2012-05-22, 23:03
Medlem
Adr3nalines avatar
Nu finns det lite varstans http://thepiratebay.se/torrent/72907...264-PRiNCE.mp4
2012-05-22, 23:04
Medlem
gentlemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glutamine
Han är vad många kallar en komiker eller en clown. Men hans program är väl inte bara ett humorprogram eller?
Jag påpekade endast hans otroligt dåliga förmåga när det kommer till att diskutera integrationspolitik. När han inte har några argument kvar så plockar han fram humorn som sista utväg. Blir bara löjligt när han framställer sig själv som politiskt kunnig när han inte ens klarar att föra en enkel diskussion utan inslag av humor. Han vill ge sken av att vara något han inte bemästrar. Vore bättre om han höll sig till humor,något han ibland faktiskt lyckas med.
jo det är ett humorprogram. Som Sen kväll med Luuk var en kopia av Late Night w David Letterman så är Betnér Direkt en kopia av Bill Maher's Real Time.

här är Christopher Hitchens när han tröttnar på Maher's trötta skämt och ger fingret till publiken http://www.youtube.com/watch?v=HECI4QK_mXA
2012-05-22, 23:04
Medlem
Glutamines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSecond
Åkesson var ju pinsam.. badtider och bära slöja-tvång och menar att han inte hatar invandrarna utan hur dess politik styrs?.. Ha! Betners avslut om sverigedemokraten som jämförde nazismen med islamismen var spiken i kistan och lämnade kvar en förvirrande, mumlande åkesson...

Åkesson tilläts väl inte att kommentera det upplästa citatet? Diskussion a la Betner
2012-05-22, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Jag säger inte emot dig angående valresultatet. Jag försöker bara belysa för dig att folkomröstningar på nationell nivå är sällsynta. Den första hölls 1922 och det har på 90 år hållits 6 stycken. Även om det hålls folkomröstning behöver politiker inte följa resultatet då de enbart är rådgivande.

Ok, du menar dåtid. Men du har inte helt rätt om folkomröstning.

Citat:
I en typ av fall är dock en svensk folkomröstning beslutande: om frågan gäller en grundlagsändring och folkomröstningen hålls i samband med ett riksdagsval, så är ett nej i folkomröstningen bindande.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Folkomr%C3%B6stning
2012-05-22, 23:11
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Ok, du menar dåtid. Men du har inte helt rätt om folkomröstning.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Folkomr%C3%B6stning

Jo men flyktingmottagande handlar inte om att ändra grundlagen, men visst, du har rätt i sak.
Medlem
EnAlbatross avatar
Tycke Jimmie började riktigt bra och övertygande men tappade senare med att motsäga, först är segregeringen problemet, sedan är integreringen av tex muslimsk kultur problemet.

Men många sköna svar:
B: Men sådant händer i pingstkyrkan också.
J: Bara för att problemen finns i Sverige behöver vi inte importera flera.

B: Ni vill bevara svenska värderingar för 60 år sedan fick man slå sina barn, våldta sin fru och homosexualitet var sinnessjukdom. Hade ni kommit in då hade vi haft kvar detta.
J: Snarare hindrar vi att det återkommer.

Betnérs bästa hade inte med I&I att göra:
X: Men det kommer ju inte försvinna under din livstid.
B: Det kommer inte Gud heller, han kommer finnas kvar i flera hundra år men till slut dör den jäveln.

Summa summarum, hade jag aldrig satt min fot på Flashback hade jag kanske dragit mig en funderare över att rösta på SD, men alla sd-sympatiserande fb:are som påminner om rabiata feminister med andra åsikter har avskräckt mig. Röstar för många idioter på ett parti finns det anledning att avstå.
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gentleman
jo det är ett humorprogram. Som Sen kväll med Luuk var en kopia av Late Night w David Letterman så är Betnér Direkt en kopia av Bill Maher's Real Time.

här är Christopher Hitchens när han tröttnar på Maher's trötta skämt och ger fingret till publiken http://www.youtube.com/watch?v=HECI4QK_mXA
Jämför det och tolka det hur du vill. Men nej, det är inget renodlat humorprogram. Han bjuder in gäster för att diskutera seriösa frågor och försöker även själv diskutera seriöst, till den stund då hans argument inte håller, då tar han till "humorn" i ett försök att plocka billiga poäng och - för sitt ego - stärkande applåder.
2012-05-22, 23:16
Medlem
Jag ska vara ärlig.. innan jag såg programmet så trodde jag att Jimmie Åkesson slaktade betner med tanke på kommentarerna från flashbackare..
Men nu efter att jag sett det så måste jag säga att ni precis gjort bort er.
Vad är det för skit Jimmie snackar om? Är de han säger så stora problem egentligen? öppettider i badhus o att tjejer har sjal.. Helt ärligt. pinsamt. Jag har alltid sett Jimmie som en stark "man" som står för sina åsikter. Men om detta är hans seriösa åsikter så är han fan lika blåst som de flesta tycker han är (om man bortser från Flashbacks smygrasister)
Visst att han säger ett o annat, men så fort han blir bemött med en fråga så har han inget svar och byter ämnesriktning direkt.

