2012-05-08, 21:16
Medlem
rednecksvedalas avatar
Blandar ihop åren. Finns det flera 1992? Med samma datum? Har du kommit upp flera gånger med sönderriven läpp och ansikte. Läppen tog ju ett bra tag att läka.. 14 dagar efter när jag och DL var på väg till TB När du stod och rengjorde din bil..Var den ju fortfarande dålig.Det var samma gång vi frågade om du skulle med och leta längs töreboda vägen . men du följde inte med!! borrud tror jag det hette.. Nej Vi tar inte fel. och du vet mycket väl om denna händelse om att du bad mig vara ditt vittne. Du vet att jag vet.. ELLER att vi vet.. Vill du diskutera med mig här så gör jag gärna det!!

Det var en väldigt skärrad ung man som kom upp till oss. Det var du PU. ingen annan
Citera
2012-05-08, 21:32
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rednecksvedala
Blandar ihop åren. Finns det flera 1992? Med samma datum? Har du kommit upp flera gånger med sönderriven läpp och ansikte. Läppen tog ju ett bra tag att läka.. 14 dagar efter när jag och DL var på väg till TB När du stod och rengjorde din bil..Var den ju fortfarande dålig.Det var samma gång vi frågade om du skulle med och leta längs töreboda vägen . men du följde inte med!! borrud tror jag det hette.. Nej Vi tar inte fel. och du vet mycket väl om denna händelse om att du bad mig vara ditt vittne. Du vet att jag vet.. ELLER att vi vet.. Vill du diskutera med mig här så gör jag gärna det!!

Det var en väldigt skärrad ung man som kom upp till oss. Det var du PU. ingen annan

Fet text ovan:

Törebodavägen, Borrud?
Är inte det samma väg som leder mot Ymseborg?
Borrud ligger väl på andra sidan sjön samma sida som vid badplatsen? Alltså motsatta sidan från Ymseborg? Har jag fel? rätt mig så fall.
I de trakterna finns det ju gott om sankmarker och vatten så fall.
Citera
2012-05-08, 21:35
Medlem
rednecksvedalas avatar
vi var på området om man kommer från mariestad mot töreboda. Först in till höger från mariestad sett. den stora korsningen, den som går mot ullervad. Vi var väl ca 8 personer. Som gick och letade
Citera
2012-05-08, 21:51
Medlem
Tack Peter för att du har kommit in och börjat röra om i grytan, det är bara att hoppas på att detta blir uppklarat nu! Vet polisen om allt som skrivs här och allt "nytt" du skriver! Men det kanske inte är nytt för dom, tycker det är konstigt isåfall om det inte har skett något framsteg i fallet efter det du skriver om som hände hos dig på morgonen den 14 juni-92. Om det är helt sant det som du har skrivit så kan man ju börja undra vem det handlar om.. Jag menar att det skulle vara i samband med att hon försvann som någon ser ut och beter sig så som du skriver, mycket märkligt.. All heder till dig men är du inte rädd för att lämna ut så mycket?
Citera
2012-05-08, 21:52
Medlem
KK12, jag har nu ägnat ca 2 timmar åt att läsa delar av tråden. Och jag blir lite fundersam över hur du tror att det hela har gått till. (Det har ju varit många turer och olika personer inblandade).

När jag har läst bakåt och tittat på olika typer av "vittnesmål" och observationer uppräknade i tråden kan jag inte få ihop detta.

PU skall ha åkt taxi samtidigt som vita bilar synts till i bråten området - Lungnåsvägen.
Han skall ha varit hos PK ungefär tidsmässigt samtidigt som den vita bilen observerades i Trankärr.

OM PU är intressant lär du få avskriva en hel del annat som du tagit upp i tråden.

JAG vet inte riktigt vad jag skall tro beträffande PU, det finns konstiga och oförklarade händelser/saker, men samtidigt passar han inte in tidsmässigt i de övriga "intressanta" upgifterna som du framfört i tråden.

