2012-05-08, 21:25
Medlem
Christopher.s avatar
Mycket vinsthmtagningar idag, konstigt vore vl annars.
Citera
2012-05-08, 21:26
Medlem
Seven1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Mycket vinsthmtagningar idag, konstigt vore vl annars.

Jag lg 40k + fr 2 dagar sen, knns inte bra att chansa och trada just nu, eller va sger du?
Citera
2012-05-08, 21:37
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seven1337
Jag lg 40k + fr 2 dagar sen, knns inte bra att chansa och trada just nu, eller va sger du?

Tradar inte, legat lng och slt av halva innehavet under resans gng. Kommer fortstta ligga lng trots att jag r + 550%.
Citera
2012-05-08, 22:52
Medlem
GoPalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Tradar inte, legat lng och slt av halva innehavet under resans gng. Kommer fortstta ligga lng trots att jag r + 550%.
haha imponerande jag nskar att jag skulle kunna sga det samma. Men det kommer vl snart
Citera
2012-05-08, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flipdotcom
Kan du utveckla vad som pekar p att detta bara r en bubbla?

Haha, jag skrev ju fel. Jag menar att allt pekar p det frstnmnda. Succ allts.

Citat:
Ursprungligen postat av Herr Gurka
Faktum r att den varit vervrderad ett bra tag.

Men suck. Fram till igr visste marknaden inte om AOI vh. hade utvinningsbar olja i sina licenser. Nu vet vi att de hittat hundratals miljoner fat olja av god kvalitet, Tullow r p gng att skicka ner ett helt batteri riggar och Kenyanska staten vill bekosta pipelines. AOI har aldrig varit s lgt vrderad - i frhllande till substans - som de r just nu.
Citera
2012-05-08, 23:11
Medlem
Mycket kraftigare rekyl n vad jag trodde, men p lite sikt (de kommande veckorna), s kommer den nog att hmta sig och ganska s ltt ta sig ver 65 igen.

Ett nytt PM vntas den 14/15, och d kan det bli att ka igen, sen t vilket hll beror p nyhetens innehll, men sett till vad som skrivs s tyder det mesta p att det r positivt.
Senast redigerad av hemligemiljonaren 2012-05-08 kl. 23:22.
Citera
2012-05-08, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoPalt
haha imponerande jag nskar att jag skulle kunna sga det samma. Men det kommer vl snart

Imorgon r det dock stor risk fr att den gr ner, med tanke p hur det gick i Kanada ikvll. Men jag hoppas att jag har fel, och kan mycket vl ha d jag tycker rekylen knns alldeles fr kraftig.
Citera
2012-05-09, 00:04
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mästerkatten

Men suck. Fram till igr visste marknaden inte om AOI vh. hade utvinningsbar olja i sina licenser. Nu vet vi att de hittat hundratals miljoner fat olja av god kvalitet, Tullow r p gng att skicka ner ett helt batteri riggar och Kenyanska staten vill bekosta pipelines. AOI har aldrig varit s lgt vrderad - i frhllande till substans - som de r just nu.
Jag hller med dig helt och hllet. Dremot s var den mycket vervrderad innan Pm. Pm kom och sjuttio kronor besktes men rekylen blev brutal. Den kommer att stiga de kommande veckorna i vilket fall.
Citera
2012-05-09, 00:10
Medlem
Starvids avatar
Lste ngot p Placera om att man fr att frsvara aktiekursen givet ett pris p olja i backen om 4 dollar per fat var tvungen att hitta knappt en halv miljard fat, att det var inprisat. Det r mycket olja, ungefr motsvarande hela vrldens oljekonsumtion under 5 dagar.

Min strategi ligger fr vrigt fast. Jag ska ga detta bolag tills det gr i konkurs eller blir uppkpt, eller slja om kursen gr upp s mycket att min portflj brjar se obalanserad ut.

PS. Lite kul att bara rekylen frn toppen till dagens kurs med god marginal r strre n mitt GAV.
Senast redigerad av Starvid 2012-05-09 kl. 00:13.
Citera
2012-05-09, 01:07
Medlem
Jag lyssande nyss p en kort intervju med Angus McCoss, och han sger att fyndet r mer n dubbelt s stort som de strsta i Uganda fr att stta det i perspektiv (och detta var ju bara den inledande borrningen fr att f en uppfattning om hur fltet ser ut). Man pratar ven om hur detta kan lyfta Kenyas ekonomi rejlt, men betonar samtidigt att det r fortfarande mkt kvar att gra.

S oavsett hur aktien beter sig de nrmaste dagarna, s ser det ganska s ljust ut.
Senast redigerad av hemligemiljonaren 2012-05-09 kl. 01:33.
Citera
2012-05-09, 16:59
Medlem
flipdotcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mästerkatten

Tnkte vl det

ntligen fr vi se lite positiv utveckling p canadabrsen!
Citera
2012-05-09, 17:24
Medlem
Relels avatar
Finns det ngon generell anledning att vlja det ena eller andra av svenska och kanadensiska aktien?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in