2012-06-19, 10:21
Medlem
sillobills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Naturligtvis handlar det om otrohet, otrohet som pågått sedan minst i höstas, vilket kan tyckas lite märkligt med tanke på vad Per själv blev utsatt för av riksludret Tolstoy.

Vad hände i deras relation?
Citera
2012-06-19, 10:27
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillobill
Vad hände i deras relation?

Ingen aning, Per har dock setts vänslas med kvinnor som inte är Lena.

Syftar du på Tolstoy så var hon notoriskt otrogen, det är en kvinna som inte kan hålla benen i kors...
Senast redigerad av xallo 2012-06-19 kl. 10:56.
Citera
2012-06-19, 10:40
Medlem
gurkmajjas avatar
Jaha ja. En kronalkis och Lena PH. Oväntad utgång på den relation.

Holknekt har den där typen av alkoholism som gör att han kommer att torska dit stenhårt om han börjar dricka igen. När jag blev nykter alkoholist för drygt 8 år sen lärde jag känna många andra som kämpade mot sitt beroende och vissa som fick för sig att dom skulle börja dricka "lite" igen. Ingen klarade detta naturligtvis utan alla trillade dit igen och det blev rattfyllor, hustrumisshandlar, slagsmål, skilsmässor, förnedring och elände i samtliga fall jag hade det tvivelaktiga nöjet att bevittna. Vissa klarade dock att resa sig igen, medan andra inte gjorde det utan söp ihjäl sig. Dom som söp ihjäl sig hade oftast den där Holknekt-alkoholismen, där personen snabbt och stenhårt blir beroende, där spriten liksom är det enda tillstånd dom står ut i. Ingen långsam slentriandrickandetillvänjning som det ganska ofta rör sig om, utan ett beroende där personen kan supa bort hela sitt liv på några få månader, alltid dricker tills dom stupar.

Det ser mörkt ut för Per.
Citera
2012-06-19, 10:41
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Jag tror det var relationen med Tolstoy som avsågs.
Citera
2012-06-19, 11:28
Medlem
AngelDevils avatar
Citat:

Någon smaskigt namn att lägga till ? (Förmodar att du redan gjort det om det hade varit så).
Citera
2012-06-19, 11:58
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngelDevil
Någon smaskigt namn att lägga till ? (Förmodar att du redan gjort det om det hade varit så).

Inget jag känner till, den kvinna jag har sett honom med skulle kunna ha varit Lenas tvillingsyster, bara några storlekar "större", nån som vet om Lena har en syster?
Citera
2012-06-19, 11:58
Medlem
Ezels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enkelbiljett
Stötte på honom för ett tag sedan spelandes flipper själv söndag förmiddag i Vasastan.
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
han är väl sedan länge en flipper-nörd.
har han inte typ varit med och kanske till och med varit på pallen i nån form av löst organiserat flipper-vm?
Holknekt är duktig på flipperspel. Just nu rankad 39:a i Sverige:
http://www.ifpapinball.com/country.php
Man tappar dock i ranking om man inte är aktiv och han har bara varit med i en enda tävling under 2012 än så länge. En lite tråkig sak för honom är att han har slutat på andra plats i både 2009 och 2010 års Flipper-SM. Frustrerande så att säga. Men det är ju ändå bättre än att sluta på plats 40+ flera år i rad som många andra.

Han har TAG:en APB om ni skulle hitta honom som Grand Champion eller på high-score-listan på flipperspel någonstans.

Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Myten om skateboardlegenden Holknekt är också kraftigt överdriven, Holknekt var på sin tid en medelmåtta det fanns många som var mycket duktigare bara här i Sverige.
Han figurerade i dokumentären Hooked for Life. Där framställdes han mer som en hang-around än som en av de ledande figurerna inom den tidens skateboarding, så den bilden verkar rätt/justerad.
http://www.svt.se/2.149955/1.2655679/hooked_for_life
Citera
2012-06-19, 12:06
Medlem
brutefishs avatar
ja spriten är ju knappast anledningen då han supit i lenas sällskap en bra tid. dock så var det väl lägligt att göra slut nu, när han nyligen gått ut i media och berättat att han dricker igen.
Citera
2012-06-19, 12:20
Moderator
Schlesiens avatar
PH är inte vit alkoholist längre. PH och LP separerar. Varför kommer dessa två nyheter samtidigt?

