2011-07-05, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Mojegard-
Nu har jag hoppat!!!!!!!!!!!!!!!! Det var det mest sjukaste, underbaraste, vidrigaste jag varit med om!!! DEN JÄVLA KÄNSLAN NÄR MAN LÄMNAR PLANET!!! Går inte beskriva med ord! Stort tack till fallskärmscenter i västerås,, Riktigt sköna typer som både kunde få en nervös och trygg på samma gång!!!!

Fy fan vad du taggar till det för mig!! Är sjukt sugen på att göra ett tandemhopp och ska försöka göra det så snart jag kan, troligtvis tidigare än snart tack vare ditt inlägg
Citera
2011-07-06, 12:01
Medlem
SanPEDROs avatar
Inte ens ett år sedan jag hoppade men kommer inte ihåg känslan, förutom att den var helt sjuk. Tycker alla borde testa detta, kan väl säga att 2 veckor innan jag hoppade hade jag inte ens tänkt tanken på att slänga mig ut ur ett jävla plan, tänkte att det skulle jag aldrig i hela mitt liv göra. Men men sen hände det bara, dock inställt första gången så det var lite antiklimax, men fick iaf då fylla i alla papper osv så slapp läsa att det fanns risk jag skulle dö på hopp dagen.

http://www.youtube.com/watch?v=FViqBEZBcWE
Klipp folk lär bli taggade av
Citera
2011-07-07, 16:47
Medlem
Någon som har koll på hur länge utbildningen får pågå efter första hoppet? (AFF-utbildning)
Citera
2011-07-11, 10:58
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1Day
Någon som har koll på hur länge utbildningen får pågå efter första hoppet? (AFF-utbildning)

Du får hålla på i 6 månader tror jag. Kolla i handboken här på SFF.

Det är säkert inte superblodigt om du gör det på 7 månader, man kan ju ha otur med vädret och så. Men kolla med in klubb så det finns gott om AFFare de dagar du har tid att hoppa. När du kommit förbi nivå 3 så går det ju fortare då du bara behöver en instruktör.

Hinner du inte så kan man gå om kursen året efter för en mindre peng tror jag. Du har ju liksom redan fyllt ditt hoppkonto med pengar för 10 AFF-hopp.

Ger du upp, så hör av dig och ge mig pengarna som finns på ditt hoppkonto
Citera
2011-07-19, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G Hårddisksson
Du får hålla på i 6 månader tror jag. Kolla i handboken här på SFF.

Det är säkert inte superblodigt om du gör det på 7 månader, man kan ju ha otur med vädret och så. Men kolla med in klubb så det finns gott om AFFare de dagar du har tid att hoppa. När du kommit förbi nivå 3 så går det ju fortare då du bara behöver en instruktör.

Hinner du inte så kan man gå om kursen året efter för en mindre peng tror jag. Du har ju liksom redan fyllt ditt hoppkonto med pengar för 10 AFF-hopp.

Ger du upp, så hör av dig och ge mig pengarna som finns på ditt hoppkonto

Jepp, 6 månader har man på sig. Ska försöka fixa hoppen nu i augusti så det blir gjort.
Behåller nog mina ca 13k för mig själv, men om jag får för mig att ge bort pengar någon dag så vet jag var du finns.
Citera
2011-07-20, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeoL
Fy fan vad du taggar till det för mig!! Är sjukt sugen på att göra ett tandemhopp och ska försöka göra det så snart jag kan, troligtvis tidigare än snart tack vare ditt inlägg

Tycker verkligen du ska hoppa!! härligare känsla får man leta efter vart så tagen av hoppet att jag nu anmält mig till en kurs nästa år så jag får en A licens och kan sedan hoppa själv vart fan jag vill !
Senast redigerad av -Mojegard- 2011-07-20 kl. 17:48.
Citera
2011-07-20, 18:08
Medlem
Nr11s avatar
Vet någon vart man kan hoppa tandemhopp i Göteborgsområdet?
Citera
2011-07-20, 19:52
Medlem
BeenArounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nr11
Vet någon vart man kan hoppa tandemhopp i Göteborgsområdet?

Hej,

Göteborgarna hoppar i Vårgårda och Näsinge (vid Strömstad). Kolla här:
http://tandemhopp.se/
eller
http://hoppafallskarm.nu/

Mvh,
/B
Citera
2011-09-22, 13:31
Medlem
The Masters avatar
Jag har hoppat från 4500 som högst, men nu skall det fan sparas pengar till 6000 meter. Fasiken vad häftigt
Citera
2012-04-13, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Master
Jag har hoppat från 4500 som högst, men nu skall det fan sparas pengar till 6000 meter. Fasiken vad häftigt

Tänker tillbaka på när jag själv gjorde mitt första tandemhopp. Känslan. Förväntningen. Sensationen. Idag är jag själv fallskärmshoppare och kan utan tveka säga att det är det mest fantastiska jag hållit på med. Mitt råd till dig är att spara pengarna du sparar för 6k-hoppet och ta en AFF-kurs istället! Att hoppa tandemhopp är kul men att hoppa själv är obeskrivligt mycket bättre. Har du vägarna förbi Stockholm så besök Skydive Nyköping och gör din kurs där. Kanonhärliga människor och duktiga instruktörer (sen ska man inte glömma bort kvällssolen & ölen på verandan). Skydive Nyköping
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in