2012-05-31, 15:30
Medlem
Jag vill köpa en .se-domän men vill förbli hyfsat anonym. Hur ska jag göra detta? Jag vill inte att vemsomhelst ska kunna se min adress så fort de kolla WHOIS-infon.

Som ägare till en enskild firma så kanske jag kan ställa firman som ägare för domänen? Och om jag fattat det rätt så kan jag i princip välja vilket företagsnamn som helst utan att behöva registrera det någonstans.

Alltså skulle jag kunna välja att kalla firman för nästan vadsomhelst och registrera domänen under det företagesnamnet? Om inte det skulle funka,hur ska jag då gå tillväga?
Citera
2012-05-31, 15:36
Medlem
Har ett konto hos Citynetwork och de sa åt mig att det mesta man kan ändra hos WhoIs är att byta från förnamnet till mellannamnet. Går inte att vara anonym annars med .se. Kör på .nu, Citynetwork erbjuder såna för 8 spänn!
Citera
2012-05-31, 16:55
Moderator
MondoBizarros avatar
ÖDOI ► Webbhotell
/Mod
Citera
2012-07-05, 13:35
Medlem
Abbadohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YourHelmet
Jag vill köpa en .se-domän men vill förbli hyfsat anonym. Hur ska jag göra detta? Jag vill inte att vemsomhelst ska kunna se min adress så fort de kolla WHOIS-infon.

Som ägare till en enskild firma så kanske jag kan ställa firman som ägare för domänen? Och om jag fattat det rätt så kan jag i princip välja vilket företagsnamn som helst utan att behöva registrera det någonstans.

Alltså skulle jag kunna välja att kalla firman för nästan vadsomhelst och registrera domänen under det företagesnamnet? Om inte det skulle funka,hur ska jag då gå tillväga?
Visst skulle du kunna göra det. Men om sidan strular och man måste hitta den rätta ägaren kommer du omöjligt få tillgång till att administrera sidan, eftersom du inte äger något företag av sådant namn (som jag fattade att du skulle göra).
Citera
2012-07-05, 16:32
Medlem
hishultas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbadohn
Visst skulle du kunna göra det. Men om sidan strular och man måste hitta den rätta ägaren kommer du omöjligt få tillgång till att administrera sidan, eftersom du inte äger något företag av sådant namn (som jag fattade att du skulle göra).

Precis, du måste regga ett konto med dina personuppgifter på det företaget du ska köpa ditt webbhotell ifrån.
Citera
2012-07-06, 17:16
Medlem
Bjelkholms avatar
PRQ, företaget som hostar ThePirateBay är ganska bra om man vill vara anonym och planerar att ligga i gråzonen för moral och lag.
Citera
2012-07-06, 17:23
Medlem
PRQ säljer inte anonyma .se domäner. dock andra domäner. se hemsida. http://www.prq.se/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in