2009-10-21, 19:48
Medlem
Bomastomans avatar
Tycker inte att det är något speciellt med den. Brukar köpa den på finlandsfärjan ibland, billigaste som finns där typ... Men går lika bra med vilken budgetöl som helst om man är i Sverige.
Citera
2009-10-21, 22:44
Medlem
Yays avatar
Becks är en helt ok tysk öl och Becks Gold men därimot Becks green lemon urk urk
Citera
2009-11-14, 03:53
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yay
Becks är en helt ok tysk öl och Becks Gold men därimot Becks green lemon urk urk

Becks Green Lemon? Låter som valfri cider, hur fan smakar den? ..eller var det ett skämt?
Citera
2009-11-14, 12:33
Medlem
Jag tycker ni ska pröva detta till namnet snarlika öl om ni gillar Tyskt öl.
http://www.beck-brauerei.de/index.php
Citera
2009-11-14, 12:37
Medlem
pump-action.s avatar
Håller med om att den inte är någon speciell, men dock helt ok att dricka.
Citera
2009-11-14, 15:21
Medlem
Yays avatar
Becks green lemon är en 2.25% slafs verk till dryck
Citera
2009-11-14, 17:49
Moderator
Gromguttens avatar
Nej, Becks är glaspärlor i min gom i jämførelse med konkurrerande pilsener som König, Bitburger, Krombacher, Warsteiner eller den nordtyska konkurrenten Jever.

Om man sedan går utanfør Becks pilsnervariant - topic var ju tysk øl generellt - så hittar man ju en rad øl som också degraderar Becks vidare nedåt i gärdsgårdsserien:

Alla dessa Weissbiers med mina favorit Dunkelvarianten från Franziskaner eller Erdinger bankar ju skiten ur Becks. Altbier som Schlösser, Zum Uerige, Füchschen, Gatz, Diebels, Schumacher eller Frankenheimer. Schwartzbieren Mönchshof från Kulmbach eller Köstriker på andra sidan delstatsgränsen är också fina exempel på tysk bryggkonst. (Det finns dock ingen Kölsch som slår Becks... )

Det är att sparka in en øppen dørr om man menar att Becks helt enkelt är Tysklands variant på Carlsberg, Heineken eller Foster. Skrämmer ingen men är absolut ingenting man jublar øver heller.
Citera
2009-11-14, 19:02
Medlem
Hur kan folk dricka Becks när det finns Spaten??
Citera
2009-11-14, 21:53
Medlem
Astrofaess avatar
Jever, Einbecker ur-bock och Aecht schlenkerla rauchbier är juveler när det gäller tysk öl. Becks duger väl som törstsläckare.
Citera
2009-11-15, 01:12
Medlem
jugo-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Tillsammans med Tjeckien så är Tyskland ett land som har ett mycket gott rykte om sig när det gäller lageröl och de har mängder med bryggerier och olika ölmärken.

Bland alla dessa öl verkar en öl sticka ut som den populäraste, och det är Becks.
Jag tycker detta är ganska intressant. Varför blev det just Becks som är så populär i Sverige? Är det marknadsföring? Jag tror inte det, jag har nog aldrig sett marknadsföring för Becks, iaf ytterst sällan.

Vore intressant med en allmän diskussion om Becks - På något sätt känns det onekligen som ett fenomen..

*Hur populär är Becks i Tyskland?

*Varför blev det just den som blev populärast i Sverige av alla öl nerifrån Tyskland?

*Vad tycker du om Becks?

becks är poopulär i tyskland fast öl som krombacher och wahrsteiner är mycke populärare speciel krombacher, och jag tycker att krombacher är godast av alla öl
Citera
2010-04-25, 15:23
Medlem
Hallontuttars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Nej, Becks är glaspärlor i min gom i jämførelse med konkurrerande pilsener som König, Bitburger, Krombacher, Warsteiner eller den nordtyska konkurrenten Jever.

Om man sedan går utanfør Becks pilsnervariant - topic var ju tysk øl generellt - så hittar man ju en rad øl som också degraderar Becks vidare nedåt i gärdsgårdsserien:

Alla dessa Weissbiers med mina favorit Dunkelvarianten från Franziskaner eller Erdinger bankar ju skiten ur Becks. Altbier som Schlösser, Zum Uerige, Füchschen, Gatz, Diebels, Schumacher eller Frankenheimer. Schwartzbieren Mönchshof från Kulmbach eller Köstriker på andra sidan delstatsgränsen är också fina exempel på tysk bryggkonst. (Det finns dock ingen Kölsch som slår Becks... )

Det är att sparka in en øppen dørr om man menar att Becks helt enkelt är Tysklands variant på Carlsberg, Heineken eller Foster. Skrämmer ingen men är absolut ingenting man jublar øver heller.
Hur står det till med tangentbordet?
Becks är en favorit bland tyska öler, rätt så underskattad av svenskar om man frågar mig.
Citera
2012-05-15, 22:00
Medlem
Snusgunars avatar
Grymt underskattad öl bland mina polare iaf. själv älskar jag ölen och tycker verkligen inte att bara för att den är tysklands ansikte utåt ska behöva jämföras med carlsberg och heineken. Imo är becks den bästa ölen oavsett fest, mat eller sommardricka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in