2012-06-23, 00:14
Citat:
Ursprungligen postat av Spirou
Doftljus? kaffepåse?! Med sånt larv angriper du ju bara symptomet. Du måste få bort roten till det onda, dvs ta ut musen ur väggen. Har du analyserat exakt hur den hamnade i väggen? Lägenhet eller småhus? Om du inte aktar dig kan mössen (eller råttorna) hitta sig in i din bostad, och det vill du nog inte. Så ta fram slagborren och förklara krig mot dom jävlarna.
Bor i hus!
Exakt var den ligger vet jag inte... är ett område på typ 3-4 meter, känner inte för att riva 3-4 meter vägg för en mus som ruttnat/torkat om 3 veckor

Citat:
Ursprungligen postat av KellogsFrosties
Malda 

Ok tack

Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis93
Kan man inte kolla med någon sanerings firma?
Kan man säkert men säger samma sak som vid ev rivning av vägg, känns inte lönt för en sak som försvinenr om 3-4 veckor

Hade inte brytt mig lika mkt om inte lukten suttit i köket men eftersom det är i köket där vi har mat och äter så skulle jag vilja "maskera" lukten tills musen ruttnat
Citat:
Ursprungligen postat av Nathuram
Sedan när brukar döda möss lukta?
I min erfarenhet brukar dom bara torka ut.
Inga grann ungar som saknas eller katter?
I min erfarenhet brukar dom bara torka ut.
Inga grann ungar som saknas eller katter?
Döda möss luktar

Nja... inte sett grannens katt på en vecka men förstår inte hur den skulle komma in i väggen på det sättet

Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Ja jag har då aldrig varit med om en luktande mus. Tror att om nu lukten beror på en mus så slutar det lukta när den torkat precis som du skriver. Det borde gå snabbt då en mus är så pass liten.
Annars rökelse t.ex.?
Annars rökelse t.ex.?
Ja asså det går rätt snabbt men vill som sagt slippa den ruttna lukten i köket under tiden

Rökelse, doftljus och liknande har ingen effekt tyvärr... inte heller öppet fönster.
Ska köpa mig mald kaffe och en sån här doft sak imorgon och testa om det hjälper.