PH insåg att han kommer att behöva dricka ute en del framöver av en viss anledning, så han slår två flugor i en smäll och väljer att tala ut i första numret på en tidning han lanserar? Och förhandsintervjun i Svd hann före Expressen med två dygns marginal.

Så logiskt, eller tillfälligheter?

EDIT:
Karin Thunberg (Svd) verkar ha skrivit ut just det, fräckt, mellan raderna.
Citat:
- Det är bättre att jag berättar det själv än att det sker genom någon som vill mig illa.

Först är jag tveksam till att intervjua Per Holknekt om hans nya tidning. Jag har inte tid, dessutom känns han lite massmedialt sliten. Men pr-kvinnan ger sig inte, tipsar om kolumnen som finns med i premiärnumret.
- Han skriver att han börjat dricka igen.
Minnet glimmar till från när vi råkade sitta vid samma bord på Rosa Bandet-galan förra året och jag i ögonvrån såg hur han tog en slurk ur hustrun Lena Philipssons vinglas (...)
http://www.svd.se/kultur/sop-sig-bort-fran-allt-och-kom-tillbaka_7284163.svd
Senast redigerad av Schlesien 2012-06-19 kl. 12:36.
Citera
2012-06-19, 12:20
Medlem
LuminorBases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
ja spriten är ju knappast anledningen då han supit i lenas sällskap en bra tid. dock så var det väl lägligt att göra slut nu, när han nyligen gått ut i media och berättat att han dricker igen.

Knappast.
Snarare att hon inte förstod vidden av vad det innebär med att vara gift med en aktiv alkoholist.
Det rasar ju inte direkt. Det tar ju ett tag innan personlighetsförändringen kommer fram ordentligt. Och snart börjar saker uppdagas, såsom; otrohet, lögner m.m.

Detta är en tragedi för alla parter. Hoppas han tar sitt förnuft till fånga.
Citera
2012-06-19, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuminorBase
Knappast.
Snarare att hon inte förstod vidden av vad det innebär med att vara gift med en aktiv alkoholist.
Det rasar ju inte direkt. Det tar ju ett tag innan personlighetsförändringen kommer fram ordentligt. Och snart börjar saker uppdagas, såsom; otrohet, lögner m.m.

Detta är en tragedi för alla parter. Hoppas han tar sitt förnuft till fånga.

Håller med.

Det är ju tyvärr så att den som missbrukar ofta blir extremt självcentrerad och drar på sig en offerkofta som gör att den anser sig ha rätt att bete sig illa, "det är ju ändå ingen som förstår mig buhuu"! Den som missbrukar rasar snabbt ner till ett resonerande som håller sig på dagisnivå.

Otrohet blev nog en logisk följd av att Lena ställde krav på att han skulle nobba krogkvällarna och hålla sig nykter. Varav Per tycker att hon inte förstår honom "vaddå, jag vill ju bara ta ETT glas, jag är ingen jävla alkis mer, jag har förändrats, jag vet var mina gränser går, hur vågar du säga så om mig- du har aldrig förstått mig!!". Sedan beger han sig ut i natten, tar sig några glas och vips står det en förstående kvinna där som vill prata och som förstår.. Och som givetvis känner igen en mångmiljonär på 500 meters håll.

Och alkisen bryr sig bara om att få fortsätta dricka så lojaliteten till alla närstående är borta i det ögonblicket. Det blir istället en taxi hem till den förstående kvinnan som inte försöker ge skuldkänslor när han bara vill ha en festkväll som alla andra. Problemet är att "alla andra" inte har Pers historia med missbruk, men sånt glöms ju så lätt bort när det står en alkoholhaltig dryck framför en..

(OT: Been there, done that.)
Citera
2012-06-19, 13:10
Medlem
argtants avatar
Läs mer om separationen: www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article15001203.ab?service=print
Senast redigerad av argtant 2012-06-19 kl. 13:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in