2012-04-14, 11:21
Medlem
R. Lee Ermey är verkligen nidbilden av en tuff jänkare för mig. Lång militär bakgrund, han har varit i Vietnam och jag läste nyss att han är ansiktet utåt för Glock och några combatknivar, riktigt tuff snubbe.

Hur som helst gör han en riktigt bra insats i Full Metal Jacket som Sgt. Hartman och jag tycker nog att han åtminstone förtjänade en nominering. Hans insats känns väldigt äkta och filmen är som bäst när han är med.
Citera
2012-04-14, 13:41
Medlem
Kerringracks avatar
Psycho

Som sagt, helt enkelt obegripligt.

Taxi Driver

Bland det bästa Scorsese gjort enligt mig.

Nyckeln till frihet (noll vinster, sju nomineringar)

Håller inte med IMDbs användare om att det är tidernas bästa film men nog var den värdig någonting. Men men, med Pulp Fiction och Forrest Gump som konkurrenter var det svårt att hävda sig.

Blood Diamond (fem nomineringar)

Personlig favorit. DiCaprio är bra, Hounsou är ännu bättre.

Apocalypse Now vann visserligen två Oscars men borde gått före Kramer vs. Kramer i kategorin bästa film tycker jag..
Citera
2012-04-14, 14:53
Medlem
Continental Ops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
I vilken kategori och varför?
det är väl tillåtet med bara listor i den här delen av forumet? e osäker

aja i vart fall, bästa film, bästa regi, bästa manliga russel crowe, bästa al pacino-rant
Citera
2012-04-14, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kerringrack
Taxi Driver

Bland det bästa Scorsese gjort enligt mig.

Tidernas bästa film! Att Scorsese inte blev nominerad för bästa regi eller Taxi Driver för bästa film är obegripligt.
Citera
2012-04-14, 15:05
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
det är väl tillåtet med bara listor i den här delen av forumet? e osäker

aja i vart fall, bästa film, bästa regi, bästa manliga russel crowe, bästa al pacino-rant

Ja klart men jag undrade i vilken kategori och varför eftersom det var något TS tyckte man skulle nämna.
Citera
2012-04-14, 15:06
Medlem
RancorFeeders avatar
Taxi Driver - Lustigt att den ens blev nominerad överhuvudtaget. Så pass ärliga filmer brukar sällan se Oscars-ljuset.

The King of Comedy - Ren idioti att den inte ens blev nominerad. Scorseses absoluta mästerverk, i mitt tycke. Också hans mest obehagliga film.

Melancholia - Var tvungen att klämma in en nyare film, också. Sinnessjukt. Gubbarna gillade väl inte Von Triers dåliga skämt, men va fan, filmen var ju ett riktigt mästerverk!
Citera
2012-04-14, 15:28
Medlem
Robert_Goatses avatar
1977 Taxi Driver skulle fått:
Best picture
priset gick till Rocky, lol.
Best actor: Robert De Niro
priset gick till en död i Network.
Best actress in a supporting role: Jodie Foster
priset gick till Beatrice Straight i Network.
Best director, Taxi Driver inte ens nominerad.
Citera
2012-04-14, 15:29
Medlem
Kerringracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grindhouse
Tidernas bästa film! Att Scorsese inte blev nominerad för bästa regi eller Taxi Driver för bästa film är obegripligt.

Den var nominerad för bästa film.
Citera
2012-04-14, 16:55
Medlem
sim-man92s avatar
Rocky är bättre än Taxi Driver så enkelt är det

Att Alien inte blev nominerad till något av de större priserna ser jag som det största skämtet i Oscarshistorien.
Citera
2012-04-14, 17:03
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Rocky är bättre än Taxi Driver så enkelt är det

Att Alien inte blev nominerad till något av de större priserna ser jag som det största skämtet i Oscarshistorien.

Fast de två första Rocky-filmerna är faktiskt riktigt bra, dock inte i klass med Taxi Driver kanske men fortfarande riktigt bra.
Citera
2012-04-14, 17:11
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Fast de två första Rocky-filmerna är faktiskt riktigt bra, dock inte i klass med Taxi Driver kanske men fortfarande riktigt bra.
Första Rocky filmen ser jag som ett mästerverk. Taxi Driver ser jag inte som ett mästerverk, även fast jag förstår folk som tycker det.
Citera
2012-04-14, 17:52
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Taxi Driver ser jag inte som ett mästerverk, även fast jag förstår folk som tycker det.

Varför inte? Om man får fråga!

Man kanske tycker bäst om den om man har haft samma, eller i alla fall liknande, känslor/tankar som Travis har - och det har väldigt av världens män haft. Filmen porträtterar extrem ensamhet på ett alldeles perfekt sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in