2012-06-01, 17:46
Medlem
Hallå!

Köpte en en stor studsmatta till lillebrorsan, snackade lite med föräldrarna och dom sade att om man hoppar någon/några timmar per dag så ger det ganska bra träning för kroppen.

Jag undrar om det verkligen ger bra träning eller om det bara är för ''småbarn''?
Citera
2012-06-01, 17:47
Medlem
GurkPorrs avatar
Fysisk aktivitet ger alltid någon form av träning. Hoppar man aktivt så länge som du säger lär det ju träna upp både det ena och andra, kanske framförallt benen. Men som träningsform finns det ju klart bättre alternativ
Citera
2012-06-01, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GurkPorr
Fysisk aktivitet ger alltid någon form av träning. Hoppar man aktivt så länge som du säger lär det ju träna upp både det ena och andra, kanske framförallt benen. Men som träningsform finns det ju klart bättre alternativ

Jo självklart finns det bättre alternativ! Men om man inte har något annat för sig så kanske man tar några skutt.
Citera
2012-06-01, 18:04
Medlem
Hax.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av themuuzhu
Jo självklart finns det bättre alternativ! Men om man inte har något annat för sig så kanske man tar några skutt.

Det är ju definitivt ansträngande att hoppa studsmatta, så ja, det är onekligen en träningsform!
Citera
2012-06-01, 19:03
Medlem
SiSeniors avatar
Bättre än inget, sämre än mycket. "hoppa några timmar" är inte så enkelt som det låter heller, men kör på så länge du orkar.
Förbannat vad långtråkigt det blir i längden att hoppa runt.
Citera
2012-06-01, 19:21
Medlem
WhiskeyGinWines avatar
Det spelar ingen roll vem man pratar med eller vad personen i fråga har tränat, utan det är alltid "bra träning" vad det än gäller. Definiera "bra träning".
Citera
2012-06-01, 19:30
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyGinWine
Det spelar ingen roll vem man pratar med eller vad personen i fråga har tränat, utan det är alltid "bra träning" vad det än gäller. Definiera "bra träning".

I sammanhanget är väl "bra" träning ett par timmars hoppande utan studsmatta
Citera
2012-06-01, 19:38
Medlem
WhiskeyGinWines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iSlash
I sammanhanget är väl "bra" träning ett par timmars hoppande utan studsmatta

Jahaa!

Om man vill bli duktig på att hoppa studsmatta så låter det iaf som ett bra alternativ. Troligtvis bra för hjärtat och lungorna också!
Citera
2012-06-01, 19:39
Medlem
Manboiiis avatar
Det är tyngre än vad folk kan tänka sig, föräldrarna har en studsmatta hemma, brukar hoppa på den ibland .

Man blir andfådd efter 10min, och då försöker man göra saker när man hoppar. Inte bara studsa rakt upp och ner som en stel pinne.
Citera
2012-06-01, 20:38
Medlem
Jag underskattade studsmattan! Haha!

Hoppade i ca. 30min, det blev faktiskt jobbigt , jag är iofs inte den mest vältränade mannen i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in