Kan du försöka att göra någon form av sammanställning med tider, platser osv? Där man då kan se att PU skulle kunna vara intressant.
Jag vet att jag bett om detta tidigare men att du då låtit bli att göra någon sammanställning, men med tanke på den jakt som trots allt sker på PU tycker jag att du borde kunna göra en sammanställning.
Citera
2012-05-08, 22:05
Bannlyst
Trasig läpp rivsår på kind bröst och arm, tydliga tecken på att man varit inblandad i en fajt eller kanske en bilolycka. Skador av den arten är inte vad man normalt får när man "fylle" ramlar Genom buskar, personligen tror ju jag mer på att PU håller inne med information om vad som hände den där natten 14 juni kl 02:00-06:00 1992.
Någon stans mellan Ek-udden vägen och Bråten vägen, har något hänt som inte PU vill kännas vid ELLER har förträngt. Om vi för en minut backar bandet och funderar på hur PU tog sig till Bråten.
1. Pu tar en taxi stannar på Marieforsleden vid el stationen, snubblar igenom buskarna och får massa rivsår, endast full på alkohol tar han sig hem till PK och panik ringer på dörren. Pks sambo släpper in PU som svamlar blöder och beter sig som en kaotisk person i panik tillstånd.
2.Pu tar en taxi med HA hoppar av vid Ek-udden vägen,intill skogsstigen. Pu följer HA genom skogen och Där händer något mellan PU och HA som slutar i tragedi, där efter sker saker som oftast sker i panik PU gömmer undan HA, tar sig hem till PK och det scenariot vet vi ju redan. Morgonen efter skyndar PU hem, för att på kvällen återvända till den tillfälliga gömman och flytta HA till en annan plats, där efter kan han försvinna snyggt och läka och tänka eftersom han jobbar på olika platser i Sverige. Betänker man arbetssituationen så har PU super läget att ta en kropp till någon plats lååångt härifrån, vilket gör att han är ganska säker på att han inte behöver erkänna något då inga bevis går att frambringa. Det mina herrar och damer är kanske inte helt otänkbara scenarion, men vad vet jag.

Jag var ju bara skitfull och ragglade ut från statt vid 02:00 och käftade med en av vakterna, innan jag inhandlade en kokt special, kastade mig in i en buick hinkade mer sprit och åkte runt kotorget rattgglan för att sedan komma hem vid 5 snåret.
Du borde också minnas vad du gjorde den natten eller hur, för det gör nog alla i Mariestad till och med linder, lindbom, Risto mfl. Och kan dom så kan fanimej du med.
Citera
2012-05-08, 22:08
Medlem
kungkarl12es avatar
Någon användare har någon gång förra året (sommaren -11) lagt Ut ett inlägg om att en ljus bil skall ha setts på en parkeringsficka bengtstorp. det är väl samma väg mot töreboda? Och några km innan Ymseborg mot Töreboda.
Vittnet till iaktagelsen skall ha sett en man i skjorta kolla upp bagageluckan på denna bil tidig morgon den 14 -Juni.
kan någon på tråden verifera de uppgifterna och söka rätt på det inlägget?

kk12
Citera
2012-05-08, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lockerud
Trasig läpp rivsår på kind bröst och arm, tydliga tecken på att man varit inblandad i en fajt eller kanske en bilolycka. Skador av den arten är inte vad man normalt får när man "fylle" ramlar Genom buskar, personligen tror ju jag mer på att PU håller inne med information om vad som hände den där natten 14 juni kl 02:00-06:00 1992.
Någon stans mellan Ek-udden vägen och Bråten vägen, har något hänt som inte PU vill kännas vid ELLER har förträngt. Om vi för en minut backar bandet och funderar på hur PU tog sig till Bråten.
1. Pu tar en taxi stannar på Marieforsleden vid el stationen, snubblar igenom buskarna och får massa rivsår, endast full på alkohol tar han sig hem till PK och panik ringer på dörren. Pks sambo släpper in PU som svamlar blöder och beter sig som en kaotisk person i panik tillstånd.
2.Pu tar en taxi med HA hoppar av vid Ek-udden vägen,intill skogsstigen. Pu följer HA genom skogen och Där händer något mellan PU och HA som slutar i tragedi, där efter sker saker som oftast sker i panik PU gömmer undan HA, tar sig hem till PK och det scenariot vet vi ju redan. Morgonen efter skyndar PU hem, för att på kvällen återvända till den tillfälliga gömman och flytta HA till en annan plats, där efter kan han försvinna snyggt och läka och tänka eftersom han jobbar på olika platser i Sverige. Betänker man arbetssituationen så har PU super läget att ta en kropp till någon plats lååångt härifrån, vilket gör att han är ganska säker på att han inte behöver erkänna något då inga bevis går att frambringa. Det mina herrar och damer är kanske inte helt otänkbara scenarion, men vad vet jag.

