2011-05-03, 09:28
Medlem
Dricker iofs nstan aldrig alkohol men knde mig nog aningen mer lttpverkad nr jag t venlafaxin (150mg). Men eftersom jag tl ganska mycket i vanliga fall var billigare fyllor bara vlkommet
Citera
2011-10-30, 23:52
Medlem
nda sedan jag brjade med venlafaxin s har det varit ett helvete nr ja druckit.. minnesluckor varenda gng, oavsett om ja dricker hlften av vad jag frr klarade. Detta har medfljt mnga trkiga hndelser, men har iaf i princip lagt av med alkoholen helt.
Citera
2011-11-03, 19:41
Medlem
Superkaninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liia
Ngra erfarenheter?
Kan ni dricka som vanligt?
Hur mycket brukar ni kunna dricka d? tex. hur mnga l eller glas vin... Ange grna om du r en man eller kvinna ocks!

Skulle vara kul om s mnga som mjligt ville svara!

Fr mig s verkar det inte som om alkoholen pverkas av venlafaxinet. Jag kan dricka som vanligt. Vrre var det med Zoloft dock.
Citera
2011-11-04, 21:04
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Jag tror dig d jag en gng gjorde ett sk "suicidfrsk" p Efexor. Kkade runt 1 500 mg (icke depot) + lite Seroxat o annat, o drack en massa l till. Men sen nr jag brjade m dligt s ringde jag ambulansen o hamnade p IVA med ddligt hgt blodtryck.

Men nej, vid normala doser r det inte farligt, svida man inte dricker verdrivet mycket. Typ en 75:a eller motsvarande. Men, som sagt sa min lkare att man lttare blir pverkad nr man tar Venlafaxin. S man br vl hlla sig till normalt drickande nr man r ute, o med det menar jag lika mycket som en som inte tar Venlafaxin dricker.

EDIT: Iof. vger jag nstan dubbelt s mycket som dig, s du br vl ta mina vrden med en nypa salt.
Jag har snortat mer n 1.5g Sjlv kan jag dricka typ dubbelt s mycket mer n innan jag gick p venlafaixin 150mg och typ 60-90mg mirtazapin. (Har kkat 15mg/stess om dagen men har nstan trappat ut dom)

Hursomhelst blir jag fan aldrig bakis, allts jag kan dricka i stort sett hur mycket som helst utan att ens f ont i huvudet (Illamnde och ont i huvet var standard tidigare) Det leder ju sklart att man dricker mer, s jag vet inte om det r s bra egentligen..

Har kkat venlafaxin ganska lnge p 150mg, och om jag tar det dubbla blir jag nstan tjackad vilket jag tror dom flesta blir som tar antidepp ibrjan, det borde ju gra att man blir mer tlig fr alkohol?

Jaja, det r ju olika fr alla..
Citera
2012-02-07, 19:58
Medlem
T-101s avatar
Underligt hur den kan pverka mnniskor p s totalt olika stt. Jag har ocks problemet att det inte gr bli dyngrak lngre sen jag brjade med venlafaxinet fr ett par r sedan. Jag tror det r 225 mg jag ter per dag, plus Lyrica concerta. Spelar ingen roll hur mycket jag hller i mig, blir aldrig s dr redls & smller av spyr ner andras golv osv lngre. Knner mig klar i huvudet hela tiden, fyllorna r liksom avtrubbade, inte kul helt enkelt, euforin r liksom bortskalad frn berusningen...
Enda frdelen r vl att man blir inte lika bakis nr man ter medicinen.
Citera
2012-05-03, 23:07
Medlem
Har sedan ett par mnader gtt ner frn 150mg till 75mg
Har under hela tiden knt att fyllan blivit "lttare" och mer angenm n innan jag brjade med venlafaxine. Detta har lett till strre intag av alkohol med smtt obehagliga resultat...
Det knns som att fyllan r svag till en viss punkt dr jag pltsligt kan bli helt borta. Oftast gr det bra men vid ett par tillfllen har jag rasat i backen mer eller mindre ofrklarligt.
Fr ngra helger sen ramlade jag flera gnger nr jag skulle leda hem cykeln frn stan.
Senast i helgen nr jag skulle ta p mig skorna fr att g ut p klubb s fll jag omkull och klarade inte av att resa mig, spydde liggandes p golvet. Detta har mina vnner berttat - sjlv minns jag bara att vi skulle g ut och satt och drack vin och snackade vid kksbordet.
Hade inte mina vnner lagt varit dr och lagt mig i framstupa lge s r risken stor att jag gjort en Hendrix och kvvts i mina egna spyor.
Det verkar vara nr jag bjer mig framt som jag kan f som en blackout eller ntt. Vet inte vad det r som hnder. Tnker ta det betydligt lugnare med alkoholen hdanefter och knner att jag vill varna er andra: drick medvetet, ta det lugnt och ha vnner omkring.
Citera
2012-12-21, 09:24
Medlem
Jag kade min dos till 225 i mn. Festade sedan i tisdags.
Frfest vid 19.30 till 00.00 drack ett glas champagne, tv cider samt en shot(vodka).
00.20 kom in p krogen. Bestllde en cider och en shot (fireball). Efter den shoten kommer jag inte ihg ngt. Helt svart tills jag vaknar morgonen efter. Utan att veta vart jag r.
Det enda svaga minnet jag har var att jag krktes. Har aldrig spytt av alkohol frut.