Betner lyckades absolut med sitt "mission" bjuda in den vilse jimmie och visa alla som kollar på programmet hur vilse han är.
Väldigt bra gjort tycker jag.

Sen att ni sitter o kommenterar hur bra jimmie var ser jag som att ni blivit blåsta och köpt en budget tv för 15 tusen och ändå försöker trycka in det i era små huven att den är skit bra.. just för att ni inte vågar erkänna att ni blivit blåsta.

Slutord. Jag röstar nog aldrig mer på SD igen. Nej, inte pga detta program. Utan att jag heller inte sett dom göra någon skillnad i Sverige. Onödigt parti. Tack för mig
Senast redigerad av parisknowsitall 2012-05-22 kl. 23:19.
2012-05-22, 23:16
Medlem
Glutamines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnAlbatros
Tycke Jimmie började riktigt bra och övertygande men tappade senare med att motsäga, först är segregeringen problemet, sedan är integreringen av tex muslimsk kultur problemet.

Men många sköna svar:
B: Men sådant händer i pingstkyrkan också.
J: Bara för att problemen finns i Sverige behöver vi inte importera flera.

B: Ni vill bevara svenska värderingar för 60 år sedan fick man slå sina barn, våldta sin fru och homosexualitet var sinnessjukdom. Hade ni kommit in då hade vi haft kvar detta.
J: Snarare hindrar vi att det återkommer.

Betnérs bästa hade inte med I&I att göra:
X: Men det kommer ju inte försvinna under din livstid.
B: Det kommer inte Gud heller, han kommer finnas kvar i flera hundra år men till slut dör den jäveln.

Summa summarum, hade jag aldrig satt min fot på Flashback hade jag kanske dragit mig en funderare över att rösta på SD, men alla sd-sympatiserande fb:are som påminner om rabiata feminister med andra åsikter har avskräckt mig. Röstar för många idioter på ett parti finns det anledning att avstå.

Med den inställningen får man nog hoppa över att rösta.
2012-05-22, 23:19
Medlem
Håller just nu på och laddar upp klippet på youtube, bör vara färdigt att se på inom 15-20 minuter.

Länk sålänge:

http://www.youtube.com/watch?v=BmBwH...ature=youtu.be
2012-05-22, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av parisknowsitall
Jag ska vara ärlig.. innan jag såg programmet så trodde jag att Jimmie Åkesson slaktade betner med tanke på kommentarerna från flashbackare..
Men nu efter att jag sett det så måste jag säga att ni precis gjort bort er.
Vad är det för skit Jimmie snackar om? Är de han säger så stora problem egentligen? öppettider i badhus o att tjejer har sjal.. Helt ärligt. pinsamt. Jag har alltid sett Jimmie som en stark "man" som står för sina åsikter. Men om detta är hans seriösa åsikter så är han fan lika blåst som de flesta tycker han är (om man bortser från Flashbacks smygrasister)
Visst att han säger ett o annat, men så fort han blir bemött med en fråga så har han inget svar och byter ämnesriktning direkt.

Betner lyckades absolut med sitt "mission" bjuda in den vilse jimmie och visa alla som kollar på programmet hur vilse han är.
Väldigt bra gjort tycker jag.

Sen att ni sitter o kommenterar hur bra jimmie var ser jag som att ni blivit blåsta och köpt en budget tv för 15 tusen och ändå försöker trycka in det i era små huven att den är skit bra.. just för att ni inte vågar erkänna att ni blivit blåsta.

Slutord. Jag röstar nog aldrig mer på SD igen. Nej, inte pga detta program. Utan att jag heller inte sett dom göra någon skillnad i Sverige. Onödigt parti. Tack för mig

Det är snarare så att du inte verkar förstå problemet.
Visst kan det tyckas som en skitsak att kvinnor och män inte längre ska få bada samtidigt på badhuset, men det är principen som är den farliga. Idag är det badhus, vad är det då om 10 år? Ifall vi ger efter till muslimerna så kommer vi tillslut ha en muslimsk kultur, vilket i sådana fall betyder att det är OK med hedersmord, könsstympning mot vilja, våldtäkter och misshandel inom familjen och hemmet, sharilagar mm.
Är det det du vill?
2012-05-22, 23:22
Medlem
Slammertaskans avatar
Eftersnacket var, förhållandevis, bra mycket bättre än det vanliga programmet.

Förövrigt är programidén jävligt konstig; seriös debatt blandas med humoristiska inslag vilket mest resulterar i att det blir en halvtaskig debatt á la Debatt på SVT. Humor och seriös debatt är helt enkelt två element som inte går ihop, och det är därför Betnér faller så jävla pladask och Åkesson klarar sig riktigt bra debattmässigt sett.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in