2012-03-27, 23:33
Medlem
Tjena, mätte nyligen min kroppsfett för ca 2 veckor sen och fick resultatet 15.5%.
Är 182, väger 76kg. Tränar 5 ggr i veckan samt ca 45 min promenader 3-4 ggr i veckan.
Men finns det något annat jag kan göra för att snabba till fettförbränningen, då jag vill få absen lite synligare till Juli/Augusti.
Tackar för tips.
Citera
2012-03-27, 23:35
Medlem
Fudge0wns avatar
Att snabba på fettförbränningen har ju ingen nytta så länge du inte ligger på kcalunderskott. Kan vara ett tänkvärt tips.
Citera
2012-03-27, 23:38
Medlem
Det spelar ingen roll hur mycket du än tränar eller hur många promenader du än går, kaloriunderskott är det som krävs för att minska i kroppsfett.
Citera
2012-03-27, 23:48
Medlem
Hur mycket kaloriintag rekommenderas per dag?
Menar, om man äter för lite försämras även fettförbränningen då kroppen får för lite energi.
Citera
2012-03-27, 23:51
Medlem
Geasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iphone3gss
Hur mycket kaloriintag rekommenderas per dag?

Allt är ju beroende på vilka mål du har. Men enligt King grub's kända diet-guide så är -500kcal att föredra. Men finns olika teorier om detta, men det är en bra utgångspunkt och motsvarar en viktnedgång på -0.5kg/vecka.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Om du kikar på länken finner du även Harris & Benedict-ekvationen som ger dig din dagliga kcal-förbrukning.
Citera
2012-03-28, 00:28
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Lite testosteron, clenbuterol och T3 lär nog få fart på maskineriet varvat med en strikt diet.

Lycka till!
Citera
2012-03-28, 00:30
Bannlyst
juli/augusti är rätt gott om tid. tillräckligt iaf
Citera
2012-03-28, 04:34
Medlem
Vilken fantastiskt märklig trådstart, vad har all information att göra med din fråga?

Du snabbar på fettförbränningen genom att äta mindre.
Citera
2012-03-28, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Lite testosteron, clenbuterol och T3 lär nog få fart på maskineriet varvat med en strikt diet.

Lycka till!

Går du in och rekommenderar folk att kura i varenda tråd eller? :/
Citera
2012-03-28, 08:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eckelbarnet
Går du in och rekommenderar folk att kura i varenda tråd eller? :/

Well, frågan löd om hur man kan effektivisera sin fettförbränning.

Och så vitt jag vet så kan man antingen dopa sig, eller ge det sin tid och vara tålamodig med ett kalorunderskott. Jag gissar på att TS är för lat för det sistnämnda då ts obviously är för lat för att ens hitta liknande trådar
Citera
2012-03-28, 08:49
Medlem
anchulls avatar
Man behöver inte minska maten, bara äta annan typ av mat så man hamnar på kaloriunderskott.
Konstigt nog har folk en teori om att deffa=äta lite och vara hungrig.
Citera
2012-03-28, 09:45
Medlem
Kroesmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anchull
Man behöver inte minska maten, bara äta annan typ av mat så man hamnar på kaloriunderskott.
Konstigt nog har folk en teori om att deffa=äta lite och vara hungrig.

Man måste äta mindre kalorier (=minska maten) om man vill gå ned i vikt. Sedan bör man givetvis byta till mat där man blir så mätt som möjligt på så få kalorier som möjligt. För min del innebär kaloriunderskott att jag oftast är hungrig trots att jag ändrar kosten till mat som är mättande. Andra är knappt hungriga alls. Eller ännu hungrigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in