Jag kan genom kvitton tyda att jag betalade cidern och shoten vid 00.40. Jag har sedan betalt en taxiresa 01. En resa som borde tagit 10 min. S jag har allts varit inne i 10 min efter shoten. Dock helt mrkt efter den.

Dragits en till summa frn kortet frn krogen. Men d har jag ingen aning om. Knns som d borde varit svrt att hunnit bestllt ngt nytt tycker jag.

Hur som kommer jag inte ihg ngt. Tror ni d var pga hjningen?

Festar en del. Och aldrig hnt frut.
Citera
2012-12-21, 12:47
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ms.x
<klipp>

Hur som kommer jag inte ihg ngt. Tror ni d var pga hjningen?

Festar en del. Och aldrig hnt frut.

Har inte hnt fr mig, men jag ligger p 150. Ta det lugnt med spriten r vl det nrmaste rd jag kan komma med. Deppig+alkohol r inte vidare bra kombo.
Citera
2012-12-23, 18:11
Medlem
bluelakes avatar
Har ftt fruktansvrda problem just med starksprit. Har alltid klarat av att dricka ganska mycket, dricker vl en flaska vin och tre-fyra l p frfesten, kanske tv shots eller groggar o nn l ute p krogen. Inga problem. r tjej.

Sedan jag gick frn 75mg venlafaxin till 150mg fungerar det ej att dricka starksprit lngre. l och vin gr bra har jag lrt mig, men s fort jag dricker sprit... Jag knner inte av ngot srskilt, men sen helt pltsligt s slr det bara till. Blir s in i helvetes full att jag knappt kan g. Lgger mig o dckar hr o var. Minns ingenting o har ingen aning om vad jag gr eller var jag r. Fullkomligt livsfarligt...
Citera
2012-12-24, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bluelake
Har ftt fruktansvrda problem just med starksprit. Har alltid klarat av att dricka ganska mycket, dricker vl en flaska vin och tre-fyra l p frfesten, kanske tv shots eller groggar o nn l ute p krogen. Inga problem. r tjej.

Sedan jag gick frn 75mg venlafaxin till 150mg fungerar det ej att dricka starksprit lngre. l och vin gr bra har jag lrt mig, men s fort jag dricker sprit... Jag knner inte av ngot srskilt, men sen helt pltsligt s slr det bara till. Blir s in i helvetes full att jag knappt kan g. Lgger mig o dckar hr o var. Minns ingenting o har ingen aning om vad jag gr eller var jag r. Fullkomligt livsfarligt...

Tack, p ett stt r det sknt att hra. Varit rdd att jag blivit drogad. Vilket gjort tanken jobbigare att inte vetat vad som hnt. Klart d fortfarande e tungt men iaf troligen ingen som varit ute efter att gra ngt med mig. S du klarar dig om du hoppar starksprit. Det knns som jag kan leva med. Kan du fortfarande dricka lika mkt cider,vin o liknade som innan?
Ska ut p juldagen. Ska absolut ta d lugnt, vill inte upprepa saker p ngt stt.
Men samtidigt tnkte jag ju dricka - iaf ngt- dumt?
God jul!
Citera
2012-12-24, 13:15
Medlem
bluelakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ms.x
Tack, p ett stt r det sknt att hra. Varit rdd att jag blivit drogad. Vilket gjort tanken jobbigare att inte vetat vad som hnt. Klart d fortfarande e tungt men iaf troligen ingen som varit ute efter att gra ngt med mig. S du klarar dig om du hoppar starksprit. Det knns som jag kan leva med. Kan du fortfarande dricka lika mkt cider,vin o liknade som innan?
Ska ut p juldagen. Ska absolut ta d lugnt, vill inte upprepa saker p ngt stt.
Men samtidigt tnkte jag ju dricka - iaf ngt- dumt?
God jul!

Nej, drick du! Men som sagt, testa att hoppa starkspriten. Helt och hllet, ingen shot, ingen grogg allts. Jag t sertralin i tre r innan vilket gjorde att jag inte kunde dricka lika mycket som frut, detta r mina nya "niver" och jag klarar av att dricka samma mngd som innan bytet till Venlafaxin. Men som sagt, s fort det kommer in starksprit... Ja, samma effekt som om jag hade blivit drogad. Hll dig ifrn det, klart vi alla reagerar olika men du verkar ju ha haft liknande upplevelser. Var rdd om dig!
Citera
2012-12-25, 17:28
Medlem
christerys avatar
Varannan vatten kanske jag fr rekommendera d. Reagerar du tokigt p den s fr du dra ner p alkoholen totalt. Gr inte att byta emellan, den totala mngden per tid r mer intressant.

Fast festar du p lttl s gr du nog sker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in