2012-04-03, 00:04
Medlem
Är det bara jag som tycker att människor med tex vältränade kroppar inte är utseendefixerade utan målmedvetna och passionerad? Jag spyr över allt hat och alla fördommar som finns angående personer som lägger ner mycket tid och pengar på sitt utseende. Varför är det något dåligt? När man ser en person med en snygg kropp så vet man direkt att det ligger hårt arbete, tid och tålamod bakom den, något som jag värdesätter otroligt högt. Det säger mer om personen än själva ytan, den är bara ett plus som jag inte tror någon har något emot.

Varför alla fördommar om denna livsstil? Är det avundsjuka som ligger bakom?
Citera
2012-04-03, 00:09
Medlem
thinkagains avatar
Jag tror bestämt att det handlar om avundsjuka till 99%.
Citera
2012-04-03, 00:12
Medlem
drlinkps avatar
Är absolut av uppfattningen att snygga och vältränade människor ofta är "vinnare" och generellt sett är mer "lyckade" än fula människor. Det krävs en viss karisma och framåtanda för att vara på topp rent fysiskt. Tror att TS satte huvudet på spiken.
Citera
2012-04-03, 11:41
Medlem
15minFames avatar
Att lägga ner en massa pengar och tid på sin bil/mc/båt är ok men inte på sig själv och sin hälsa... jag tycker också att det är märkligt och tror att det har med avundsjuka att göra.
Citera
2012-04-03, 11:51
Medlem
Kannans avatar
Självklart är det avundsjuka. Om det är på en sund nivå. Det finns ju folk som aldrig kan vara sociala och ens ta en öl med grabbarna, "Sorry, har en MAXot-period nu, äter bara kvarg och pulver, så ingen mening jag hänger med ut och käkar ikväll" typ. Dessa människor har såklart valt sin egen väg och mår säkert inte dåligt över det, men dessa är nog inte många avundsjuka på då de ofta blir socialt efterblivna.
Citera
2012-04-03, 11:57
Medlem
200kgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thinkagain
Jag tror bestämt att det handlar om avundsjuka till 99%.

Stämmer mycket bra.
Citera
2012-04-09, 20:54
Medlem
DoDaDas avatar
Sen finns det de som är väldränade och skryter om det. Där hittar vi de vältränades svarta får. Precis som alla invandrare dras över samma kam av några få som beter sig som skit.
Såg på gymmet idag en kille i linne, vältränad med definerade muskler. Han satt och mer eller mindre blev kåt av sin egen spegelbild, och utstrålade att han är snyggast och bäst av alla. Det är sådana människor som drar ner resten i skiten!
Citera
2012-04-10, 19:35
Medlem
Att alla snygga personer skulle vara dryga och vara överjävliga på insidan är bara något som de fula säger för att det skall kännas bättre för dem själva Då de svagt vet om hur fula de är tror de att de är världens snyggaste på insidan och kör med mottot "Skönheten sitter på insidan". Jag skulle nog säga "Utsidan ger insidan en chans".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in