2012-05-10, 14:08
Medlem
rednecksvedalas avatar
Reagerar jag Kraftigt när jag lägger fram fakta??
Citera
2012-05-10, 14:15
Medlem
rednecksvedalas avatar
Vart vill du komma egentligen med det du talar om. Att jag har varit med din tjej. Vad har det med händelsen att du kommer upp sönderriven och ber mig vara ditt vittne.Det föringar väl inte DITT handlande vad jag gjort, Detta är inte Tidningen Hänt Extra. Jag har nått den åldern att jag kan tala helt öppet vad jag gjort i mitt liv. Jag har inga problem alls med det ska du veta. Jag är en ärlig människa.Du drar i dina små halmstrån men kommer ingen vart. Ska du komma någon vart så är det dax med fakta. sånt saknar jag definitivt.
Citera
2012-05-10, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rednecksvedala
Vart vill du komma egentligen med det du talar om. Att jag har varit med din tjej. Vad har det med händelsen att du kommer upp sönderriven och ber mig vara ditt vittne.Det föringar väl inte DITT handlande vad jag gjort, Detta är inte Tidningen Hänt Extra. Jag har nått den åldern att jag kan tala helt öppet vad jag gjort i mitt liv. Jag har inga problem alls med det ska du veta. Jag är en ärlig människa.Du drar i dina små halmstrån men kommer ingen vart. Ska du komma någon vart så är det dax med fakta. sånt saknar jag definitivt.

Lägg upp PM...
Citera
2012-05-10, 14:47
Medlem
rednecksvedalas avatar
Osämja
Hej!

Ja, anledningen var pengar även om vi inte tycker samma sak..spelar ingen roll nu eller långt tillbaka..

Du använde min bil utan min vetskap på veckorna, en av gångerna var den krockad..Jag vet att du gjorde all för att rätta till detta. Helt ok att du gjorde det...

Sen satte du på Linda när vi var tillsamman då vi hade fest hemma hos mig..

Sen var det väll olika småsaker som gjorde att måttet var rågat för mig..

Du smällde till mig en gång på Vasavägen, när jag skulle prata med dig om pengarna..
Det gjorde ju inte saken bättre precis..

Bollträ du dundrade in med, vad var det om då??
Själv fick jag höra att du trodde jag var ute efter dig när jag var i M-stad..Kan säga till dig att det var jag inte..Var bara och hälsade på..så jag fatta inget ting när du kom inrusande...

Är ju glad att det inte gick värre än det gick..Kunde lika gärna varit död idag eller hjärnskadad..
Så tacksam för att det inte blev så..

Tog upp detta för jag tror att du blandar ihop åren...

Tänk efter lite vi har umgås många gånger efter-92 med gott humör..vi var i Danmark tillsammans, Bogrens skövde, vi var i gbg efter Linda och jag hade gått isär, vi var hos hennes Mamma och dusha innan vi skulle ut i Gbg..Finns massor med dagar att räkna..

Som sagt har jag inget otal med dig för detta längre..Var nog rätt sur på dig ett antal år inget mer...

