Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Kaplan
Det gäller bara att tänka sig extra noga för innan man köper nåt och ev. göra en budget i excel varje månad så att man har 100% koll på sina utgifter.
Hur skall du få råd att köpa excel och en dator där till på bidrag?
Nä, allvarligt talat så håller jag med det du och andra här skriver. Vårt samhälle verkar vara uppbyggt på nån sorts slav till storföretagen mentalitet. Jag har själv jobbat som en pappersvändande idiot i 10 år nu med något som jag av en ren slump råkade börja jobba med i 20års åldern pga jag inte hade någon direkt utbildning eller visste vad jag ville med livet.
Såhär i retrospekt så inser jag att det handlar mer om att hitta något som man tycker är roligt att ägna sin arbetstid åt. Jag tror det är ganska få förunnat att kunna hitta de där som man tycker om att göra och omvandla det till att ha det som yrke. Jag tror det är däri som din utmaning ligger.
Att gå på bidrag hela livet lär du bli minst lika bitter av som att jobba på nått skettrist arbete.
De som lyckas hitta det där som de brinner för ser nog inte sitt arbete som ett "jobb" på samma sätt, utan det blir bara ett plus att det betalar räkningarna..