Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Hur länge har du haft uppehåll? Senaste gången jag klippte mitt (bland)missbruk som bland annat innefattade ganska höga doser benso dagligen (6-8 mg Klonazepam och/eller Alprazolam på det. Oftast även andra bensos såsom Diazepam.) fanns min tolerans kvar en bra stund. Cirka 6-7 veckor efter sista intag på CTn intog jag totalt 5-6 mg spanska apoteks Alprazolam under ett dygn vilket bara gjorde mig lugn (hade vrålångest vid intaget). Jag intog först 1½ tab, 3 mg, då jag trodde det skulle räcka. Intog även under ett par dagar 10-12 Iktorivil 2 mg från apoteket utan nämnvärd effekt.
Dock är Diazepam (Stesolid/Valium) är en ganska så svag bensodiazepin. I synnerhet om man knaprat tyngre bensos en tid. Ingen benso man egentligen ska "mäta" sin tolerans med alltså..
Så med andra ord hjälpte ditt uppehåll på 6-7 veckor en aning, men inte speciellt mycket?
Jag har haft uppehåll i 3 veckor så det säger ganska mycket. Men varför just en dag så pang, får jag ingen effekt av något.
Åt 25st 0.5or Ikto och kände av ett litet lugn.
Hur länge ska jag vara utan benzos?
För dom gör verkligen mitt liv positivt, jag har riktigt agressioner emot de mesta, för att ingen förstår en. Har varit med om 2st brutala skallskador och alla tror att jag ska fungera normalt.
Fick utskrivet 100 pack med 50mg tramadol, yeeey, det kan jag äta som går på Effexor
Vad är ditt råd till mig?
Jag behöver något för att lugna ned mig ibland, då det verkligen ryker ur öronen på mig av ilska, även fast jag håller det inom mig. Tar inte ut det på människor - och då byggs det upp mer och mer. Samt nu när benzos har slutat fungera, en ännu mer ilsken person.