Citat:
Ursprungligen postat av TheKillerSwede
Bumpar tråden..
Nån som vet vad som hände med Oscar efter att "länsman" tog honom? blev han fängslad? avrättad? vad står det i boken?
Sen så tycker jag de har lyckats nå enormt med sminkningen, eller om det redan 1976 fanns masker, för att se äldre ut..
Men hela serien är väl inspelad under samma år? och i början ser de unga ut och i slutet ser de ganska gamla ut.. är det sån skillnad med bara smink?
Tror att de lyckats bra med sminkningen faktiskt, som kanske iofs involverade en och annan mask
Såg nyss hela serien, den är ju så underbart bra! Var flera år sedan jag såg den men den var ännu bättre än jag mindes den.
Det värsta är att filmen säkert inte är det minste överdriven, att det säkert var just såhär satans eländigt på den här tiden för den här typen av människor, är ju ingen hejd på misären! Av alla misär och elände tycker jag Lenas "hängning" är den mest tragiska, även om stackars Ida såklart inte kommer långt därefter. Men Ida hade ju i alla fall en och annan glädjeglimt i sitt äktenskap, men Lena, hur mycket lycka fick hon tro?
Imorgon blir det till att börja kika på Hedebyborna, ska blir spännande att se om den lever upp till ryktet