Tjenare alla som ska plugga på BTH!
Jag har också tankar på att börja studera i BTH och jag tycker att denna tråden är helt okej för att få en inblick på hur det är i Karlskrona. Det verkar vara precis som vilken annan stad som helst i Sverige, mycket charm när det är sommar, men när vintern kommer är det lika dött som ett isbjörns r-hål. Fast som sagt, jag har nu sökt med en sen anmälan och jag undrar om någon har koll på idrottsaktiviteter för kåren.
En av anledningarna till varför jag söker mig till BTH är för att Karlskrona har ett elitserielag i badminton. Tänkte bara se om någon har koll på om det är någon slags badmintonserie för studenter eller om man måste söka sig till BKC (BadmintonKlubben Carlskrona).
Hur är det annars med idrotten är där några korplag i fotboll eller liknande? Hade varit svinroligt att vara aktiv i kåren och börja röra på fläsket med folk som har samma mål som mig. Ha roligt som tusan medan man utövar en idrott.
__
Har också funderingar kring studentboende. Jag har sökt mig till Trossö och har hört att det ska vara ett hyfsat område, men det är en bit ifrån högskolan. Vad har ni hört som Trossö? Any good?
Sen tänkte jag fråga om den utbildningen jag har sökt mig till. Är det en utbildning som är extremt flummig eller? Det är Samhällsvetarprogrammet f lärande,utveckling & kommunikation Campus. Vill gärna veta mer om utbildningen, om någon har en inblick vore jag väldigt tacksam om vad ni har hört om utbildningen. Har själv läst ett halvår på Malmö Högskola och tyckte att det var helt okej. (Studie-och yrkesvägledare).
__
Sen vet jag inte om detta stämmer, men jag har hört att Blekinge är känd som det sydliga "gnällbältet". Har väldigt lätt att klaga på saker och ting och det är väldigt svårt att lära känna lokalbefolkningen eftersom de säger också att Karlskrona är lite av "08:a" när det gäller vara öppna trevliga. Jag förstår detta är en extrem generalisering, men finns det något i det jag säger eller är detta bara ren bullshit?
__
Får beslut på torsdag om jag har kommit in. Hoppas!
Ha det gott!