2012-07-01, 21:27
Medlem
Någon som vet om det brukar dyka upp mer på Karlskronahem i Galgamarken eller Gräsvik innan terminen börjar? Det som är ute nu är det inget som är intressant, vill ha eget kök men vill inte ha det möblerat.
Citera
2012-07-03, 17:23
Medlem
Bumpar denna i hopp om att någon har något nyttigt att säga om boende i Karlskrona, börjar oroa mig om att ja inte ska få tag på något vettigt...
Citera
2012-07-03, 23:17
Medlem
Jag har en etta som jag vill bli av med. Jag flyttar ut till första Augusti. Den är på 37 kvadrat, 2min från högskolan. Hyra 3790kr och möjlighet till fiber bredband.

http://www.sbfbostad.se/pages/Beskrivning.aspx?GUID=40O9LHHAO7B7HH8K&typ=CMBoLgh &Ort=
Citera
2012-07-04, 09:44
Medlem
Tack för tipset, ska undersökas!
Citera
2012-07-10, 22:14
Medlem
Tjenare alla som ska plugga på BTH!

Jag har också tankar på att börja studera i BTH och jag tycker att denna tråden är helt okej för att få en inblick på hur det är i Karlskrona. Det verkar vara precis som vilken annan stad som helst i Sverige, mycket charm när det är sommar, men när vintern kommer är det lika dött som ett isbjörns r-hål. Fast som sagt, jag har nu sökt med en sen anmälan och jag undrar om någon har koll på idrottsaktiviteter för kåren.

En av anledningarna till varför jag söker mig till BTH är för att Karlskrona har ett elitserielag i badminton. Tänkte bara se om någon har koll på om det är någon slags badmintonserie för studenter eller om man måste söka sig till BKC (BadmintonKlubben Carlskrona).

Hur är det annars med idrotten är där några korplag i fotboll eller liknande? Hade varit svinroligt att vara aktiv i kåren och börja röra på fläsket med folk som har samma mål som mig. Ha roligt som tusan medan man utövar en idrott.

__

Har också funderingar kring studentboende. Jag har sökt mig till Trossö och har hört att det ska vara ett hyfsat område, men det är en bit ifrån högskolan. Vad har ni hört som Trossö? Any good?

Sen tänkte jag fråga om den utbildningen jag har sökt mig till. Är det en utbildning som är extremt flummig eller? Det är Samhällsvetarprogrammet f lärande,utveckling & kommunikation Campus. Vill gärna veta mer om utbildningen, om någon har en inblick vore jag väldigt tacksam om vad ni har hört om utbildningen. Har själv läst ett halvår på Malmö Högskola och tyckte att det var helt okej. (Studie-och yrkesvägledare).

__

Sen vet jag inte om detta stämmer, men jag har hört att Blekinge är känd som det sydliga "gnällbältet". Har väldigt lätt att klaga på saker och ting och det är väldigt svårt att lära känna lokalbefolkningen eftersom de säger också att Karlskrona är lite av "08:a" när det gäller vara öppna trevliga. Jag förstår detta är en extrem generalisering, men finns det något i det jag säger eller är detta bara ren bullshit?

__

Får beslut på torsdag om jag har kommit in. Hoppas!

Ha det gott!
Citera
2012-07-11, 09:06
Medlem
Det jag har hört om Trossö är väl att det är ett av de bästa områdena. 3km är det väl till skolan men det är ju ganska överkomligt om man har cykel. Var har du hittat lägenhet? Tycker inte att det finns så mycket ute (hoppas/antar att det kommer mer när antagningsbeskedet kommit).
Citera
2012-07-11, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumulv
Det jag har hört om Trossö är väl att det är ett av de bästa områdena. 3km är det väl till skolan men det är ju ganska överkomligt om man har cykel. Var har du hittat lägenhet? Tycker inte att det finns så mycket ute (hoppas/antar att det kommer mer när antagningsbeskedet kommit).

Jag har sökt genom Karlskronahem. Har inte fått något besked om jag får lägenheten eller ej, men de har granskat min ekonomi och jag har skickat en intresseanmälan till dem.
Citera
2012-07-11, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denkon
Jag har sökt genom Karlskronahem. Har inte fått något besked om jag får lägenheten eller ej, men de har granskat min ekonomi och jag har skickat en intresseanmälan till dem.

En av de möblerade lägenheterna för ca 4000?
Där jag pluggade sist var det så att det kom in en massa nya lägenheter när antagningsbeskedet kommit, hoppas på samma grej nu.
Citera
2012-07-11, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumulv
En av de möblerade lägenheterna för ca 4000?
Där jag pluggade sist var det så att det kom in en massa nya lägenheter när antagningsbeskedet kommit, hoppas på samma grej nu.

Stämmer! Verkar som att det är väldigt många studentlägenheter i en byggnad.

Har kollat på eniro också. Verkar vara ganska trevligt, men fransk balkong är väl inget att hurra för.
Citera
2012-07-12, 15:39
Medlem
Får beslut på torsdag om jag har kommit in. Hoppas!

Ha det gott! [/quote]

Har nu fått reda på att jag har reservnummer 37. Skulle anta att det är ganska kört för min del, men man ska alltid vara optimistisk och hoppas på det bästa.
Citera
2012-07-12, 23:53
Medlem
Nja, i mina ögon är BTH en väldigt stor skola med väldigt få elever. Bor 5 min bort och ser knappt några elever. Ser rätt dött ut - men pluggar inte där så jag vet inte riktigt. modernt är det dock. När man väl ser någon verkar de lyckliga
Karlskrona är väl...nja...Älskar inte staden personligen. Inte direkt "ungdomsvänligt" i form av uteliv men om man anstränger sig hittar man alltid ngt kul att hitta på som i vilken annan stad som helst. Har hört att karlskrona ska vara lite mini stockholm. Detta är min personliga åsikt. Finns de som älskar staden. Jag är inte en utav dem.
I form av boende kan man hitta lägenheter rätt billigt om man är smart och ligger i. Skulle tipsa att leta runt BTH på pantarholmen och övriga områderna runt sjukhuset. Där finns det rätt mycket studentlägenheter pga sjukhuset och bth men de lär försvinna rätt snabbt. Det tar bara 20 min att gå in till trossö och det är bra med bussförbindelser. Var smart. Trossö är dyrare.
Det kan även finnas billiga lägenheter i bergåsa och kungsmarken men det är lite sunkigare där. Marieberg tror jag har lite studentlägenheter och kanske några få i lyckeby-området. Jag hittade min lägenhet via blocket, betalar 2,500kr/mån för en etta. Hoppas du hittar något bra
Citera
2012-07-13, 16:11
Medlem
Nu blev jag erbjuden en från Karlskronahem på 22 kvm för 4000 vilket egentligen inte vill ha, för liten och för dyr (i förhållande till storleken i alla fall). Vågar man tacka nej och hoppas på något bättre? Måste ju dessutom ha svarat innan helgen är slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in