Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Om jag minns rätt, så var det en gift man och en gift kvinna som tagit in några timmar på Esso hotellet; men de var inte gifta med varandra och ville därför vara anonyma. Inga vittnen är sanningsvittnen och en del vittnen är trollvittnen, men det verkar inte så angeläget att ljuga ihop en sådan här historia.
Om vi ska vända på stenar så måste man också syna om det finns ev.trollvittnen.Eller vittnen som tror sig höra saker eller efterförvränger.
Ok,väldigt bra minne du har!Har du följt MOP under alla år eller har du nyligen läst denna vittnesbeskrivning i så fall kan du lämna en länkhänvisning?
det är praktiskt att de var gifta men inte med varandra,så att den som läser den här beskrivningen ska tolka det som du gör att de är säkert trovärdiga just av den anledningen att de båda är otrogna.
Eftersom vi skriver här så tror vi på en konspiration,right?
Finns det något då som motsäger att det finns trollvittnen,antalet medkonspiratörer behöver inte öka eftersom de som skuggar och ingår i aktionen agerar också trollvittnen.Det behöver inte vara så,det är låg trolighets faktor men man kan inte helt bortse från det.
man vet från vetenskapen att vittnen efteråt återskapar en inre bild som leder till att i en vittnesbeskrivning finns felaktigheter och övertolkningar.Felet många spanare gör är att ta alla vittnesbeskrivningar som om de är huggna i sten eller kommer från Bibeln.Läser man en vittnesbeskrivning är det oerhört viktigt att försöka avgöra vilka delar som är korrekta och vilka delar som är omtolkningar skapade ur vittnet vad denne efterskapat.
Vittnen i allmänhet ljuger ju inte men de vill vara till lags och behjälpliga och vill därför försöka ge så mycket information som möjligt för att själv verka vara en alert person.(ni vet väl hur LP uttrycker sig,hon upphöjer sig själv för att inte bli ifrågasatt som vittne"jag är en psykolog".........)
Min fråga är var stod paret då de såg och hörde händelsen?Var de på promenad i området?Hade de öppnat fönstret på hotellrummet?Var de på parkeringen eller utomhus garaget till hotellet?
Hotellet du menar ligger inte i Bergshamra utan i Upplands Väsby och heter numera Scandic hotell .
Kolla
http://kartor.eniro.se/ så ser du hur det ser ut men uppfarten,det är 200m till uppfarten mot Uppsala om man kommer från Bergshamra hållet.(skriv i sökrutan Scandic hotell upplands väsby)
Jag menar här att ljud kan förvrängas på det avståndet och det kan ha varit stöldgods,knarkleverans som skiftade bilar eller nåt annat skumt,det behöver inte ha nåt med MOP.
Därför mina frågeställningar om detta.