Skicka PM, så får du göra som du vill... Deta pm spm PU skickade till mig vill han att jag ska lägga ut. Är det någon som förstår varför jag ska lägga ut detta. Det enda som kommer fram är att han var sur på mig några år, Så vad har det med att han har varit uppe hos mig Med sönderriven läpp ochn ansikte. Menar han att jag hittar på detta för att hans tjej var med mig. Finns väl inget hämnd motiv. Jag hade det ju trevligt, lol Hämnmotivet borde väl ligga hos honom isåfall. he he.. Men det är på denna nivå PU vill att det ska ligga. Han borser från att han varit sönderriven Han bortser från att Han bad mig vara vittne. Han bortser från att han grät Han bortser från att han tvättade sig hos mig. Han bortser från att han förde ett jäkla liv uppe hos oss, Han bortser från att han som enda person av alla i gänget inte ville följa med på skallgång. Han bortser från att han var okontakt bar dom närmaste veckorna efter helena försvann. Han vill här få det till att vi var bundisar.HA.just nu kommer jag påp att detta talar ju mot han själv. Han säger ju själv att han var sne i några år. vi umgicks ju inte efter 94 det har han ju också bekräftat. och var jag med hans tjej så var ju det när hon bodde hos honom. dom gick ju isär inom ett år efter helena försvann, så PU jag tror att du just fällt utterliggare ett krokben för dig själv. fortsätt flutta fokus från dig själv som du försöker göra. mig har du inte en chans att prata bort, jag håller mig till sanningen. gör det du med så ska du se vad lätt allt går..
Citera
2012-05-10, 15:06
Medlem
rednecksvedalas avatar
PU. Det finns omständigheter för dig som inte ser bra ut, eller har jag fel. Med tanke på att du inte kommer ihåg så mycket så kan det ju vara så att jag har rätt eller? Kan det vara så att du kan ha träffat Helena också utan att du kommer ihåg det. Svara på det utan att slingra dig. Du skrev ju att du var rakryggad.. Om du hänvisar i vanlig ordning till något svar du gett tidigare, så godkänns inte det. För så här har ingen ställt frågan tidigare.. vad jag vet
Citera
2012-05-10, 15:16
Medlem
uzb1s avatar
En fråga angående platsen där överfallet anses ha hänt. Ligger denna i samband eller i närheten av PKs bostad eller PUs?

Här är min bild av vad som har hänt
(Byggt på den info som bland annat denna tråd gett) och jag väljer att inte nämna någon då bevis inte finns mot någon.

GM har under kvällen festat med resten av stan på Stats. Detta sker i en stad där, pga sin storlek, alla känner alla i alla fall runt sin egen ålder. Efter att stats har stängt har GM gett sig ut på stan det som sker där är omöjligt att säga men förmodligen fortsatte drickandet. GM väljer att röra sig hemåt. På vägen möter han HA och eftersom dom småkänner varandra går självklart GM fram och hälsar. De små pratar lite tills GM gör som många gör på fyllan dvs kommenterar HAs utseende. Pga hög promille försöker sedan GM närma sig var på HA gör motstånd och delar ut en smäll mot GM som då slår tillbaks. Slaget tar illa och HA avlider. I detta läge blir GM chockad och nyktrar på så sätt till lite. Han inser att han måste göra sig av med kroppen och gömmer denna för att sedan hämta denna med sin bil. (DETTA är dock den del som för mig är svårast att förstå då Vittnen hört skrik följt av en bil som gasar iväg i full fart. Det är därför troligt att GM har kört hem och då sett HA.) Kroppen har sedan gömts i bilen (om det är tex en sedan ser folk inte in i bakluckan och ingen går runt och öppnar bakluckor dvs liten chans för att kroppen skulle upptäckas).
Det är i det här läget jag tror GM har försökt få kontakt med folk, för att få hjälp och få alibi (Beror på vilket psyke GM har då dråp oftast chockar GM så mycket att denna fastnar i sina egna tankar.)

GM hittar ingen hjälp och bestämmer sig då för att försöka komma undan genom att gömma kroppen.
Tror dock att GM inte flyttar kroppen för ett par timmar efter dråpet. Detta då han först måste hinna behärska sig. GM flyttar kroppen till en plats som är för denna känd sedan innan kanske har han lekt där som barn. Platsen har iaf en personlig koppling till GM och han vet att den är öde. Platsen kan som sagt vara nästan vart som helst (på land, i vatten etc). GM tar sig sedan tid att se till att kroppen ligger väl gömd på platsen. GM tar sig hemåt och i detta stadiet slår rädslan och känslan av ensamhet in och det är troligt att GM dricker mycket under denna tid och att han går under jord.

