jag är åxå lite oroad över hur långt polisens ramar sträcker sig.
Man beställer från en nätbutik odlingsutrustningen, betalar med överföring via nätet. Beställer från en seriös utomlands nätbutik sovenirfrön och betalar via bank.
Måste inte polisen ha misstanke till brott innan dom får se över en kundsorder, butik bokföring, samt kundens förhavanden i sin egna bank? De måste väl finnas en misstanke om brott?
Jag har svårt att tänka mig att butiker som dessa som säljer enbart utrustning och som har gjort det under en längre tid kan överleva om Polisen har tillgång till deras bokföring och kundregister?
Min första tanke var att betala allt kontant för att inte lämna efter sig något som kan spåras, men då ligger ju problematiken i att man måste fysiskt besöka butiken. Min andra tanke var att detta jag skrev tidigare, att det måste finnas misstanke till brott och därför beställa. Sedan kan jag undra om Polisen lägger ner tid på de människor som odlar i en liten utsträckning och inte för vidare, säljer, förser andra med det, det vill säga skada någon annan? Men jag är rädd för att jag är allt för godtrogen.