Citat:
Ursprungligen postat av yxikaxi00
Äntligen ny fakta i detta fall. Vilken "bra" vän PN var till AÅ. Hon tackade för alla gånger som hon fått sova över hos AÅ genom att söva ner honom, kidnappa och låta honom förlora drygt en vecka av hans liv i ett iskallt helvete i Norrland med en retard med initialerna M.D. Den här tjejen hade kunnat bli psykolog, fortsatt sitt arbete på Röda korset och skaffat sig en bra framtid. Nu förlorar hon både en riktig vän och sin framtid. Ett utmärkt om henne är pucko.
Hur som helst. Det här om AÅ hade pass med sig eller inte känns väl ändå lite relevant? Nu var det länge sen jag läste i tråden men var det inte tal om att EV utrikesplaner i tankarna?
Vad hade hänt i detta fall om inte PN & EV åkt fast den där dagen norr om Uppsala? Hade de tagit AÅ:s liv till slut? Kan avsluta mitt inlägg med att skriva att jag inte blev vidare sugen på köttfärspaj nu i alla fall. Tur att AÅ kunde redogöra hur allt började med sömnmedel i alla fall. Tänk om de hade gett honom något annat där han inte alls mindes köttfärspajen ens eller att "vännen" han många gånger hjälpt i nöd var kocken.
Det känns hemskt att tänka på att de nog inte hade kunnat släppa AÅ levande eftersom han vet vem som bjöd honom på paj.
Eller hur tänkte dom där?
Det var planerat under lång tid. Lilla jag har nog planerat ända sen hon såg filmen om kidnapping som hon lånade och inte lämnade tillbaka på sin arbetsplats biblioteket.
En har varit mer drivande än de andra, det sades vara Lilla jag.
Att nära en orm vid sin barm är ett uttryck som känns aktuellt.