VAD jag vill säga med hela detta är att jag tror ett par viktiga saker: GM var grovt berusad och hade inte som uppsåt att döda, GM gömde kroppen i sin bil alt kört ut den och gömt den slarvigt (Under tex lite ris), GM har sedan försökt få hjälp även om han inte frågar det rakt ut, när han väl bestämt sig för att försöka komma undan söker han istället alibi, GM tar sig samman och planerar vad han skall göra (Detta tar några timmar), GM återvänder och hämtar kroppen och för denna till en plats som han känner till väl.

Min bild av GM är att det måste vara: en man, stor sannolikhet att han handlat själv(Annars borde det kommit fram), Han har känt HA ytligt men så pass att de brukade hälsa och småprata, tror inte att GM har varit galet intresserad av HA innan det som hände, tror även GM var kraftigt berusad men nyktra till av chocken, Kroppen flyttades i två steg 1. till bilen (alt dåligt gömställe) 2. till den plats där den än ligger.

Mina råd till GM: Skaffa en hushmail eller dylikt och en VPNtunnel/proxy och berätta anonymt vart kroppen är så familj vänner och kommun kan få ett slut på det hela. Och framför allt låta HA få en riktig begravningsplats att vila på.
Senast redigerad av uzb1 2012-05-10 kl. 15:20. Anledning: Fettext
Citera
2012-05-10, 15:23
Medlem
Citat:
Osämja
Hej!

Ja, anledningen var pengar även om vi inte tycker samma sak..spelar ingen roll nu eller långt tillbaka..

Du använde min bil utan min vetskap på veckorna, en av gångerna var den krockad..Jag vet att du gjorde all för att rätta till detta. Helt ok att du gjorde det...

Sen satte du på Linda när vi var tillsamman då vi hade fest hemma hos mig..

Sen var det väll olika småsaker som gjorde att måttet var rågat för mig..

Du smällde till mig en gång på Vasavägen, när jag skulle prata med dig om pengarna..
Det gjorde ju inte saken bättre precis..

Bollträ du dundrade in med, vad var det om då??
Själv fick jag höra att du trodde jag var ute efter dig när jag var i M-stad..Kan säga till dig att det var jag inte..Var bara och hälsade på..så jag fatta inget ting när du kom inrusande...

Är ju glad att det inte gick värre än det gick..Kunde lika gärna varit död idag eller hjärnskadad..
Så tacksam för att det inte blev så..

Tog upp detta för jag tror att du blandar ihop åren...

Tänk efter lite vi har umgås många gånger efter-92 med gott humör..vi var i Danmark tillsammans, Bogrens skövde, vi var i gbg efter Linda och jag hade gått isär, vi var hos hennes Mamma och dusha innan vi skulle ut i Gbg..Finns massor med dagar att räkna..

Som sagt har jag inget otal med dig för detta längre..Var nog rätt sur på dig ett antal år inget mer...

Skicka PM, så får du göra som du vill... Deta pm spm PU skickade till mig vill han att jag ska lägga ut. Är det någon som förstår varför jag ska lägga ut detta. Det enda som kommer fram är att han var sur på mig några år, Så vad har det med att han har varit uppe hos mig Med sönderriven läpp ochn ansikte. Menar han att jag hittar på detta för att hans tjej var med mig. Finns väl inget hämnd motiv. Jag hade det ju trevligt, lol Hämnmotivet borde väl ligga hos honom isåfall. he he.. Men det är på denna nivå PU vill att det ska ligga. Han borser från att han varit sönderriven Han bortser från att Han bad mig vara vittne. Han bortser från att han grät Han bortser från att han tvättade sig hos mig. Han bortser från att han förde ett jäkla liv uppe hos oss, Han bortser från att han som enda person av alla i gänget inte ville följa med på skallgång. Han bortser från att han var okontakt bar dom närmaste veckorna efter helena försvann. Han vill här få det till att vi var bundisar.HA.just nu kommer jag påp att detta talar ju mot han själv. Han säger ju själv att han var sne i några år. vi umgicks ju inte efter 94 det har han ju också bekräftat. och var jag med hans tjej så var ju det när hon bodde hos honom. dom gick ju isär inom ett år efter helena försvann, så PU jag tror att du just fällt utterliggare ett krokben för dig själv. fortsätt flutta fokus från dig själv som du försöker göra. mig har du inte en chans att prata bort, jag håller mig till sanningen. gör det du med så ska du se vad lätt allt går..

