Citat:
Ursprungligen postat av hollywood-undead
Har druckit öl konstant sedan i julas med bara någon dags uppehåll...
Alltid startat efter jobbet runt kl 17 då brukar det bli ca 10-15 folköl 3,5 eller 2,8 ..
Nu vill jag lägga av trappa ned funkar inte för mig det har jag redan prövat
Det jag är rädd för är delirium tremens och abstinenskramper .. MEN jag har tegretol retard 200 mg och även theralen hemma.. skulle man kunna ta dessa mediciner under ca 2 v för att sedan inte behöva vara orolig?
Alltså, det låter ju inte som nåt extremt alkoholmissbruk. Tegretol skyddar mot abstinenskramper i viss mån, men för att vara helt säkert behövs ofta att man tar benzo paralellt.
Tegretol kan ju vara idé att fortsätta med, antiepileptika verkar ha effekter på även de psykologiska aspekterna av alkoholmissbruk, depression och ångest rt. till alkoholmissbruk, minskar abstinenssymptomen just genom att det lugnar ner nervsystemet (som går på högvarv när man satt ut alkohol för att alla receptorer är kraftig uppreglerade för att kompensera för alkoholens dämpande effekter) har ej varit alkoholberoende med benzoberoende och det ger samma jävla symptom som alkoholabstinens
Men om du är så orolig så kan man ju alltid välja att lägga in sin för avvänjning för att veta att man är säker, jobbigt men kanske det bästa för att inte riskera sin hälsa.