http://gfx2.aftonbladet-cdn.se/image...ing_dubbel.jpg
Bildtext: Bild 1: I Big Brother-huset tillsammans med dåvarande pojkvännen Mikael Lindgren, 2003. Bild 2: I sitt hem, 2012.
Bild två är nästan grotesk. Hålögd, magerlagd, fårad och snipig. Ja, Linda börjar faktiskt att se ut som någon som har levt ett väldigt hårt liv på droger, sex och rockenrolla! I Ryssland!
Texten från "Plus Aftonbladet" som faktiskt listar vår kära Linda som "Kändis"! Under rubriken "De klädde av sig för karriären!" Mohaha.....
"
Linda Thelenius
Linda Rosing blev en superkändis bland framför allt dokusåpafantasterna när hon medverkade i Big Brother 2003, och bland annat hade sex i direktsändning. Efter programseriens slut så vek hon ut sig i ett flertal herrmagasin, bland annat Slitz.
Var under perioder ihop och förlovad med Fadde Darwich, men när det tog slut hade hon i stället sitt eget tv-program "Den rätte för Rosing".
Efter succén i Big Brother släppte hon också en singel "Summer Love", vilket inte blev den framgång som hon hoppats på. Två år senare gav hon ut singeln "Forget me, forget me not" under artistnamnet "Bionda". Karriären lades dock på is 2007.
Till riksdagsvalet 2006 bildade hon "Unika partiet", där hon själv var partiledare. En dryg månad efter starten fick hon trots allt 222 röster i riksdagsvalet. Hon är numera gift med Peter Thelenius, sångaren i Basic Element och har bytt efternamn från Rosing till Thelenius.
"
Så Linda har faktiskt haft sitt sex i TV-rutan att tacka för sin "karriär" för! Vad nu denna "karriär" går ut på!
Och att det ÄR sex som är den springande punkten i Lindas "karriär"!
Men enligt artikeln så gick "karriären" i stå 2007!
Så sedan dess så har Linda tydligen mest ägnat sig åt att trampa vatten, karriärmässigt!
Roligt att även en av Stockholms mest utskrattade buksvågrar fick vara med i artikeln!
"Min Maaaaan"!
Ny titel på en av Lindas alla planerade boksläpp? "Jag och alla mina ligg i Stockholm under min karriär som sexatlet"!
"En rafflande historia som nu släpps och kommer att orsaka ett ramaskri i Stockholm! Linda Gedin-Rosing-Thelenius lättar nu på locket till Pandoras ask och skriver både medryckande, humoristiskt och med stor självinsikt om alla de män som hon nedlagt runt om i Stockholm! Läs och förundras över alla pikanta detaljer i Lindas värld!
Till boken medföljer även en CD där bl a Peter Thelenius medverkar med sina senast alster."
Förresten: Linda får gotta sig riktigt över att få vara nakenkändis i Aftonbladet!
Hon delar plats med: Marcus Schenkenberg, Carolina Gynning, Fredrik Ljungberg, Systrarna Graaf, (en då, väldigt smal) Börje Ahlstedt, Pamela Anderson, Sharon Stone, Josefine Öqvist, Sylvester Stallone, Paris Hilton, Kim Kardashian, Kendra Wilkinson, Helena Bergström, Victoria Silvstedt.
Lite lustigt....den enda i denna grupp, som i princip inte tjänat speciellt mycket på att göra karriär nakenvägen, är just vår Linda!
Mysko!