2012-06-18, 19:52
Medlem
cykelolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jlp3435
Jag vet inte vad det är för mening med tråden, är du helt paranoid? Vad är det isåfall myndigheter och media mörkar? Står om det här bl,a : http://www.expressen.se/gt/de-sparkade-sonder-honom-nar-han-lag/ i sveriges största kvällstidning. Står också i andra tidningar vad mer ska man kräva, ska man straffkomendera ut nyheten som man gjorde i Sovjet eller flygbomba med flygblad? Utredning pågår.

Nja, GT är knappast Sveriges största kvällstidning. Den har en upplaga på strax över 50.000 ex./vard. om jag minns rätt. Någon publicering i huvudtidningen, Expressen, har jag inte funnit. Sveriges största kvällstidning är för övrigt Aftonbladet.
Citera
2012-06-18, 20:04
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hummussexuell
TS: vad är din källa då om man får fråga?

för den som inte känner GBG så är kållered köpstad ett område utanför förorten mölndal, ett shoppingområde dit man uteslutande tar sig med bil eller buss. IKEA finns där bland annat. detta tyder på att det inte är ahmed arab från hjällbo som varit i farten utan snarare dimitri zigenovic från rumänien.

Va? Det finns ju höghus som har 5-10min gångavstånd. BO går tydligen under smeknamnet Burk Tore??? Någon som vet något om en burk Tore?

Tydligen ska han legat jämte stationen, vet inte om detta är korrekt dock.
Citera
2012-06-18, 20:11
Medlem
BO är Burk-Tore, en man som alltid går omkring i Kållered och samlar burkar, oerhört harmlös man.. Väldigt fegt detta
Citera
2012-06-18, 20:19
Medlem
Skapade en tråd om detta för några dar sedan när jag hört att Tore blivit misshandlad men fick inga svar.
Det är helt fruktansvärt, Tore är känd i hela Mölndal, han vandrar runt och samlar burkar varje dag på året, oavsett väder.
Han tar även de utan pant eftersom han värnar om miljön. Den som gett sig på Tore har säkerligen ett större handikapp än Tore själv! Hoppas han blir återställd.
Citera
2012-06-18, 20:23
Medlem
mockrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizzareAdvokado1989
Va? Det finns ju höghus som har 5-10min gångavstånd. BO går tydligen under smeknamnet Burk Tore??? Någon som vet något om en burk Tore?

http://www.ratsit.se/BC/ReportSmall.aspx?ID=t48MYiEH_II99F5f8oYhwIno6HSNx1 ZcqWYLcBx-tRY

Tore ("Burken") har funnits i Kållered så länge jag kan minnas. Han går ut, med sina påsar, vid sex-sju tiden varje morgon. Ränner runt i hela Kållered och letar pantmaterial.
Fynden pantar han på Coop i Kållered.

Han pratar gärna med sig själv, men är helt harmlös.
Det som har skett är helt vansinnigt, då vem som helst begriper att han inte har något av värde på sig.
Klockan som stals, gissa hur många papperskorgar den varit nere och vänt i.

Vill man veta något annat?
Citera
2012-06-18, 20:34
Bannlyst
Citat:
TS: vad är din källa då om man får fråga?

för den som inte känner GBG så är kållered köpstad ett område utanför förorten mölndal, ett shoppingområde dit man uteslutande tar sig med bil eller buss. IKEA finns där bland annat. detta tyder på att det inte är ahmed arab från hjällbo som varit i farten utan snarare dimitri zigenovic från rumänien.

Om man måste ta sig med bil borde väl någon som ansvarar för skjutsen slagit larm?
För han kan väl inte gärna ha kört själv.
Citera
2012-06-18, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jlp3435
Jag vet inte vad det är för mening med tråden, är du helt paranoid? Vad är det isåfall myndigheter och media mörkar? Står om det här bl,a : http://www.expressen.se/gt/de-sparkade-sonder-honom-nar-han-lag/ i sveriges största kvällstidning. Står också i andra tidningar vad mer ska man kräva, ska man straffkomendera ut nyheten som man gjorde i Sovjet eller flygbomba med flygblad? Utredning pågår.

Rånet är ett av det brutalaste som genomförts i Sverige någonsin. Straffet kan mycket väl sträcka sig till livstidsfängelse.

Lägg på det till att förmodligen över 100.000 pers vet vem offret är. Det finns med andra ord ett stort nyhetsvärde i detta.

Det står i en artikel, långt ner i en lokaltidning, artikeln skrevs dessutom mer en 3 dygn efter att det uppdagades.
Citera
2012-06-18, 20:42
Medlem
Hoppas vi får reda på vilka personerna som gjort detta är, för dom skall hängas ut!
Citera
2012-06-18, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BizzareAdvokado1989

men själva shoppingområdet i kållered är knappast gångvänligt utan ett utpräglat bilshoppingområde, som bäckebol. det har heller inte, mig veterligen, haft problem med gäng som drar runt som i nordstan eller frölunda torg.

därför sätter jag mina kopeks på bilburna ziggisar, som tidigare har haft en väl dokumenterad aktivitet i kållered köpcentrum.

om han låg vid pendeln förändras oddsen lite förstås.
Citera
2012-06-18, 21:07
Medlem
mockrims avatar
Citat:
men själva shoppingområdet i kållered är knappast gångvänligt utan ett utpräglat bilshoppingområde, som bäckebol. det har heller inte, mig veterligen, haft problem med gäng som drar runt som i nordstan eller frölunda torg.

därför sätter jag mina kopeks på bilburna ziggisar, som tidigare har haft en väl dokumenterad aktivitet i kållered köpcentrum.

om han låg vid pendeln förändras oddsen lite förstås.
Nej, inga gäng som drar fram i Kållered.
Av Expressens bild att döma, så låg Tore någonstans längs med vägen som går parallellt med tågspåren.
Ett ganska avskilt område där man främst färdas per bil. Hade han legat i anslutning till köpcentrat så hade man funnit honom tidigare.

Det är säkert någon som hört att han är miljonär, vilket ett minst 20-årigt rykte säger, och bestämt sig för att råna honom.
Varför skulle man annars ge sig på en utvecklingsstörd burksamlare.

Får se om jag orkar ge mig ut för att pinpointa var man fann honom.
Citera
2012-06-18, 21:13
Medlem
Lord Ralphs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goteborg135
Rånet är ett av det brutalaste som genomförts i Sverige någonsin. Straffet kan mycket väl sträcka sig till livstidsfängelse.

Lägg på det till att förmodligen över 100.000 pers vet vem offret är. Det finns med andra ord ett stort nyhetsvärde i detta.

Det står i en artikel, långt ner i en lokaltidning, artikeln skrevs dessutom mer en 3 dygn efter att det uppdagades.
Lugn i stormen

Rykten om att burkfantasterna i varje svensk smastad har väl alltid funnits, fragan är ju bara vem som är sa förbannat dum sa att man gar pa det...
Citera
2012-06-18, 21:14
Moderator
Eerieyes avatar
Är det han som går med stora röda handskar och pratar för sig själv? Ja, han har varit verksam i många år och är helt oförarglig. Han är inne i sta'n ibland också, när det är säsong för burkar. T ex söndagsmorgnar och i samband med större evenemang.

Ja, detta var ett lågvattenmärke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in