor massan, det ska alltid finnas nåt som passar alla, därför det spelas låtar man inte tycker om hela tiden. Däremot i Musikguiden brukar de fördjupa sig i olika genrer och där spelar de lite bättre låtar som inte är lika "mainstreama" faktiskt. *tummen upp*

Institutet, Morgonpasset, Christer och P3 Dokumentär är mina favoritprogram.
Citera
2012-07-13, 17:11
Medlem
Eckepeckes avatar
Citat:
Jag tycker heller inte om Dansa pausa, det är en mycket dåligt låt. Däremot så fann jag Urban Cone genom att lyssna på P3 och deras låt "Black Ocean" är riktigt bra! Men om man tänker musikmässigt så är P3 till för den stor massan, det ska alltid finnas nåt som passar alla, därför det spelas låtar man inte tycker om hela tiden. Däremot i Musikguiden brukar de fördjupa sig i olika genrer och där spelar de lite bättre låtar som inte är lika "mainstreama" faktiskt. *tummen upp*

Institutet, Morgonpasset, Christer och P3 Dokumentär är mina favoritprogram.

Ja, det ska rikta sig till en stor massa. Men varför gillar den stora massan samma låtar på repeat? Det har jag väldigt svårt att tro.
Citera
2012-07-16, 00:12
Medlem
pellefan87s avatar
P3 går inte att lyssna på längre. Jag har inget emot bögar, men jag klarar inte av rösten dom har. Sen är allt så PK att det blir äckligt, rent vidrigt. Dom spelar även samma skitmusik hela tiden, precis som Rix FM.

Min lösning är P1. Sen jag upptäckte den kanalen har jag inte rört dom andra, här slipper man Lady Gaga och Eric Saade och allt PK-snack (mestadels). Sköna dokumentärer, debatter och diskussioner med folk som ringer in. Folket som ringer in får prata oavbrutet ibland om extrema åsikter utan att kopplas bort.

P1 är lösningen.
Citera
2012-07-16, 01:10
Medlem
The.Milkmans avatar
Streama eller fyll ett usb-minne med er "egna" musik/dokumentärer/ljudböcker om ni har möjlighet till det. Den bultande venen i pannan har försvunnit hos mig och jag har blivit en mer harmonisk människa efter en arbetsdag bakom ratten utan radio ö.h.t.
Citera
2012-07-16, 02:06
Medlem
Dimaks avatar
Satt i husvagnen och spelade poker med polarna samtidigt som vi hade P3 på lite smort. Fyr i helvete pratar de bara Skånska eller? Ptraeh fyrfan vad äckligt , bor i Jönköping också och vi var i Eksjö och campade och drack bira...
Citera
2012-07-18, 16:47
Medlem
r4ll3s avatar
Okej, Gräddhyllan var då inget vidare program enligt mig. Förstår inte humorn, tyvärr. Är jag ensam om detta?
Citera
2012-07-18, 19:01
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Lyssnar mest på P1 och blir ärligt förvånat över den uppskruvade PK-ismen i P3 de få gångerna jag råkar lyssna. ALLT handlar ju om sexuella och etniska minoriteter. Konstigt att SR bombar ungdomar med detta samtidigt som tonen är väldigt sansad kring detta i t ex "vuxenkanalen" P1.
Personligen tror jag att det uppstått en kultur på P3-redaktionen där man lägger alldeles för mycket vikt vid politiska mål och direktiv.
Vill man hjälpa eller gynna en minoritet så gör man densamma en björntjänst när man fyller etern med överlägsna PK-provokationer. Redaktionen och en handfull av RFSL projektanställda 23-åringar gör säkert hi-five varje gång växeln rings ner på SR, men de åstadkommer precis motsatsen till det de är satta att göra - att skapa ett samhälle där olikheter respekteras.
Citera
2012-07-18, 20:08
Avslutad
Citat:
Okej, Gräddhyllan var då inget vidare program enligt mig. Förstår inte humorn, tyvärr. Är jag ensam om detta?

Nej det är du verkligen inte. Jag tvingades lyssna på Gräddhyllan när jag skulle leverera en bil ca 10 mil. Fanns ingen cd-spelare, jag fick inte in t.ex Rix FM/Mix Megapol (det är ju som att välja mellan pest eller kolera men vafan..) och jag hade dåligt med batteri i min mobil så jag kunde inte spela musik. Efter ca 15 minuter av radioprogrammet så ville jag ta självmord eller ta livet av de två tjejerna som ansågs vara "roliga". Är otroligt nöjd med att jag inte betalar radio- och tv-licens då pengarna går till sånt här trams.
Citera
2012-07-24, 12:54
Medlem
birgerburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demondave
Låter som att du blivit för gammal för P3, växt ur målgruppen. Testa P4

Saken är den att det är inte åldern det beror på. Jag kan fortfarande lyssna på gamla klipp från P3s storhetstid med "Rally", "Så funkar det" eller "Pippirull" och uppskatta det.

Men vad gäller skräpet som produceras idag så föredrar jag tystnad.
Citera
2012-07-26, 20:58
Medlem
Hippos avatar
Jag är också totalt urless på P3. Älskade P3 för bara ett halvår sen men nu retar jag mig mer och mer på deras jävla programledare och har totalt tappat respekten för dom. (Christer och Morgan är undantag) Speciellt dom två jävla tjejerna som pratar på P3 nu under sommaren. Har varken memorerat deras namn eller vilket program det är så jag kan inte va mer utförlig än så tyvärr. Sen har jag ständigt retat mig på programledarna i "Tankesmedjan". Denna jävla PK-sarkasm dom kör med hela tiden!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in