2012-03-31, 13:50
Medlem
rotherys avatar
När Sigrid gapade stort precis innan hon skulle få höra Leifs sista poäng kunde jag sätta min ena arm på att hon var en figur hämtad ur en serie tecknad av Per Åhlin.
Citera
2012-03-31, 15:46
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Gjorde hon inte den där pavlovan tidigare? Känns lite tjatigt kanske?

Jo lite trist att se igen. Fast hon är ju bra på det och Sigrid var inget större fan av bakning så Pavlova kanske är mest "henne" som utmaningen gick ut på, signaturrätter.
Citera
2012-04-06, 18:17
Avslutad
Judiska Sigrid Bárány och hennes mat fläktes upp på fyra helsidor i judiska DN nu i lördags (31/3). Hon har svängt ihop en påskmeny, ironiskt nog med fläskfilé. Hur Pesach är det med fläsk?

I övrigt står det att hon bor i Hammarby Sjöstad, att hon arbetar som översättare och att hon planerar att bli Sveriges svar på Nigella Lawson, en annan judisk amatörkock känd från TV.

Det framgår inte vilken typ av spis hon använder, men förhoppningsvis kör hon med gas. Det brukar ju bli bäst så.
Citera
2012-04-06, 19:22
Medlem
Majgulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso
Judiska Sigrid Bárány och hennes mat fläktes upp på fyra helsidor i judiska DN nu i lördags (31/3). Hon har svängt ihop en påskmeny, ironiskt nog med fläskfilé. Hur Pesach är det med fläsk?

I övrigt står det att hon bor i Hammarby Sjöstad, att hon arbetar som översättare och att hon planerar att bli Sveriges svar på Nigella Lawson, en annan judisk amatörkock känd från TV.

Det framgår inte vilken typ av spis hon använder, men förhoppningsvis kör hon med gas. Det brukar ju bli bäst så.

Spelar det nån roll att hon är judinna..? Hon verkar ju inte bry sig eftersom hon inte såsom de flesta muslimer gör, skriker om att man inte ens kan ta i fläskkött. Visst var det lite förutsägbart att hon vann, men hon verkar rar och duktig och det är väl huvudsaken, inte vad hon har för härkomst!
Citera
2012-04-06, 19:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Majgull
Spelar det nån roll att hon är judinna..? Hon verkar ju inte bry sig eftersom hon inte såsom de flesta muslimer gör, skriker om att man inte ens kan ta i fläskkött. Visst var det lite förutsägbart att hon vann, men hon verkar rar och duktig och det är väl huvudsaken, inte vad hon har för härkomst!

Det borde inte spela någon roll, nej. Men nu råkar det faktiskt vara så att judar är extremt etnocentriska och systematiskt lyfter fram sina egna (en diskussion som vi helst kan ta i någon annan, lämpligare tråd).

Judiska Sigrid vann i judiska TV4 för att hon är judinna. Judiska Sigrid bereds stort utrymme i judiska DN för att hon är judinna. Ledsen, men så är det.

Sekulariserade judar äter gärna fläskkött, så det är ingenting märkligt alls med den saken.
Citera
2012-04-06, 19:37
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso
Det borde inte spela någon roll, nej. Men nu råkar det faktiskt vara så att judar är extremt etnocentriska och systematiskt lyfter fram sina egna (en diskussion som vi helst kan ta i någon annan, lämpligare tråd).

Judiska Sigrid vann i judiska TV4 för att hon är judinna. Judiska Sigrid bereds stort utrymme i judiska DN för att hon är judinna. Ledsen, men så är det.

Sekulariserade judar äter gärna fläskkött, så det är ingenting märkligt alls med den saken.

Men lägg ner nu, detta är en tråd om mat och matlagning inte om vilken härstamning någon har, dra dig tillbaks till I&I istället.
Citera
2012-04-06, 19:42
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag visste faktiskt inte att hon var jude förrän jag läste det här. Konstigt, de brukar ju vara lätta att känna igen, med sina säregna ansiktsdrag.

Jag tyckte direkt att hon var obehaglig, och misstänkte att hon var av judisk härkomst.

Naturligtvis omöjligt att göra någon bra bedömning som tittare, men jag tyckte att det fanns flera som kändes skickligare än Sigrid... Nåväl det är ju främst menat som ett underhållningsprogram och inte som en seriös tävling, så man får väl acceptera att utslagningarna ofta känts ganska slumpartade.
Citera
2012-04-30, 23:31
Medlem
Såg att Sigrids kokbok fanns på Coop att köpa redan nu. När Louise bok tog ett helt år att producera, tillverkades Sigrids bok i princip omgående efter att hon vunnit.... Kanske är så att hon fått en kort deadline för att TV4 inte skall göra fler säsonger av Sveriges Mästerkock....
Citera
2012-04-30, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GegaMoja
Såg att Sigrids kokbok fanns på Coop att köpa redan nu. När Louise bok tog ett helt år att producera, tillverkades Sigrids bok i princip omgående efter att hon vunnit.... Kanske är så att hon fått en kort deadline för att TV4 inte skall göra fler säsonger av Sveriges Mästerkock....

Redan bestämt att det blir en tredje säsong utav Sveriges Mästerkock..........
Citera
2012-05-01, 18:50
Medlem
wonderlands avatar
Citat:

De gör i såna fall rätt nu...Louises bok hann väl intresset slockna för rejält, dock lär den väl kanske vara mer välgjord. Men vet inte anledningen till varför de väntande så länge med att släppa.
Citera
2012-05-01, 21:04
Medlem
Jag har Louise bok och har lagat en (hel) del av recepten.

Tycker om den!

Dock tänker jag inte köpa Sigrids bok!

Vet inte varför riktigt men den tilltalar mig inte.

Kanske är det de många halvporriga helkroppsbilderna på
Sigrid. Louise bok har mer maten i centrum, medans Sigrid
är i centrum i sin bok...

Där är speciellt en bild i boken när (helkropp) hon ligger, hängandes
uppochned som känns väldigt märklig i en bok om mat...
Citera
2012-05-01, 21:22
Medlem
Orjisols avatar
Citat:
Jag har Louise bok och har lagat en (hel) del av recepten.

Tycker om den!

Dock tänker jag inte köpa Sigrids bok!

Vet inte varför riktigt men den tilltalar mig inte.

Kanske är det de många halvporriga helkroppsbilderna på
Sigrid. Louise bok har mer maten i centrum, medans Sigrid
är i centrum i sin bok...

Där är speciellt en bild i boken när (helkropp) hon ligger, hängandes
uppochned som känns väldigt märklig i en bok om mat...
Sigrids bok kan man ju iaf tajja till, vilket man inte kan säga om Louise.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in