Jo, men jag skulle ju självklart aldrig säga det direkt till honom. Det skulle ju definitivt vara elakt. Men jag kan förstå hur du tänker. Men tycker du att det är rasistiskt att kalla en mörk för apa, eller är det bara elakt?
Jag förstår att du inte menar illa. Men det låter inte trevligt att säga nån ser ut som en apa även om han gör det. Men din vän överdriver som de flesta "perfekta anti rasister" de blir mer arg än oss. Så var inte så hård mot dig själv.
Nej inte så snällt nej! Och det har la inget att göra med att han är mörk eller ljus..
"Kalla neger för apa" pff.. fan seriöst! Enligt texten så sa du inte till din kompis att han var mörk så varför ska vi behöva veta de.. "Kall person för apa" kunde de lika gärna varit..
Njae, håller inte med om att det är något att brusa upp över. Det skulle vara en helt annan sak om du sa det till honom, fast även här hänger mycket på om du känner honom etc. etc. Du menade säkert inte att vara elak, vilket din vän där borde förstå. Han kan ta illa upp, men inte fan din polare?
Linda Isaksson och Alex Schulman ser ut som hästar. Hardy Nilsson ser ut som en Siberian Husky. Skådespelaren som spelar Alexander Mahone i Prison Break liknar en ödla. Inget konstigt med det.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!