Jag är mellan 35-40, utbildad om än inte på professorsnivå så har jag definitivt ett "white collar job". Och stack hemifrån innan jag fyllde 20.

Inte helt säker på vad du vill höra, men here goes:
Jag föredrar definitivt yngre tjejer, både rent utseendemässigt men också för att de är mycket mer levnadsglada - kanske vissa skulle kalla det "oseriösa", vad vet jag.

Jag gillar fortfarande att kunna ha roligt när andan faller på, dra på en festival eller spelning, eller allt annat som de flesta kvinnor i 30-årsåldern slutat med för längesen. Har de inte redan barn och det är enda intresset så är det stela middagar eller annat tjafs, vem fan tycker det är roligt egentligen? Surpuppor!
Jag har då och då denna sortens förbindelser, sällan eller aldrig som ett riktigt fullt ut förhållande även om det förekommer att man gör mer än bara knulla, speciellt om man gillar samma saker. Skulle också kunna ha förhållande om det vore så, men då får det ju vara äkta girlfriend material. Jag varken skäms för att ha en ung tjej eller har något som helst behov av att "skryta" så det brukar vara precis så officiellt som hon vill att det ska vara - ganska ofta inte alls, troligen pga sociala stigmata.
Åldersskillnaden upplever jag inte som ett problem, visst finns det unga som man inte klarar av för att de är "dumma i huvudet" men då går det heller aldrig så långt.
Enda problemet är väl att starta upp förbindelserna - jag är helt ointresserad av kontaktannonser eller liknande, även om jag ser att det funkar så kan jag bara inte med den grejen. Jag är oftast heller inte så intresserad av att ragga ute. Det som återstår - och vilket jag gillar - är att hitta upp i bekantskapskretsen, då vet man dessutom mycket mer vad man får och det känns bättre på många sätt. Jag känner och umgås med folk aktivt från säg 20-40 eller så och det är absolut inga konstigheter att jag till exempel är på fest med 20-åriga tjejer. Jag ser förvisso inte ut som jag är gammal och/eller sliten heller, men alla vet hur gammal jag är, det är något jag snarare är stolt över än försöker mörka.
Dock! Så håller jag mitt flörtande/raggande på låg nivå helt enkelt för att även om jag gillar unga tjejer och inte skäms det minsta för det så kan jag inte förutsätta att alla unga tjejer tycker det är ok och jag har ingen lust alls att utsätta dem för obekväma situationer om de inte gillar det. Det här är ju ändå oftast folk som jag gillar att hänga med utan sex också. Lägg till faktum att jag är ganska kräsen, haha... Det här får den olyckliga konsekvensen att de måste så att säga ta något första steg och visa intresse, vilket strider mot hur de flesta tjejer vill ha det och på det viset missar jag säkert massa skoj, men i slutänden är det ändå viktigare för mig att sköta det hela snyggt. Men lite av ett dilemma är det.
Hittills har det funkat bra, som jag sa så har åldersskillnader inte varit ett problem och det har heller inte varit ett problem när man har avslutat, för vi har lyckats lägga saker på en bekväm nivå för båda inblandade, sen är kanske det mer tur än skicklighet och framför allt har jag haft stor tur i att hittills har ingen kärat ner sig jättemycket mer än den andre, även om det absolut har förekommit känslor med vissa.
För att sammanfatta: jag tycker det är fantastiskt med unga tjejer, inga problem att få det att funka, men jag tycker det kan vara svårt att hitta sagda tjejer när man inte gillar kontaktannonser eller att göra de som inte gillar äldre obekväma med för frikostigt raggande. Ett tips alltså är att åtminstone på något vis signalera att du gillar äldre män och är bekväm med att bli raggad på, eller om det inte är ett problem för hur du vill ha det, gå fram och ragga upp. Ingen, och jag menar verkligen ingen man kommer bli annat än smickrad av att bli uppraggad av en ung tjej, även om de inte är intresserade eller inte kan, så visst kan det absolut bli nej, men med all säkerhet ett ganska bekvämt nej. Och det lär bli ja oftare än du tror.