Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Jag tror dig d jag en gng gjorde ett sk "suicidfrsk" p Efexor. Kkade runt 1 500 mg (icke depot) + lite Seroxat o annat, o drack en massa l till. Men sen nr jag brjade m dligt s ringde jag ambulansen o hamnade p IVA med ddligt hgt blodtryck.
Men nej, vid normala doser r det inte farligt, svida man inte dricker verdrivet mycket. Typ en 75:a eller motsvarande. Men, som sagt sa min lkare att man lttare blir pverkad nr man tar Venlafaxin. S man br vl hlla sig till normalt drickande nr man r ute, o med det menar jag lika mycket som en som inte tar Venlafaxin dricker.
EDIT: Iof. vger jag nstan dubbelt s mycket som dig, s du br vl ta mina vrden med en nypa salt.
Jag har snortat mer n 1.5g

Sjlv kan jag dricka typ dubbelt s mycket mer n innan jag gick p venlafaixin 150mg och typ 60-90mg mirtazapin. (Har kkat 15mg/stess om dagen men har nstan trappat ut dom)
Hursomhelst blir jag fan aldrig bakis, allts jag kan dricka i stort sett hur mycket som helst utan att ens f ont i huvudet (Illamnde och ont i huvet var standard tidigare) Det leder ju sklart att man dricker mer, s jag vet inte om det r s bra egentligen..
Har kkat venlafaxin ganska lnge p 150mg, och om jag tar det dubbla blir jag nstan tjackad vilket jag tror dom flesta blir som tar antidepp ibrjan, det borde ju gra att man blir mer tlig fr alkohol?
Jaja, det r ju olika fr alla..