Fick reda på det någon gång -95 och hon har bekräftat det...Så det stämmer två år efter -94..
Det fanns ju saker som var till grunden tillräckligt utan den vetskapen för att bryta med dig..
Du har haft många tillfällen att prata med mig, förvunnen vad menar du..??Det är det jag inte fattar..??
Vad då för gäng?? Vad är det för konstigt med att inte deltaga i en skallgång???Är det något kollektivt tänkande du ska försöka få till??Var var alla andra som borde ta sitt ansvar att deltaga, ni var ju 8 st, som du sa om jag inte minns fel i inlägg..Så är det lika märkligt att inte fler deltog då??Eller är det bar märkligt att jag inte deltog..Som jag har skrivit, läs inläggen om vad som skrivits, känns inte som du gör det..
Citera
2012-05-10, 15:28
Medlem
rednecksvedalas avatar
Det var bara 1 hus mellan mig Och Pu hus, där Helena förmodligen blev överfallen är det ca 1,5 kilometer skulle jag tro
Citera
2012-05-10, 15:31
Medlem
rednecksvedalas avatar
Har man någon känsla för empati eller medkänsla för att en ung flicka försvunnit så är det självklart att man hänger på. Det var samma folk som vi var på raveparyn med. Då gick det bra att följa med. Du undviker frågorna jag ställt. Det är vanligt att du gör så. Ryck upp dig och svara
Citera
2012-05-10, 15:34
Medlem
rednecksvedalas avatar
Man kanske inte är försvunnen , om man inte kan få tag på personen i fråga. alltså dig!!Men det är ett utryck som jag använder när man ringer och söker denna person och inte får tag på honom. Särskillt när vi var flera som letade efter dig
Citera
2012-05-10, 15:40
Medlem
Citat:
PU. Det finns omständigheter för dig som inte ser bra ut, eller har jag fel. Med tanke på att du inte kommer ihåg så mycket så kan det ju vara så att jag har rätt eller? Kan det vara så att du kan ha träffat Helena också utan att du kommer ihåg det. Svara på det utan att slingra dig. Du skrev ju att du var rakryggad.. Om du hänvisar i vanlig ordning till något svar du gett tidigare, så godkänns inte det. För så här har ingen ställt frågan tidigare.. vad jag vet

Nej, det jag minns är på statt...
Citera
2012-05-10, 15:43
Medlem
rednecksvedalas avatar
Jag har haft tillfällen att tala med dig. men det tog lång tid och allt var inte som det skulle. Jag har även lagt ut att jag ångrar att jag inte var mer på och frågade dig.du skulle ju berättat något FRUKTANSVÄRT SOM DU SKULLE HA GJORT, du gick ju till soffan och vilade . men kunde inte ligga stilla . du sprang mellan köket och soffan i vardagsrummet bra länge. jag gick upp och sa till dig att nu får du fan lugna ner dig sen var du borta när vi vaknade Jag berättade det här för KL och U..e Li...n. dom sa flera gånger till mig att jag borde ta upp den frågan med dig. men det är känsligt att fråga en person som varit lite tillbaka dragen efter det här som hände. Jag var inte mer man än så att jag ställde denna fråga. Att jag talat med polisen 96/97 om det här finns ju nerskrivet. då tog jag mig mod till att ta tjuren vid hornen och ta steget fullt ut. Och resultatet har jag redovisat. inte allt . men mycket. Sen har jag tagit kontakt med mitt x som jag fått uppbackning av mycket av det jag säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in