Jag var ju bara skitfull och ragglade ut från statt vid 02:00 och käftade med en av vakterna, innan jag inhandlade en kokt special, kastade mig in i en buick hinkade mer sprit och åkte runt kotorget rattgglan för att sedan komma hem vid 5 snåret.
Du borde också minnas vad du gjorde den natten eller hur, för det gör nog alla i Mariestad till och med linder, lindbom, Risto mfl. Och kan dom så kan fanimej du med.

Du tror inte att Polisen pratade med ALLA taxichaufförer?
Det förutsätter ju även att någon eller alla 3 tjejerna som PU talade med vid taxi stationen ljuger,eller?
Borde inte även de reagerat på att han var skitig och skadad?
Citera
2012-05-08, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rednecksvedala

Det är ju väldigt bra att du tar upp detta. Att jag var så illa till tygad, då måste ju verkligen om nått min sambo, veta om detta.. Hon måste ju undrat vad jag gjort.. sönder klöst, sprucken läpp som inte läker på flera veckor.. Blir bara mer och mer intressant detta.. Det måste väll om nått redogjorts och minnts av ens partner...

Sen är det ju även super intressant hur du tänker och påstår..och lägger upp mer och mer saker om omständigheter/påståenden som borde skada en Polis utredning....

Det är något som inte stämmer vill jag nog lugnt påstå..
Citera
2012-05-08, 22:13
Medlem
Xeitums avatar
Förutom PK och PU så är det ju en person till (minst) som figurerat ganska flitigt i rollen som potentiell GM/medhjälpare, och jag tänker då på Niklas M (B).

PK gjorde väl kommentaren att "-den typen hade man ingen nytta av vid brott" lr liknande. Har PU och/lr PK någon koll på vad M*gnuss*n hade för sig kvällen/natten 13-14'e juni -92.

Kanske några andra synpunkter lr observationer gällande honom och en möjlig inblandning, avikande beteendemönster lr dylikt?
Citera
2012-05-08, 22:20
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungkarl12e
Någon användare har någon gång förra året (sommaren -11) lagt Ut ett inlägg om att en ljus bil skall ha setts på en parkeringsficka bengtstorp. det är väl samma väg mot töreboda? Och några km innan Ymseborg mot Töreboda.
Vittnet till iaktagelsen skall ha sett en man i skjorta kolla upp bagageluckan på denna bil tidig morgon den 14 -Juni.
kan någon på tråden verifera de uppgifterna och söka rätt på det inlägget?

kk12

https://www.flashback.org/sp31454124
Citera
2012-05-08, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Förutom PK och PU så är det ju en person till (minst) som figurerat ganska flitigt i rollen som potentiell GM/medhjälpare, och jag tänker då på Niklas M (B).

PK gjorde väl kommentaren att "-den typen hade man ingen nytta av vid brott" lr liknande. Har PU och/lr PK någon koll på vad M*gnuss*n hade för sig kvällen/natten 13-14'e juni -92.

Kanske några andra synpunkter lr observationer gällande honom och en möjlig inblandning, avikande beteendemönster lr dylikt?

Kände inte honom -92..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in